Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google poprawi zdjęcia reklamowanych produktów

07—02—2020

Obawiasz się, że zdjęcia Twoich produktów mogą nie spełnić wymagań Google w kampaniach produktowych? Pomóc może Ci funkcja automatycznego poprawiania zdjęć, która niedawno została udostępniona reklamodawcom.

By skutecznie uruchomić kampanię produktową Google Shopping (to jeden z typów kampanii Google Ads), trzeba spełnić kilka wymagań - w tym tych dotyczących zdjęć reklamowanych produktów. Bez spełnienia wymagań nie ma szans na akceptację pliku danych w Google Merchant Center, a w efekcie - na uruchomienie kampanii produktowej. 

Podczas przygotowywania swojej pierwszej kampanii można oczywiście liczyć na liczne porady, jednak w przypadku zdjęć Google poszedł o krok dalej - udostępnił reklamodawcom możliwość automatycznego poprawiania jakości zdjęć w taki sposób, by usunąć z nich wszystkie niepotrzebne nakładki (np. logotypy czy dodatkowe napisy).

Jakie zdjęcia można wykorzystać w kampaniach produktowych?

Podczas przygotowywania zdjęć produktów, które chcemy reklamować, warto pamiętać o kilku istotnych elementach, w tym m.in.:

  • minimalny rozmiar zdjęcia to 100 na 100 px (zdjęcia odzieży - 250 x 250 px);
  • zdjęcie nie może być większe niż 16 MB;
  • pokaż na zdjęciu wyłącznie ten produkt, który sprzedajesz - bez symboli czy grafik zastępczych;
  • na podstawowej fotografii nie pokazuj, w jaki sposób produkt działa (tę możliwość daje atrybut additional_image_link, czyli link_do_dodatkowego_zdjęcia);
  • w przypadku podstawowego zdjęcia najlepsze będzie białe tło;
  • nie prezentuj logotypów, ikon oraz jednobarwnych kwadratów (pokazujących np. jeden kolor);
  • na zdjęciu nie można umieszczać żadnych dodatkowych elementów prócz samego produktu - np. hasła z wezwaniem do działania, informacji dodatkowych o rabacie, bezpłatnej dostawie, opisu przedmiotu, kodów kreskowych, logotypu, znaków wodnych czy ceny; te informacje można najczęściej umieścić w innej kolumnie pliku danych, ponieważ opisują je inne atrybuty.

Oczywiście, od powyższych zasad mogą się też zdarzyć wyjątki (np. jednolite kwadraty można pokazać, gdy promujemy farby lub materiały malarskie, a logotypy można umieścić w reklamie oprogramowania). 

Jakie elementy Google pomoże usunąć ze zdjęcia produktu?

A co w przypadku, gdy dostępnych jest tylko kilka zdjęć, ale przypadek sprawił, że mamy dostęp tylko do fotografii z umieszczonymi nakładkami? Lub wysłaliśmy już link do takiego zdjęcia? Od niedawna reklamodawcom może w tym pomóc sam Google. Wystarczy skorzystać z automatycznego poprawiania jakości zdjęć - funkcji, która od niedawna jest dostępna w Google Merchant Center. 

Aby z niej skorzystać, należy:

  • zalogować się na swoje konto;
  • wybrać opcję „Ustawienia”, a następnie „Automatyczne poprawki”;
  • kliknąć w zakładkę „Popraw jakość zdjęcia” i zaznaczyć opcję „Włącz automatyczne poprawianie jakości zdjęć”.

Dzięki temu, jeśli Google wykryje na zdjęciu nakładkę promocyjną, spróbuje samodzielnie naprawić błąd. Jeśli mu się to uda, zdjęcie zostanie automatyczne podmienione na poprawne, a reklamy znów będą się wyświetlać w wyszukiwarce.

Czytaj także: Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?

Słowa kluczowe

  • google shopping
  • kampania produktowa

Najnowsze artykuły

Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa powodują, że handel przenosi się do sieci. Czy obecna sytuacja może być szansą dla działających w branży e-commerce?

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawa to skuteczne wykorzystanie Internetu

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik - „Wartość Klienta”. Pozwala on sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą reklamodawcy największy zysk.