Kampania Google Ads to nie tylko mechaniczne ustawianie w panelu i kontrolowanie stawek – także od skutecznej strategii działania, optymalizacji i strony internetowej zależy, czy uda Ci się osiągnąć sukces.
Prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords) nie polega wyłącznie na ustawieniu parametrów, stworzeniu reklam czy doborze słów kluczowych. Te aspekty są oczywiście ważne, ale z naszych doświadczeń wynika, że na ostateczny wynik wpływ mają także inne kwestie – czasem pozornie niezwiązane z działaniami prowadzonymi w samym panelu:
Założenia i ustawienia każdej kampanii Google Ads powinny zależeć od strategii biznesowej firmy – zwłaszcza pod kątem kilku czynników:
Przygotowanie i praca nad kampanią nie kończy się wraz z przygotowaniem ustawień, treści reklam czy doborem słów kluczowych – to proces ciągły, który trwa tak długo, jak długo prowadzona jest kampania. Rzadko kiedy kampanię udaje się ustawić w sposób, który nie wymaga dalszych poprawek – najczęściej się okazuje, że treść reklamy jest nieskuteczna, że zostały ustawione zbyt niskie stawki, by liczyć na dobre pozycje wśród płatnych wyników wyszukiwania oraz że potencjalni klienci w wyszukiwarce Google wpisują kompletnie inne frazy niż te, które zostały dobrane do kampanii. To dlatego kampanię należy stale kontrolować – sprawdzać najważniejsze parametry i wprowadzać niezbędne poprawki. I dotyczy to także firmowej strony internetowej.
Nie można mówić o sukcesie kampanii Google Ads, jeśli strona nie spełnia oczekiwań potencjalnych klientów – np. działa zbyt wolno, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych czy trudno na niej znaleźć potrzebne informacje. W takim wypadku użytkownicy często opuszczają witrynę, a to oznacza, że cały wysiłek i środki przeznaczone na ściągnięcie użytkownika na stronę, poszły na marne.
Kluczowe powinno być więc sprawdzenie, czy:
Aby sprawdzić, czy treści na stronie interesują potencjalnych klientów, warto monitorować ruch na stronie internetowej. Pomocny w tym wypadku będzie Google Analytics – darmowy program od Google, który śledzić zachowania użytkowników w firmowej witrynie (także tych, pochodzących z kampanii Google Ads). To dlatego – jak pisaliśmy już kilkakrotnie – pierwszą czynnością, która powinna nastąpić po utworzeniu konta Google Ads, powinno być połączenie go z kontem Google Analytics.
Zaczynasz swoją przygodę z kampaniami? Zapoznaj się z naszym darmowym kursem Google Ads.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy