Obawiasz się, że zdjęcia Twoich produktów mogą nie spełnić wymagań Google w kampaniach produktowych? Pomóc może Ci funkcja automatycznego poprawiania zdjęć, która niedawno została udostępniona reklamodawcom.
By skutecznie uruchomić kampanię produktową Google Shopping (to jeden z typów kampanii Google Ads), trzeba spełnić kilka wymagań - w tym tych dotyczących zdjęć reklamowanych produktów. Bez spełnienia wymagań nie ma szans na akceptację pliku danych w Google Merchant Center, a w efekcie - na uruchomienie kampanii produktowej.
Podczas przygotowywania swojej pierwszej kampanii można oczywiście liczyć na liczne porady, jednak w przypadku zdjęć Google poszedł o krok dalej - udostępnił reklamodawcom możliwość automatycznego poprawiania jakości zdjęć w taki sposób, by usunąć z nich wszystkie niepotrzebne nakładki (np. logotypy czy dodatkowe napisy).
Podczas przygotowywania zdjęć produktów, które chcemy reklamować, warto pamiętać o kilku istotnych elementach, w tym m.in.:
Oczywiście, od powyższych zasad mogą się też zdarzyć wyjątki (np. jednolite kwadraty można pokazać, gdy promujemy farby lub materiały malarskie, a logotypy można umieścić w reklamie oprogramowania).
A co w przypadku, gdy dostępnych jest tylko kilka zdjęć, ale przypadek sprawił, że mamy dostęp tylko do fotografii z umieszczonymi nakładkami? Lub wysłaliśmy już link do takiego zdjęcia? Od niedawna reklamodawcom może w tym pomóc sam Google. Wystarczy skorzystać z automatycznego poprawiania jakości zdjęć - funkcji, która od niedawna jest dostępna w Google Merchant Center.
Aby z niej skorzystać, należy:
Dzięki temu, jeśli Google wykryje na zdjęciu nakładkę promocyjną, spróbuje samodzielnie naprawić błąd. Jeśli mu się to uda, zdjęcie zostanie automatyczne podmienione na poprawne, a reklamy znów będą się wyświetlać w wyszukiwarce.
Czytaj także: Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy