Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Koniec Google Hotel Ads: od 24 lipca kampanię promującą hotel ustawimy w Google Ads

16—07—2018

Nadchodzi koniec Google Hotel Ads – osobna do tej pory usługa zostanie niebawem włączona do systemu reklamowego Google AdWords. A właściwie Google Ads.

Już za kilka dni, 24 lipca, Google AdWords przekształci się w Google Ads (więcej na ten temat w tekście „Koniec Google AdWords? Po 18 latach nadeszła pora na Google Ads”). Pod nową marką mają być dostępne wszystkie znane dotychczas usługi reklamowe od Google. Wiemy już, że dołączy do nich również osobny do tej pory system promocji hoteli w wyszukiwarce – Google Hotel Ads.

Czym jest Google Hotel Ads?

Uruchomiony w 2010 roku Google Hotel Ads pozwala na promowanie hotelu w wyszukiwarce bezpośrednio na mapie. Dzięki reklamom tego typu widzimy ceny poszczególnych hoteli i miejsc świadczących usługi noclegowe jako powiązane z lokalizacją etykiety:


Już na etapie wyszukiwania możemy także sprawdzić dostępność miejsc w konkretnym terminie oraz zarezerwować pokój. Dlatego korzystanie z Google Hotel Ads wymaga integracji strony hotelu z jednym z podanych przez Google systemów rezerwacyjnych. Więcej możliwościach, zaletach i wadach Google Hotel Ads pisaliśmy w jednym z ostatnich artykułów „Google Hotel Ads: płatna wersja Google Maps dla hoteli?”. Żadna z zawartych w nim informacji informacji nie traci na ważności, a włączenie Hotel Ads w Google Ads ma w założeniu uprościć prowadzenie tego typu kampanii. Co proponuje Google?

Google Hotel Ads jako część Google Ads

Dzięki Google Ads prowadzenie różnego rodzaju kampanii ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne, a przez to dostępne również dla tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Google AdWords i nie są specjalistami od marketingu internetowego. Temu również służy ujednolicenie interfejsów różnych usług i narzędzi Google'a oraz ich integracja w jeden system. To właśnie w nim dostępne będą kampanie promujące hotel – jako nowy rodzaj kampanii obok znanych z AdWords kampanii w sieci wyszukiwania, kampanii w sieci reklamowej (kampanie displayowe), kampanii produktowych (Google Zakupy), kampanii wideo oraz kampanii promujących aplikacje (więcej o typach kampanii dostępnych w Google Ads przeczytasz w jednym z naszych ostatnich tekstów).

W informującym o zmianie wpisie na blogu Google Ads ("Google Hotel Ads joins Google Ads") podano, że takie rozwiązanie ma ułatwić reklamodawcom tematyczne grupowanie hoteli, ustalanie stawek za kliknięcia (również z wykorzystaniem systemów samouczących), zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) oraz pozyskiwanie przydatnych danych dzięki szczegółowym raportom. Prostsze ma być również zarządzanie hotelowymi cenami w wielu miejscach jednocześnie (np. w serwisach pośredników, tzw.OTA – np. booking.com).

Czy Google spełni swoje obietnice? Przekonamy się o tym już 24 lipca, gdy Google Hotel Ads i Google AdWords zmienią się w Google Ads.

Przeczytaj także: „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci!”

Słowa kluczowe

  • google ads
  • hotel ads
  • promocja hotelu
  • booking.com

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.