Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google Ads dla początkujących – o czym warto pamiętać?

28—12—2018

Kampania Google Ads to nie tylko mechaniczne ustawianie w panelu i kontrolowanie stawek – także od skutecznej strategii działania, optymalizacji i strony internetowej zależy, czy uda Ci się osiągnąć sukces.

Prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords) nie polega wyłącznie na ustawieniu parametrów, stworzeniu reklam czy doborze słów kluczowych. Te aspekty są oczywiście ważne, ale z naszych doświadczeń wynika, że na ostateczny wynik wpływ mają także inne kwestie – czasem pozornie niezwiązane z działaniami prowadzonymi w samym panelu:

  • przygotowanie skutecznej strategii biznesowej i dostosowanie do niej swojej kampanii Google Ads,
  • stała optymalizacja kampanii,
  • odpowiednio przygotowana strona internetowa.

Przygotowanie skutecznej strategii biznesowej i dostosowanie do niej kampanii Google Ads

Założenia i ustawienia każdej kampanii Google Ads powinny zależeć od strategii biznesowej firmy – zwłaszcza pod kątem kilku czynników:

  • możliwości firmy (a szczególnie jej oferty) – w ten sposób można odpowiedzieć sobie na pytanie, które produkty czy usługi warto promować, biorąc pod uwagę swój budżet przeznaczony na kampanie, potencjalny zysk czy działania bezpośredniej konkurencji; może się bowiem okazać, że części oferty w ogóle nie opłaca się promować, dlatego nie warto w ogóle uwzględniać jej w swojej kampanii Google Ads;
  • konkurencji i jej działań promocyjnych – reklamodawcy bardzo często albo ignorują jej istnienie albo uważają, że są znacznie lepsi od swojej konkurencji; to błąd, ponieważ rozpoznanie działań konkurencji pozwoli poznać nasze przewagi czy uniknąć błędów;
  • przewag konkurencyjnych – działania promocyjne dobrze jest prowadzić w oparciu o swoje przewagi strategiczne; warto więc sprawdzić sprawdzić, jaki element oferty cechuje się tym, że jest rzadki i unikalny, nie jest łatwy do naśladowania oraz jest trudny do zastąpienia; dzięki temu unikniemy często występującego konkurowania ceną;
  • wybrania grupy docelowej – w tym rzetelnego i niezbędnego w każdym biznesie rozpoznania potrzeb swoich przyszłych klientów.

Stała optymalizacja kampanii Google Ads

Przygotowanie i praca nad kampanią nie kończy się wraz z przygotowaniem ustawień, treści reklam czy doborem słów kluczowych – to proces ciągły, który trwa tak długo, jak długo prowadzona jest kampania. Rzadko kiedy kampanię udaje się ustawić w sposób, który nie wymaga dalszych poprawek – najczęściej się okazuje, że treść reklamy jest nieskuteczna, że zostały ustawione zbyt niskie stawki, by liczyć na dobre pozycje wśród płatnych wyników wyszukiwania oraz że potencjalni klienci w wyszukiwarce Google wpisują kompletnie inne frazy niż te, które zostały dobrane do kampanii. To dlatego kampanię należy stale kontrolować – sprawdzać najważniejsze parametry i wprowadzać niezbędne poprawki. I dotyczy to także firmowej strony internetowej.

Przygotowanie odpowiedniej strony internetowej

Nie można mówić o sukcesie kampanii Google Ads, jeśli strona nie spełnia oczekiwań potencjalnych klientów – np. działa zbyt wolno, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych czy trudno na niej znaleźć potrzebne informacje. W takim wypadku użytkownicy często opuszczają witrynę, a to oznacza, że cały wysiłek i środki przeznaczone na ściągnięcie użytkownika na stronę, poszły na marne.

Kluczowe powinno być więc sprawdzenie, czy:

  • w treści informacji znajdują się frazy, które znajdą się też w treści płatnej reklamy tekstowej oraz wśród dobranych słów kluczowych, 
  • potencjalny klienci trafi na podstronę, gdzie znajdzie wszystkie (albo przynajmniej większość) niezbędnych mu informacji, 
  • treści na stronie umieszczone są w sposób intuicyjny (dzięki czemu użytkownik wie, gdzie i co powinien zrobić w dalszych krokach, np. przejść na inną podstronę, sfinalizować transakcję czy zapisać się do newslettera;
  • informacje napisane są w sposób jasny, nie są przeładowane specjalistycznymi informacjami.

Aby sprawdzić, czy treści na stronie interesują potencjalnych klientów, warto monitorować ruch na stronie internetowej. Pomocny w tym wypadku będzie Google Analytics – darmowy program od Google, który śledzić zachowania użytkowników w firmowej witrynie (także tych, pochodzących z kampanii Google Ads). To dlatego – jak pisaliśmy już kilkakrotnie – pierwszą czynnością, która powinna nastąpić po utworzeniu konta Google Ads, powinno być połączenie go z kontem Google Analytics.

Zaczynasz swoją przygodę z kampaniami? Zapoznaj się z naszym darmowym kursem Google Ads.

Słowa kluczowe

  • google ads
  • sem
  • strategia biznesowa
  • google analytics

Najnowsze artykuły

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce. Co się zmienia?

Google znów ukarany za monopol na rynku reklamy internetowej

Tym razem na celowniku KE znalazła się usługa AdSense. Za nadużywanie monopolu na rynku reklamy internetowej Google musi zapłacić prawie 1,5 mld euro.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.