Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowe wymagania dla Partnerów Google

14—02—2020

W połowie roku szykują się spore zmiany w programie Google Partners, do którego należą agencje Google Ads, spełniający restrykcyjne wymagania.

Jeszcze kilka miesięcy dzieli nas od zmian w programie Google Partners dla agencji specjalizujących się w prowadzeniu różnego typu kampanii Google Ads. Nowe wymagania mają zostać wprowadzone do końca czerwca 2020 roku. Do tego momentu agencje mają czas na przygotowanie się do zmian - w wiadomości e-mailowej, którą Google wysyłał kilka dni temu, podane są wskazówki, co zrobić, by spełnić nowe wymagania, dotyczące m.in. certyfikatów, umiejętności pracowników agencji czy minimalnych wydatków na koncie.

Zmiany zapowiedział Google

Zmiany w programie Google Partners zapowiedział sam Google w e-mailu, który trafił do reklamodawców w tym tygodniu. Z podanych informacji wynika, że zmian należy się spodziewać w następujących obszarach:

  • nowe wymagania dotyczące specjalizacji, większa przejrzystość i wskazówki - co należy zrobić, by status uzyskać; 
  • wprowadzone zostaną nowe kategorie i umiejętności użytkowników prowadzących kampanie - dzięki czemu bardziej szczegółowo będzie można zaprezentować swoje kompetencje i zyskać klientów, którzy poszukują tych konkretnych specjalistów;
  • nowe korzyści, dostosowane do potrzeb agencji (to na tyle ogólny zapis, że trudno nam jest pokusić się o jego interpretację).

Jakie wymagania trzeba spełnić?

Prócz kilku ogólników Google przygotował także pomocne porównanie - w tabeli widoczne jest porównanie obecnego statusu agencji z przyszłymi wymaganiami.

By otrzymać status partnera Google, nasza agencja - podobnie jak i inne - musiała spełnić kilka istotnych wymagań:

  • skuteczność prowadzonych kampanii - w jej ocenie była brana pod uwagę dynamika przychodów klientów i wzrastająca liczba reklamodawców, których agencja obsługuje;
  • wydatki na koncie reklamowym na poziomie co najmniej 10 tys. dolarów (pod uwagę jest brana suma wydatków na koncie z ostatnich 90 dni);
  • certyfikaty pracowników, powiązanych z daną agencją; posiadane certyfikaty powiązane są też ze specjalizacjami, które posiada dana agencja.

Jakie wymagania przed swoimi Partnerami stawia Google?

W porównaniu z obecnymi wymaganiami agencje czeka kilka zmian:

  • skuteczność konta nie będzie już dotyczyła przychodów klientów, tylko pracy z rekomendacjami; wskazówki i porady Googlea trzeba będzie stosować, by utrzymać status partnera;
  • nie wystarczą już wydatki z ostatnich 3 miesięcy na poziomie 10 tys. dol - od czerwca muszą one wynosić co najmniej 20 tys. dol;
  • aktualne certyfikaty Google Ads;
  • specjalizacje agencji zostaną zastąpione umiejętnościami.

Podsumowanie - gdzie tkwi haczyk?

Analizując nowe wymagania Googlea wobec swoich Partnerów trudno się czasem dziwić - dotyczy to np. minimalnej kwoty wydatków czy aktualnych certyfikatów, potwierdzających wiedzę i umiejętności pracowników agencji. Mieszane uczucia budzi jednak zmiana dotycząca skuteczności konta. Nie będzie już brany pod uwagę rozwój agencji i wzrost liczby jej klientów - najważniejszy teraz będzie fakt, czy dana agencja pracuje pod dyktando wskazówek i porad Google. Już kilkakrotnie pisaliśmy na naszym blogu, że wskaźnik optymalizacji konta, który dostępny jest już w kampaniach w sieci wyszukiwania, bannerowych i produktowych Google Shopping, można poprawić także przez odrzucenie rekomendacji. Jednak - uwaga! - Google już zapowiedział, że odrzucone przez właściciela konta rekomendacje nie będą brane pod uwagę przy ocenie skuteczności agencji. Niestety, oznacza to ryzyko, że statusem partnera będą mogły się poszczycić te agencje, które działają po prostu wg wskazówek Googlea, a nie te, które w kampaniach Google Ads w pełni realizują cele biznesowe swoich klientów.

Czytaj więcej: Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • google partners
  • wynik optymalizacji

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?