Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google poprawi zdjęcia reklamowanych produktów

Obawiasz się, że zdjęcia Twoich produktów mogą nie spełnić wymagań Google w kampaniach produktowych? Pomóc może Ci funkcja automatycznego poprawiania zdjęć, która niedawno została udostępniona reklamodawcom.

By skutecznie uruchomić kampanię produktową Google Shopping (to jeden z typów kampanii Google Ads), trzeba spełnić kilka wymagań - w tym tych dotyczących zdjęć reklamowanych produktów. Bez spełnienia wymagań nie ma szans na akceptację pliku danych w Google Merchant Center, a w efekcie - na uruchomienie kampanii produktowej. 

Podczas przygotowywania swojej pierwszej kampanii można oczywiście liczyć na liczne porady, jednak w przypadku zdjęć Google poszedł o krok dalej - udostępnił reklamodawcom możliwość automatycznego poprawiania jakości zdjęć w taki sposób, by usunąć z nich wszystkie niepotrzebne nakładki (np. logotypy czy dodatkowe napisy).

Jakie zdjęcia można wykorzystać w kampaniach produktowych?

Podczas przygotowywania zdjęć produktów, które chcemy reklamować, warto pamiętać o kilku istotnych elementach, w tym m.in.:

Oczywiście, od powyższych zasad mogą się też zdarzyć wyjątki (np. jednolite kwadraty można pokazać, gdy promujemy farby lub materiały malarskie, a logotypy można umieścić w reklamie oprogramowania). 

Jakie elementy Google pomoże usunąć ze zdjęcia produktu?

A co w przypadku, gdy dostępnych jest tylko kilka zdjęć, ale przypadek sprawił, że mamy dostęp tylko do fotografii z umieszczonymi nakładkami? Lub wysłaliśmy już link do takiego zdjęcia? Od niedawna reklamodawcom może w tym pomóc sam Google. Wystarczy skorzystać z automatycznego poprawiania jakości zdjęć - funkcji, która od niedawna jest dostępna w Google Merchant Center. 

Aby z niej skorzystać, należy:

Dzięki temu, jeśli Google wykryje na zdjęciu nakładkę promocyjną, spróbuje samodzielnie naprawić błąd. Jeśli mu się to uda, zdjęcie zostanie automatyczne podmienione na poprawne, a reklamy znów będą się wyświetlać w wyszukiwarce.

Czytaj także: Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.