Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads teraz z nowymi danymi

03—06—2019

Wskazówki i rekomendacje od Google będą teraz dotyczyły także inteligentnego określania stawek za kliknięcie, kierowania reklam pod kątem zainteresowań użytkowników oraz natężenia ruchu w konkretnych dniach lub tygodniach.

Do grupy rekomendacji i wskazówek Google trafiły teraz nowe dane:

  • propozycje inteligentnego określania stawek – Docelowy ROAS (strategia pozwala na automatyczne dopasowanie stawki za kliknięcie, dzięki której można uzyskać jak najwyższą wartość konwersji przy zachowaniu ustawionego docelowego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę, czyli ROAS) oraz Docelowy Udział w Wyświetleniach (która oznacza automatyczne dopasowanie stawek w taki sposób, by reklama wyświetliła się na jak najwyższej pozycji na stronie; więcej o tej strategii pisaliśmy w artykule „Zmiany w strategiach ustalania stawek w kampaniach Google Ads”);
  • rekomendacje, które pozwalają na dopasowanie stawek za kliknięcie, z uwzględnieniem zainteresowań odbiorców, grup demograficznych oraz odbiorców na rynku;
  • wskazówki, związane z budżetem sezonowym; tym wskazówkom powinny baczniej przyglądać się ci reklamodawcy, których oferta cieszy się większą popularnością w określonych dniach czy tygodniach, np. ozdoby bożonarodzeniowe (przed świętami Bożego Narodzenia), meble ogrodowe (w miesiącach wiosennych), przybory i artykuły szkolne (w sierpniu), biżuteria (w lutym i marciu, a więc w okolicach Walentynek i Święta Kobiet).

Gdzie szukać wyniku optymalizacji i jak go analizować?

Wynik optymalizacji można sprawdzić na poziomie kampanii, grupy reklam lub nawet całego konta. To zbiór wskazówek i rekomendacji, które – według Google – warto wprowadzić w swoich kampaniach, by osiągać jeszcze lepsze wyniki. Dotyczą one m.in.

  • usunięcia słów kluczowych, które Google uznaje za zbędne (ponieważ np. nie są w ogóle wyszukiwane); dzięki temu łatwiej jest odnaleźć się w strukturze swojego konta Google Ads;
  • optymalizacji docelowej strony internetowej pod kątem smartfonów i innych urządzeń mobilnych;
  • dodania do grup reklam nowych elastycznych lub dynamicznych reklam w wyszukiwarce;
  • uzupełnienia brakujących rozszerzeń do reklam tekstowych Google Ads;
  • utworzenia dodatkowych reklam tekstowych w ramach jednej grupy reklam (co umożliwia przeprowadzenie testów A/B i porównanie, która z wersji generuje lepsze wyniki);
  • obniżenia stawek za kliknięcie, co w efekcie może przynieść znaczące oszczędności w budżecie;
  • zwiększenia budżetu przeznaczonego na kampanię Google Ads (AdWords).

Co zrobić ze słabym wynikiem optymalizacji konta lub kampanii?

Wynik optymalizacji podawany jest przez Google w procentach, co maksymalnie reklamodawca może „zdobyć” 100 proc. Nie oznacza to jednak, że jedynym sposobem na osiągnięcie takiego wyniku jest wprowadzenie wszystkich rekomendacji Google. Wręcz przeciwnie – wynik i tak będzie się poprawiał, nawet jeśli odrzucimy część wskazówek (co zresztą czasem możliwe wyjść na dobre wynikom naszej kampanii. 100 proc. oznacza bowiem, że użytkownik zapoznał się ze wszystkimi wskazówkami od Google i „w pełni wykorzystuje możliwości swojego konta”.

Czytaj także: Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • wynik optymalizacji

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.