Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Ads dla wypożyczalni samochodowych?

Możliwość zaprezentowania swojej oferty, cen i marek samochodów już na poziomie płatnych wyników wyszukiwania – taką ofertę Google chce zaproponować wypożyczalniom samochodowym.

Użytkownicy Twittera zauważyli, że Google prezentuje nowe reklamy tekstowe wśród wyników wyszukiwania - związane wyłącznie z ofertą wypożyczalni samochodowych. Do tej pory wypożyczalnie skazane były na reklamy tekstowe z ich standardowymi rozszerzeniami. W nowych reklamach (również wyświetlanych już na poziomie wyszukiwarki) widoczne są tak istotne informacje jak marka i model samochodu czy cena wynajmu na dzień. Można też sobie wybrać zakres czasowy wynajmu, podobnie jak to wygląda w reklamach Google Ads, promujących hotele.

Ukłon Google w stronę branży hotelarskiej

Z pierwszych opisów i screenów wynika, że rozwiązanie dla wypożyczalni, wzorowane jest na kampaniach, z których korzystać mogą też hotele. Jeszcze do niedawna Google proponował branży hotelarskiej Google Hotel Ads – uruchomioną w 2010 roku usługę promowania obiektów na Mapach Googla. W minionym roku usługa ta została włączona do przechodzącego wtedy mocną metamorfozę systemu Google Ads (w Polsce ten proces jeszcze się nie zakończył i reklamy hoteli nadal wymagają rejestracji w systemie Google Hotel Ads). Nadal jednak reklamy tego typu umożliwiają pokazanie konkretnych obiektów jako etykiet na mapach. Dodatkowo w menu, widocznym po lewej stronie ekranu, widać także nazwę hotelu, cenę za nocleg oraz informację o gwiazdkach. Przy napisie „Reklama” może się pojawić także dodatkowa informacja o tym, że jest to obiekt polecany przez partnera – czyli Booking.com.

W przypadku wyszukiwania konkretnego hotelu w wyszukiwarce reklama pojawia się także przy wizytówce Google Moja Firma – z poziomu wyszukiwarki można tutaj sprawdzić cenę za nocleg w określonym terminie (Google pozyskuje te informacje z platform, umożliwiających rezerwację pokoju, np. Booking.com czy FindHotel). Również z poziomu Google można także zarezerwować pokój.

Patrząc więc na rozwiązania, których screeny pojawiły się na Twitterze, takie czynności jak rezerwacja samochodu czy znalezienie dla siebie wybranego auta, będą się zapewne odbywały w podobny sposób.

Wkrótce strony internetowe staną się niepotrzebne?

Google wprowadza coraz więcej rozwiązań, które umożliwiają pozyskanie klienta (lub przynajmniej jego danych) bez konieczności wchodzenia na stronę internetową. Przykładem może być wspomniana wyżej branża hotelowa, reklamy typu „Tylko połączenie” (które kładą nacisk na kontakt telefoniczny klienta z firmą) czy niedawno uruchomione formularze kontaktowe, które – wzorem kampanii Facebook Ads – umożliwiają pozyskiwanie leadów od zainteresowanych klientów.

Może mieć to swoje korzyści. W przypadku, gdy skracamy ścieżkę zakupową klienta, mamy większą szansę na sukces - rezerwację w hotelu czy wynajem samochodu. Z doświadczenia wiemy też, że strony bywają różnie przygotowane - nie zawsze są na tyle intuicyjne, że cały proces zakupu przebiega bez problemu. A im więcej problemów po drodze, tym większe ryzyko, że klient może się na którymś etapie zniechęcić.

Z drugiej jednak strony wiele razu pisaliśmy już o marketingowej zasadzie „buduj na własnej ziemi” – korzystając przede wszystkim ze swoich narzędzi (takich jak dobrze działająca, mobilna i intuicyjna strona internetowa) mamy pewność, że nie jesteśmy skazani na zaskakujące czasem zmiany w cudzych rozwiązaniach (takich jak platformy rezerwacyjne Google). W takim wypadku najlepiej więc inwestować w swoje rozwiązania, a propozycje Google potraktować jako miły bonus – dzięki temu, w przypadku niekorzystnych zmian, zostaniemy ze swoim narzędziem, które realnie i skutecznie pomaga nam w sprzedaży oferty.

Czytaj także: Koniec Google Hotel Ads: od 24 lipca kampanię promującą hotel ustawimy w Google Ads

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.