Google planuje wprowadzić nowy program weryfikacji operacji biznesowych - ma on zostać wprowadzony w Google Ads w jeszcze w marcu 2020 roku.
Google chce weryfikować reklamodawców sprawdzając informacje o prowadzonej przez nich działalności biznesowej - może poprosić o informacje o modelu biznesowym, oferowanych usługach oraz o relacjach ze stronami trzecimi (np. reklamowanymi markami). Niestety, w krótkiej notatce opublikowanej na swojej stronie, Google nie podał zbyt wielu szczegółów - wiadomo, że reklamodawców, którzy nie poddadzą się weryfikacji, czekają konsekwencje.
Reklamodawcy, którzy otrzymają formularz do wypełnienia, będą musieli go wypełnić i przesłać w ciągu kolejnych 30 dni. Co w przypadku, gdy ktoś zlekceważy prośbę Googlea? Jeśli reklamodawca zlekceważy prośbę Googlea i nie ukończy procesu weryfikacji, może go spotkać kara w postaci ograniczenia wyświetlania reklam Google Ads.
Niestety, w informacji podanej przez Google brakuje wielu szczegółów - przede wszystkimi jakie są powody wprowadzenia nowego programu? Nie wiadomo też, jacy reklamodawcy otrzymają formularze do wypełnienia - czy będą to raczej nowe konta czy takich próśb mogą się też spodziewać reklamodawcy działający na swoich kontach dłużej? W jaki sposób do reklamodawców będą trafiały formularze weryfikacyjne? Być może poprzez konto Gmail, ale pewności nie ma, ponieważ Google tego nie zakomunikował. A w końcu - co w praktyce oznaczało będzie ,,ograniczenie wyświetlania reklam"? Czy kary będzie można uniknąć, np. przesyłając formularz z opóźnieniem?
Już kilka tygodni temu Google zaskoczył swoich partnerów nowymi wymaganiami. Zaledwie kilka miesięcy dzieli nas od zmian w programie Google Partners dla agencji specjalizujących się w prowadzeniu różnego typu kampanii Google Ads. Nowe wymagania mają zostać wprowadzone do końca czerwca 2020 roku. Zmian należy się spodziewać w następujących obszarach:
Już za kilka miesięcy, by zdobyć (lub utrzymać) status Partnera Google, trzeba spełnić będzie nowe wymagania - konta oceniane będą pod kątem następujących działań:
Czytaj także: Nowe wymagania dla Partnerów Google
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy