Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Jak zmiany wpływają na kampanie Google Ads? Teraz łatwiej to sprawdzić

21—02—2020

Do tej pory reklamodawcy mogli w oddzielnej zakładce sprawdzić historię zmian, dokonanych w wybranym okresie na koncie Google Ads. Teraz będą mogli sprawdzić, w jaki sposób zmiany wpłynęły na wyniki skuteczności kampanii.

Wiadomo, że im mniej zmian i rewolucji w prowadzonych kampaniach Google Ads, tym lepiej, jednak czasem nie da się ich uniknąć. Co więcej - stała optymalizacja kampanii w większości przypadków jest wręcz koniecznością. W takim wypadku bardzo pomocna jest podstrona dotycząca historii zmian i nowość, o której kilka dni temu poinformował Google na swoim blogu: „Aby lepiej poznać wpływ modyfikacji wprowadzanych w kampanii, możesz teraz przeglądać zmiany z adnotacjami na wykresach skuteczności. Załóżmy np., że zauważysz spadek liczby konwersji w jednej z aktywnych kampanii. W raporcie historii zmian możesz najeżdżać kursorem na znaczniki na wykresie skuteczności, by uzyskiwać więcej szczegółów o modyfikacjach wprowadzonych przez Ciebie w wybranym okresie” (czytaj więcej w artykule na blogu Google).

Jak to działa w praktyce? Teraz, po wejściu na podstronę „Historia zmian”, można sprawdzić zmiany, naniesione na osi czasu. Jednocześnie na tej samej osi czasu można sprawdzić też wyniki skuteczności kampanii (np. liczba konwersji). Dzięki nałożeniu jednych i drugich danych na wspólną oś czasu, jak na dłoni widać, czy zmiany w kampanii Google Ads przyniosły pożądane efekty.

Co odkryć można w historii zmian?

Historia zmian to nie tylko spis edycji w danej kampanii. Zmiany, dokonane w wybranym przez siebie okresie czasu, można sprawdzić z poziomu całego konta, poszczególnych kampanii lub wręcz grup reklam. W przypadku bieżącej optymalizacji kampanii zdecydowana większość z nich będzie przypisana do reklamodawców, który dokonali zmiany. W niektórych przypadkach jednak w kolumnie „Autor” pojawia się Google Ads Administrator (najczęściej dotyczy to propozycji zmiany budżetu konta) - wprowadzonych automatycznie zmian nie można cofnąć, w przeciwieństwie do zmian wprowadzonych przez realnych użytkowników.

Dokonane zmiany można podzielić na różne poziomy oraz obszary, których dana zmiana dotyczy (np. zmiany dotyczące reklam, stawek za kliknięcie, budżetu, konwersji, słów kluczowych czy odbiorców).

Można też sprawdzić poprzednie wersje reklamy Google Ads

Od momentu wprowadzenia nowego panelu Google Ads, zmiany dotyczące reklam tekstowych i poprzednie wersje reklamy można podejrzeć też w zakładce dotyczącej samych reklam - nie trzeba w tym celu przechodzić specjalnie do Historii zmian. Wystarczy przy tekście reklamy kliknąć w ikonę ołówka - rozwinie się wtedy lista z trzema opcjami: „Kopiuj”, „Kopiuj i edytuj” oraz „Zobacz historię wersji”. Przy wybraniu ostatniej opcji można przejść do oddzielnej podstrony, gdzie widoczne są poprzednie wersje (wraz z aktualną), data wprowadzania zmiany czy status reklamy (np. zatwierdzono, jeśli reklama została zaakceptowana i można ją wyświetlać).

Czytaj także: Historia edycji reklam w nowym panelu AdWords

Słowa kluczowe

  • płatna reklama tekstowa
  • historia zmian
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, która przypisana jest do konta Google Ads - być może trafił już do Ciebie mail o środkach, które możesz przeznaczyć na reklamę.

Google proponuje darmową reklamę w Google Maps

W części krajów reklamodawcy, którzy korzystają z inteligentnych kampanii Google Ads, do września będą mogli skorzystać z darmowej promocji w Google Maps.

Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Sprawdź, gdzie co miesiąc możesz wygodnie pobrać elektroniczne faktury za kampanie Google Ads oraz towarzyszące im wyciągi z kosztami kampanii.