Reklamy AdWords można obecnie kierować nie tylko według adresów e-mail, ale także według numerów telefonów i adresów pocztowych.
Dzięki narzędziu Google Customer Match już od dwóch lat reklamy można kierować według list adresów e-mail, które są powiązane z kontami Google. Teraz udostępnione zostały kolejne możliwości kierowania reklam – za pomocą numerów telefonów i adresów pocztowych, które klienci sami udostępniają w Google. Narzędzie to można wykorzystać podczas tworzenia lub aktualizowania kampanii, prowadzonych w sieci wyszukiwania (w tym kampanii produktowych Google Shopping, czyli Google Zakupy) oraz na YouTube i Gmailu.
Funkcja Customer Match polega na kierowaniu reklam do użytkowników, których dane zostały zebrane przez reklamodawcę i z których może korzystać. Przy tworzeniu nowej listy klientów należy przesłać plik danych z informacjami podanymi przez klientów, następnie należy stworzyć lub aktualizować kampanię, kierując reklamy według utworzonej listy. W efekcie użytkownicy, którzy mają być odbiorcami kampanii, po zalogowaniu się na swoje konta, zobaczą reklamy podczas korzystania z wyszukiwarki, YouTube’a oraz poczty Gmail.
Co ważne (i co bardzo mocno podkreśla także Google) można wykorzystywać wyłącznie te dane, na wykorzystanie których reklamodawca ma zgodę. Nie można więc wykorzystywać nazwisk, numerów telefonów czy adresów, pozyskanych dzięki kupieniu baz danych z przypadkowymi informacjami.
Po dwóch latach od uruchomienia narzędzia Customer Match Google umożliwia kierowanie reklam nie tylko za pomocą adresów e-mailowych, ale także według numerów telefonów i adresów pocztowych. Dzięki temu w kampanii AdWords można wykorzystać np. listy klientów sklepów internetowych, dane użytkowników, którzy zapisali się do newslettera czy pobrali ze strony materiał w zamian za podanie swoich danych – a więc dane takich użytkowników, których już wcześniej zainteresowała oferta reklamodawcy. Podobnie jak w przypadku adresów e-mailowych, Google będzie dopasowywał numer telefonu i adres użytkownika, umieszczone na jego koncie Google.
Nowe grupy odbiorców można stworzyć w bardzo łatwy sposób. Tak jak pisaliśmy wcześniej, należy najpierw przygotować plik danych z informacjami kontaktowymi podanymi przez klientów (plik można stworzyć samodzielnie lub skorzystać z szablonu, udostępnianego przez Google'a w panelu AdWords). W nowym panelu należy wejść na podstronę „Odbiorcy”, a następnie wybrać nową „Listę klientów” i sprawdzić, czy ustawiona została opcja „Prześlij adresy e-mail, numery telefonów i adresy pocztowe". Istnieje także możliwość podania, jak długo lista ma być ważna (można też zaznaczyć opcję „Nie traci ważności”) oraz umieścić dodatkowy opis odbiorców. Na koniec wystarczy tylko potwierdzić przesłanie pliku danych i utworzenie nowej listy.
Od dwóch lat można korzystać z narzędzia Google Customer Match, które pozwala na kierowanie reklam za pomocą adresów e-mailowych. Teraz możliwe będzie także kierowanie kampanii według numerów telefonów i adresów pocztowych. W pliku danych można podać tylko te dane, na których wykorzystanie reklamodawca ma zgodę – mogą to być więc np. klienci sklepu czy odbiorcy newslettera. Dzięki temu wiadomo, których użytkowników oferta reklamodawca już zainteresowała, a to znacząco może zwiększyć szanse na konwersje.
Google Customer Match z opcją kierowania kampanii według numerów telefonów i adresów pocztowych to kolejne narzędzie, które umożliwia coraz bardziej precyzyjne kierowanie reklam w ramach kampanii AdWords. Przypomnijmy, że już Google zapowiedział, że płatne reklamy tekstowe Adwords w sieci wyszukiwania będą mogły być kierowane także według zainteresowań użytkowników – czytaj o tym więcej w naszym artykule „Kierowanie reklam AdWords według zainteresowań także w sieci wyszukiwania”.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy