Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google dobiera kampanię do celu biznesowego

Google proponuje uproszczenie procesu tworzenia kampanii Google Ads (AdWords) - do celu biznesowego podanego przez reklamodawcę od razu dobiera typ kampanii.

Do wyboru jest sześć celów biznesowych, związanych np. ze zwiększeniem sprzedaży, budowaniem wizerunku marki czy zwiększeniem ruchu na stronie. Do nich Google automatycznie dobiera typ kampanii, co w praktyce oznacza oczywiście pewne ograniczenia, ale z drugiej strony - może stanowić ważną podpowiedź zwłaszcza dla mniej doświadczonych reklamodawców. Pomysł Googlea jest tu bowiem mocno zbieżny z tym, o czym pisaliśmy już kilkakrotnie - każda kampania Google Ads (AdWords) powinna być zbieżna z celami biznesowymi reklamodawcy, a punktem wyjścia do wszystkich działań promocyjnych powinna być strategia biznesowa, która te cele zawiera. Bez analizy biznesowej swojej oferty nie da się poprowadzić i skutecznie optymalizować żadnej kampanii.

Obecnie tworzenie każdej nowej kampanii Google Ads (AdWords) zaczyna się od wyboru celu biznesowego. Na tej podstawie Google proponuje następnie wybór kilku najbardziej odpowiednich kampanii - wyjątkiem jest jedynie promocja aplikacji, w tym wypadku ustawić można wyłącznie uniwersalną kampanię promującą aplikację.

W pozostałych przypadkach do wyboru są następujące cele i przypisane do nich odpowiednie typu kampanii:

Nietrudno więc zauważyć, że w przypadku nieco bardziej konkretnych celów, takich jak zwiększenie sprzedaży czy pozyskanie potencjalnych klientów (tzw. leadów) Google proponuje raczej kampanię w sieci wyszukiwania czy produktową, natomiast w przypadku bardziej ogólnych założeń, takich jak zwiększenie świadomości marki czy prezentacja oferty, proponuje raczej kampanię w sieci reklamowej (bannerową) czy kampanię na Youtubie.

Wybranie celu kampanii Google Ads (AdWords) nie wpływa tylko na propozycje typów kampanii. Warto pamiętać, że ma na to znaczenie także dla samych ustawień kampanii, w tym jej podtypów, formatów reklam, rozszerzeniem reklam czy strategii ustalania stawek. 

Podsumowanie

Zazwyczaj radzimy ostrożnie podchodzić do nowych rozwiązań Googlea - w większości przypadków wiążą się one niestety ze automatyzacją ustawienia i prowadzenia kampanii. Liczenie na algorytmy może być natomiast ryzykowne - może się bowiem okazać, że wprowadzone zmiany będą korzystne przede wszystkim dla Googlea, a nie dla reklamodawcy i jego budżetu.

Tym razem jednak jest inaczej. Podpowiedzi Googlea mogą być ciekawym rozwiązaniem, ponieważ wiążą się z tym, o czym piszemy na naszym blogu już od dawna - kampania Google Ads (AdWords) powinna opierać się przede wszystkim na strategii biznesowej, czyli planu dotarcia do potencjalnych klientów i nakłonienia ich, by wybrali konkretną (czyli naszą) ofertę. Tylko analiza możliwości firmy i jej oferty, bezpośredniej konkurencji, ustalenie przewag konkurencyjnych oraz rozpoznanie grupy docelowej i jej potrzeb pozwoli na ustalenie celów biznesowych - zarówno krótko, jak i długoterminowych.

Podpowiedzi Googlea, które pojawiają się przy tworzeniu kampanii, można więc porównać ze swoimi założeniami, a następnie z sukcesem wykorzystać przy ustawianiu i optymalizacji swojej kampanii Google Ads (AdWords).

Czytaj także: Jaka strategia dla Google AdWords będzie najlepsza?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.