Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google Ads: nowy program weryfikacji operacji biznesowych

13—03—2020

Google planuje wprowadzić nowy program weryfikacji operacji biznesowych - ma on zostać wprowadzony w Google Ads w jeszcze w marcu 2020 roku.

Google chce weryfikować reklamodawców sprawdzając informacje o prowadzonej przez nich działalności biznesowej - może poprosić o informacje o modelu biznesowym, oferowanych usługach oraz o relacjach ze stronami trzecimi (np. reklamowanymi markami). Niestety, w krótkiej notatce opublikowanej na swojej stronie, Google nie podał zbyt wielu szczegółów - wiadomo, że reklamodawców, którzy nie poddadzą się weryfikacji, czekają konsekwencje.

Nieposłusznych reklamodawców czeka kara

Reklamodawcy, którzy otrzymają formularz do wypełnienia, będą musieli go wypełnić i przesłać w ciągu kolejnych 30 dni. Co w przypadku, gdy ktoś zlekceważy prośbę Googlea? Jeśli reklamodawca zlekceważy prośbę Googlea i nie ukończy procesu weryfikacji, może go spotkać kara w postaci ograniczenia wyświetlania reklam Google Ads.

Zapowiedzi rodzą dużo znaków zapytania

Niestety, w informacji podanej przez Google brakuje wielu szczegółów - przede wszystkimi jakie są powody wprowadzenia nowego programu? Nie wiadomo też, jacy reklamodawcy otrzymają formularze do wypełnienia - czy będą to raczej nowe konta czy takich próśb mogą się też spodziewać reklamodawcy działający na swoich kontach dłużej? W jaki sposób do reklamodawców będą trafiały formularze weryfikacyjne? Być może poprzez konto Gmail, ale pewności nie ma, ponieważ Google tego nie zakomunikował. A w końcu - co w praktyce oznaczało będzie ,,ograniczenie wyświetlania reklam"? Czy kary będzie można uniknąć, np. przesyłając formularz z opóźnieniem?

Google zaskakuje reklamodawców

Już kilka tygodni temu Google zaskoczył swoich partnerów nowymi wymaganiami. Zaledwie kilka miesięcy dzieli nas od zmian w programie Google Partners dla agencji specjalizujących się w prowadzeniu różnego typu kampanii Google Ads. Nowe wymagania mają zostać wprowadzone do końca czerwca 2020 roku. Zmian należy się spodziewać w następujących obszarach:

  • nowe wymagania dotyczące specjalizacji, większa przejrzystość i wskazówki - co należy zrobić, by status uzyskać; 
  • wprowadzone zostaną nowe kategorie i umiejętności użytkowników prowadzących kampanie - dzięki czemu bardziej szczegółowo będzie można zaprezentować swoje kompetencje i zyskać klientów, którzy poszukują tych konkretnych specjalistów;
  • nowe korzyści, dostosowane do potrzeb agencji.

Już za kilka miesięcy, by zdobyć (lub utrzymać) status Partnera Google, trzeba spełnić będzie nowe wymagania - konta oceniane będą pod kątem następujących działań:

  • skuteczność prowadzonych kampanii - w jej ocenie była brana pod uwagę dynamika przychodów klientów i wzrastająca liczba reklamodawców, których agencja obsługuje;
  • wydatki na koncie reklamowym na poziomie co najmniej 10 tys. dolarów (pod uwagę jest brana suma wydatków na koncie z ostatnich 90 dni);
  • certyfikaty pracowników, powiązanych z daną agencją; posiadane certyfikaty powiązane są też ze specjalizacjami, które posiada dana agencja.

Czytaj także: Nowe wymagania dla Partnerów Google

Słowa kluczowe

  • google ads
  • google partners

Najnowsze artykuły

Formularze kontaktowe w kolejnych reklamach Google Ads

Formularze kontaktowe w Google Ads będzie można ustawiać w reklamach na Youtubie i Discovery, a wkrótce ma być to możliwe również w reklamach bannerowych.

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.