Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Koniec Google Hotel Ads: od 24 lipca kampanię promującą hotel ustawimy w Google Ads

Nadchodzi koniec Google Hotel Ads – osobna do tej pory usługa zostanie niebawem włączona do systemu reklamowego Google AdWords. A właściwie Google Ads.

Już za kilka dni, 24 lipca, Google AdWords przekształci się w Google Ads (więcej na ten temat w tekście „Koniec Google AdWords? Po 18 latach nadeszła pora na Google Ads”). Pod nową marką mają być dostępne wszystkie znane dotychczas usługi reklamowe od Google. Wiemy już, że dołączy do nich również osobny do tej pory system promocji hoteli w wyszukiwarce – Google Hotel Ads.

Czym jest Google Hotel Ads?

Uruchomiony w 2010 roku Google Hotel Ads pozwala na promowanie hotelu w wyszukiwarce bezpośrednio na mapie. Dzięki reklamom tego typu widzimy ceny poszczególnych hoteli i miejsc świadczących usługi noclegowe jako powiązane z lokalizacją etykiety:


Już na etapie wyszukiwania możemy także sprawdzić dostępność miejsc w konkretnym terminie oraz zarezerwować pokój. Dlatego korzystanie z Google Hotel Ads wymaga integracji strony hotelu z jednym z podanych przez Google systemów rezerwacyjnych. Więcej możliwościach, zaletach i wadach Google Hotel Ads pisaliśmy w jednym z ostatnich artykułów „Google Hotel Ads: płatna wersja Google Maps dla hoteli?”. Żadna z zawartych w nim informacji informacji nie traci na ważności, a włączenie Hotel Ads w Google Ads ma w założeniu uprościć prowadzenie tego typu kampanii. Co proponuje Google?

Google Hotel Ads jako część Google Ads

Dzięki Google Ads prowadzenie różnego rodzaju kampanii ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne, a przez to dostępne również dla tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Google AdWords i nie są specjalistami od marketingu internetowego. Temu również służy ujednolicenie interfejsów różnych usług i narzędzi Google'a oraz ich integracja w jeden system. To właśnie w nim dostępne będą kampanie promujące hotel – jako nowy rodzaj kampanii obok znanych z AdWords kampanii w sieci wyszukiwania, kampanii w sieci reklamowej (kampanie displayowe), kampanii produktowych (Google Zakupy), kampanii wideo oraz kampanii promujących aplikacje (więcej o typach kampanii dostępnych w Google Ads przeczytasz w jednym z naszych ostatnich tekstów).

W informującym o zmianie wpisie na blogu Google Ads ("Google Hotel Ads joins Google Ads") podano, że takie rozwiązanie ma ułatwić reklamodawcom tematyczne grupowanie hoteli, ustalanie stawek za kliknięcia (również z wykorzystaniem systemów samouczących), zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) oraz pozyskiwanie przydatnych danych dzięki szczegółowym raportom. Prostsze ma być również zarządzanie hotelowymi cenami w wielu miejscach jednocześnie (np. w serwisach pośredników, tzw.OTA – np. booking.com).

Czy Google spełni swoje obietnice? Przekonamy się o tym już 24 lipca, gdy Google Hotel Ads i Google AdWords zmienią się w Google Ads.

Przeczytaj także: „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci!”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.