Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak zmiany wpływają na kampanie Google Ads? Teraz łatwiej to sprawdzić

Do tej pory reklamodawcy mogli w oddzielnej zakładce sprawdzić historię zmian, dokonanych w wybranym okresie na koncie Google Ads. Teraz będą mogli sprawdzić, w jaki sposób zmiany wpłynęły na wyniki skuteczności kampanii.

Wiadomo, że im mniej zmian i rewolucji w prowadzonych kampaniach Google Ads, tym lepiej, jednak czasem nie da się ich uniknąć. Co więcej - stała optymalizacja kampanii w większości przypadków jest wręcz koniecznością. W takim wypadku bardzo pomocna jest podstrona dotycząca historii zmian i nowość, o której kilka dni temu poinformował Google na swoim blogu: „Aby lepiej poznać wpływ modyfikacji wprowadzanych w kampanii, możesz teraz przeglądać zmiany z adnotacjami na wykresach skuteczności. Załóżmy np., że zauważysz spadek liczby konwersji w jednej z aktywnych kampanii. W raporcie historii zmian możesz najeżdżać kursorem na znaczniki na wykresie skuteczności, by uzyskiwać więcej szczegółów o modyfikacjach wprowadzonych przez Ciebie w wybranym okresie” (czytaj więcej w artykule na blogu Google).

Jak to działa w praktyce? Teraz, po wejściu na podstronę „Historia zmian”, można sprawdzić zmiany, naniesione na osi czasu. Jednocześnie na tej samej osi czasu można sprawdzić też wyniki skuteczności kampanii (np. liczba konwersji). Dzięki nałożeniu jednych i drugich danych na wspólną oś czasu, jak na dłoni widać, czy zmiany w kampanii Google Ads przyniosły pożądane efekty.

Co odkryć można w historii zmian?

Historia zmian to nie tylko spis edycji w danej kampanii. Zmiany, dokonane w wybranym przez siebie okresie czasu, można sprawdzić z poziomu całego konta, poszczególnych kampanii lub wręcz grup reklam. W przypadku bieżącej optymalizacji kampanii zdecydowana większość z nich będzie przypisana do reklamodawców, który dokonali zmiany. W niektórych przypadkach jednak w kolumnie „Autor” pojawia się Google Ads Administrator (najczęściej dotyczy to propozycji zmiany budżetu konta) - wprowadzonych automatycznie zmian nie można cofnąć, w przeciwieństwie do zmian wprowadzonych przez realnych użytkowników.

Dokonane zmiany można podzielić na różne poziomy oraz obszary, których dana zmiana dotyczy (np. zmiany dotyczące reklam, stawek za kliknięcie, budżetu, konwersji, słów kluczowych czy odbiorców).

Można też sprawdzić poprzednie wersje reklamy Google Ads

Od momentu wprowadzenia nowego panelu Google Ads, zmiany dotyczące reklam tekstowych i poprzednie wersje reklamy można podejrzeć też w zakładce dotyczącej samych reklam - nie trzeba w tym celu przechodzić specjalnie do Historii zmian. Wystarczy przy tekście reklamy kliknąć w ikonę ołówka - rozwinie się wtedy lista z trzema opcjami: „Kopiuj”, „Kopiuj i edytuj” oraz „Zobacz historię wersji”. Przy wybraniu ostatniej opcji można przejść do oddzielnej podstrony, gdzie widoczne są poprzednie wersje (wraz z aktualną), data wprowadzania zmiany czy status reklamy (np. zatwierdzono, jeśli reklama została zaakceptowana i można ją wyświetlać).

Czytaj także: Historia edycji reklam w nowym panelu AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.