Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Facebook wyświetli reklamy klientom, którzy odwiedzili sklep stacjonarny

28—09—2017

Reklamy na Facebooku będzie można kierować do osób, którzy odwiedzili sklep stacjonarny albo dokonali w nim zakupu. Kluczem do pozyskiwania danych będzie lokalizacja, włączona w telefonie użytkownika.

Na początku na branżowych portalach pojawiła się informacja o kierowaniu reklam na Facebooku do osób, które odwiedziły sklep stacjonarny lub kupiły tam produkt.

Od jakiegoś czasu Facebook (podobnie jak Google w swoim systemie reklamowym AdWords) umożliwia powiązanie promocyjnych działań w Internecie ze sprzedażą w sklepie stacjonarnym, teraz możliwe będzie powiązanie odwrotnej aktywności – kierowanie reklam w Internecie do osób, które przebywały w danym sklepie stacjonarnym.

Informacja o nowym rozwiązaniu pojawiła się na branżowych portalach, a kilka dni temu Facebook potwierdził ją w informacji opublikowanej na blogu (artykuł "Introducing More Ways to Drive Offline Outcomes" można przeczytać tutaj).

Kluczem będzie lokalizacja użytkownika

Kluczem do pozyskiwania danych do kampanii na Facebooku będzie lokalizacja, włączona w telefonie użytkownika. Aby otrzymywać raporty dotyczące odwiedzin w sklepie, należy stworzyć niestandardową listę odbiorców, które niedawno odwiedziły wybrany sklep stacjonarny i miały włączoną w telefonie lokalizację. Przy tworzeniu nowej kampanii można listę tych użytkowników wykorzystać.

Rozwiązanie to działa też w drugą stronę – jeśli np. będziemy chcieli uruchomić akcję promocyjną skierowaną wyłącznie do nowych użytkowników, to dzięki niestandardowej liście będzie można wykluczyć tych klientów, którzy już odwiedzili sklep.

Powiązanie działań on-line i off-line to nie nowość

Warto też zauważyć, że wiązanie działań marketingowych on-line i zachowania użytkowników w sklepach stacjonarnych nie jest nowością. Od jakiegoś czasu stosuje to już Facebook, a kilka miesięcy temu pisaliśmy o tym, że Google szykuje się do udostępniania reklamodawcom narzędzia Google Attribution, dzięki któremu jednym miejscu nastąpi integracja danych z Google AdWords, Google Analytics i DoubleClick Search (platformy do zarządzania kampaniami marketingowymi w wyszukiwarkach). W efekcie błyskawicznie można powiązać internetową aktywność klientów oraz ich zakupy, dokonywane w stacjonarnych sklepach.

O tym, w jaki sposób przebiega proces zakupowy, który zaczyna się w świecie wirtualnym i kończy w świecie realnym, Google zaczął myśleć już trzy lata temu, w 2014 roku. Od tego czasu udało się sprawdzić ponad 5 miliardów takich wizyt, także w trudnych lokalizacjach, takie jak wielopiętrowe centra handlowe czy miasta z dużą liczbą mieszkańców. Nie jest też niespodzianką, dlaczego testy okazały się udane – większość z nas ma przy sobie zawsze smartfona, często też z włączoną lokalizacją. Dodatkowo także przy instalowaniu wielu aplikacji automatycznie zgadzamy się na udostępnianie danych, w tym tych dotyczących lokalizacji. To prawdziwa skarbnica wiedzy dla firm – wiadomo bowiem, gdzie użytkownik znajduje się w danym momencie i którędy się przemieszcza.

Podsumowanie

Wkrótce reklamy na Facebooku będzie można kierować do tych użytkowników, którzy odwiedzili sklep stacjonarny albo dokonali w nim zakupu. Aby otrzymywać raporty dotyczące odwiedzin w sklepie, należy stworzyć niestandardową listę odbiorców, które niedawno odwiedziły wybrany sklep stacjonarny i miały włączoną w telefonie lokalizację – kluczem do pozyskiwania danych do kampanii na Facebooku będzie bowiem włączona w telefonie lokalizacja.

Obecnie większość z nas ma przy sobie zawsze smartfona, często też z włączoną lokalizacją. Dodatkowo także przy instalowaniu wielu aplikacji automatycznie zgadzamy się na udostępnianie danych, w tym tych dotyczących lokalizacji. To prawdziwa skarbnica wiedzy dla firm – wiadomo bowiem, gdzie użytkownik znajduje się w danym momencie i którędy się przemieszcza. Więcej o tym przeczytaj w naszym artykule „Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?”.

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • Google Adwords

Najnowsze artykuły

Więcej klientów w tradycyjnych sklepach? Pomogą algorytmy Googlea

Strategie oparte na inteligentnym określaniu stawek w Google Ads, uwzględnią także cele, związane z ruchem klientów w tradycyjnych sklepach offline - poinformował Google.

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

Partie polityczne stoją teraz przed dużym wyzwaniem prowadzenia kampanii promocyjnych przez wyborami parlamentarnymi. W jaki sposób odpowiednio się do nich przygotować?

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność