Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe wymagania dla Partnerów Google

W połowie roku szykują się spore zmiany w programie Google Partners, do którego należą agencje Google Ads, spełniający restrykcyjne wymagania.

Jeszcze kilka miesięcy dzieli nas od zmian w programie Google Partners dla agencji specjalizujących się w prowadzeniu różnego typu kampanii Google Ads. Nowe wymagania mają zostać wprowadzone do końca czerwca 2020 roku. Do tego momentu agencje mają czas na przygotowanie się do zmian - w wiadomości e-mailowej, którą Google wysyłał kilka dni temu, podane są wskazówki, co zrobić, by spełnić nowe wymagania, dotyczące m.in. certyfikatów, umiejętności pracowników agencji czy minimalnych wydatków na koncie.

Zmiany zapowiedział Google

Zmiany w programie Google Partners zapowiedział sam Google w e-mailu, który trafił do reklamodawców w tym tygodniu. Z podanych informacji wynika, że zmian należy się spodziewać w następujących obszarach:

Jakie wymagania trzeba spełnić?

Prócz kilku ogólników Google przygotował także pomocne porównanie - w tabeli widoczne jest porównanie obecnego statusu agencji z przyszłymi wymaganiami.

By otrzymać status partnera Google, nasza agencja - podobnie jak i inne - musiała spełnić kilka istotnych wymagań:

Jakie wymagania przed swoimi Partnerami stawia Google?

W porównaniu z obecnymi wymaganiami agencje czeka kilka zmian:

Podsumowanie - gdzie tkwi haczyk?

Analizując nowe wymagania Googlea wobec swoich Partnerów trudno się czasem dziwić - dotyczy to np. minimalnej kwoty wydatków czy aktualnych certyfikatów, potwierdzających wiedzę i umiejętności pracowników agencji. Mieszane uczucia budzi jednak zmiana dotycząca skuteczności konta. Nie będzie już brany pod uwagę rozwój agencji i wzrost liczby jej klientów - najważniejszy teraz będzie fakt, czy dana agencja pracuje pod dyktando wskazówek i porad Google. Już kilkakrotnie pisaliśmy na naszym blogu, że wskaźnik optymalizacji konta, który dostępny jest już w kampaniach w sieci wyszukiwania, bannerowych i produktowych Google Shopping, można poprawić także przez odrzucenie rekomendacji. Jednak - uwaga! - Google już zapowiedział, że odrzucone przez właściciela konta rekomendacje nie będą brane pod uwagę przy ocenie skuteczności agencji. Niestety, oznacza to ryzyko, że statusem partnera będą mogły się poszczycić te agencje, które działają po prostu wg wskazówek Googlea, a nie te, które w kampaniach Google Ads w pełni realizują cele biznesowe swoich klientów.

Czytaj więcej: Jak analizować wynik optymalizacji konta Google Ads?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.