Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google dobiera kampanię do celu biznesowego

23—11—2018

Google proponuje uproszczenie procesu tworzenia kampanii Google Ads (AdWords) - do celu biznesowego podanego przez reklamodawcę od razu dobiera typ kampanii.

Do wyboru jest sześć celów biznesowych, związanych np. ze zwiększeniem sprzedaży, budowaniem wizerunku marki czy zwiększeniem ruchu na stronie. Do nich Google automatycznie dobiera typ kampanii, co w praktyce oznacza oczywiście pewne ograniczenia, ale z drugiej strony - może stanowić ważną podpowiedź zwłaszcza dla mniej doświadczonych reklamodawców. Pomysł Googlea jest tu bowiem mocno zbieżny z tym, o czym pisaliśmy już kilkakrotnie - każda kampania Google Ads (AdWords) powinna być zbieżna z celami biznesowymi reklamodawcy, a punktem wyjścia do wszystkich działań promocyjnych powinna być strategia biznesowa, która te cele zawiera. Bez analizy biznesowej swojej oferty nie da się poprowadzić i skutecznie optymalizować żadnej kampanii.

Obecnie tworzenie każdej nowej kampanii Google Ads (AdWords) zaczyna się od wyboru celu biznesowego. Na tej podstawie Google proponuje następnie wybór kilku najbardziej odpowiednich kampanii - wyjątkiem jest jedynie promocja aplikacji, w tym wypadku ustawić można wyłącznie uniwersalną kampanię promującą aplikację.

W pozostałych przypadkach do wyboru są następujące cele i przypisane do nich odpowiednie typu kampanii:

  • sprzedaż - kampania w sieci wyszukiwania, kampania w sieci reklamowej (bannerowa), kampania produktowa (Google Shopping, Google Zakupy),
  • potencjalni klienci - kampania w sieci wyszukiwania, kampania w sieci reklamowej (bannerowa), kampania produktowa (Google Shopping, Google Zakupy), reklamy video,
  • ruch w witrynie - kampania w sieci wyszukiwania, kampania w sieci reklamowej (bannerowa), kampania produktowa (Google Shopping, Google Zakupy), reklamy video,
  • rozważenie zakupu danej marki (zapoznanie klientów z ofertą) - kampania w sieci reklamowej (bannerowa), reklamy video,
  • świadomość i zasięg danej marki - kampania w sieci reklamowej (bannerowa), reklamy video.

Nietrudno więc zauważyć, że w przypadku nieco bardziej konkretnych celów, takich jak zwiększenie sprzedaży czy pozyskanie potencjalnych klientów (tzw. leadów) Google proponuje raczej kampanię w sieci wyszukiwania czy produktową, natomiast w przypadku bardziej ogólnych założeń, takich jak zwiększenie świadomości marki czy prezentacja oferty, proponuje raczej kampanię w sieci reklamowej (bannerową) czy kampanię na Youtubie.

Wybranie celu kampanii Google Ads (AdWords) nie wpływa tylko na propozycje typów kampanii. Warto pamiętać, że ma na to znaczenie także dla samych ustawień kampanii, w tym jej podtypów, formatów reklam, rozszerzeniem reklam czy strategii ustalania stawek. 

Podsumowanie

Zazwyczaj radzimy ostrożnie podchodzić do nowych rozwiązań Googlea - w większości przypadków wiążą się one niestety ze automatyzacją ustawienia i prowadzenia kampanii. Liczenie na algorytmy może być natomiast ryzykowne - może się bowiem okazać, że wprowadzone zmiany będą korzystne przede wszystkim dla Googlea, a nie dla reklamodawcy i jego budżetu.

Tym razem jednak jest inaczej. Podpowiedzi Googlea mogą być ciekawym rozwiązaniem, ponieważ wiążą się z tym, o czym piszemy na naszym blogu już od dawna - kampania Google Ads (AdWords) powinna opierać się przede wszystkim na strategii biznesowej, czyli planu dotarcia do potencjalnych klientów i nakłonienia ich, by wybrali konkretną (czyli naszą) ofertę. Tylko analiza możliwości firmy i jej oferty, bezpośredniej konkurencji, ustalenie przewag konkurencyjnych oraz rozpoznanie grupy docelowej i jej potrzeb pozwoli na ustalenie celów biznesowych - zarówno krótko, jak i długoterminowych.

Podpowiedzi Googlea, które pojawiają się przy tworzeniu kampanii, można więc porównać ze swoimi założeniami, a następnie z sukcesem wykorzystać przy ustawianiu i optymalizacji swojej kampanii Google Ads (AdWords).

Czytaj także: Jaka strategia dla Google AdWords będzie najlepsza?

Słowa kluczowe

  • google adwords
  • sem
  • strategia biznesowa

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.