Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Elastyczne reklamy tekstowe zastąpią w wyszukiwarce inne reklamy

Po 30 czerwca 2022 roku elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą praktycznie jedynym typem reklam tekstowych, z których będzie można korzystać przy prowadzeniu kampanii Google Ads.

Elastyczne reklamy tekstowe na dobre wkroczyły do kampanii Google Ads - w tej chwili to właśnie elastyczne reklamy są ustawiane w kampaniach. Google zostawił jednak uchyloną furtkę tym reklamodawcom, którzy wcześniej korzystali z rozszerzonych reklam tekstowych - nadal są widoczne w kampaniach, można je wyświetlać  i edytować. Mimo ograniczeń można też łatwo utworzyć kolejne rozszerzone reklamy tekstowe - wystarczy skopiować reklamę, wkleić ją do odpowiedniej grupy reklam i odpowiednio edytować jej elementy.

Jednak od kilku dni po wejściu na podstronę edycji reklamy rozszerzonej wyświetla się taki komunikat: „30 czerwca 2022 r. stracisz możliwość tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych”. Jak wynika z zapowiedzi, za kilka miesięcy nie będzie już można tworzyć ani edytować rozszerzonych reklam tekstowych. Dostępne będą opcje ich wstrzymywania i wznawiania... i to wszystko. Oznacza to, że ewentualne zmiany pod kątem skuteczności reklamy nie będą już możliwe - a to w praktyce oznacza całkowite wyeliminowanie rozszerzonych reklam tekstowych z kampanii Google Ads. Wiele razy pisaliśmy bowiem na naszym blogu, że istotne w prowadzeniu kampanii jest nie tylko samo jej ustawienie, ale ciągła optymalizacja, w tym edycja reklam - tak, by stale podnosić ich skuteczność. A takiej możliwości w rozszerzonych reklamach tekstowych już po prostu nie będzie. Więcej na blogu Google.

Tworzenie elastycznych reklam wygląda identycznie jak tworzenie rozszerzonych reklam

Różnice między tworzeniem reklam elastycznych a rozszerzonych nie są duże. Podobnie jak w przypadku standardowych reklam tekstowych w kampaniach Google Ads, to reklamodawca tworzy teksty, które następnie użyte zostaną w reklamie. Aby stworzyć reklamę elastyczną, należy w zakładce „Reklamy” wybrać symbol plusa, kliknąć w napis „Elastyczna reklama w wyszukiwarce”, następnie podać kilka nagłówków, napisać teksty reklam oraz wkleić link do strony docelowej i podać nazwę ścieżki do strony docelowej. Przy okazji zwracamy też uwagę na ograniczenia:

W elastycznej reklamie Google Ads wiodącą rolę pełnią algorytmy

Jaka jest więc różnica między reklamą elastyczną a reklamą standardową, znaną z wcześniejszych kampanii? Podane przez reklamodawcę informacje mogą się wyświetlać w różnych konfiguracjach. Google samodzielnie przetestuje różne kombinacje reklamy tekstowej i sprawdzi, która z tych wersji skuteczniej trafia do klientów i odpowiada na ich zapytania, a także która przynosi najlepsze efekty.
Dlatego należy więc zadbać o to, by - bez względu na kolejność wyświetlenia - zawsze utworzą logiczną i gramatycznie poprawną całość. Z doświadczenia możemy poradzić krótkie równoważniki zdań, szczególnie w przypadku nagłówków (można też do tego wykorzystać podpowiedzi Google, dotyczące uwzględnienia w tekstach popularnych słów kluczowych).

Ewentualnie można też skorzystać z opcji „Pinezki”, która jest widoczna po prawej stronie każdego nagłówka i tekstu reklamy. Domyślne (i zalecane przez Google) ustawienie to „Pozycja dowolna”. Natomiast istnieje też możliwość „przypięcia” na stałe danego elementu do konkretnej pozycji - np. wybór opcji „Wyświetlaj tylko na pozycji 1” oznacza, że dany nagłówek zawsze będzie wyświetlał się na samym początku reklamy, natomiast o kolejnych dwóch elementach zdecydują algorytmy Google.

Czytaj także: Elastyczne reklamy w wyszukiwarce skuteczniejsze?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.