Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?

Sprawdź, jakie ważne elementy powinien zawierać plik danych użyty w kampanii Google Shopping (Google Zakupy), by został zaakceptowany przez Google'a bez żadnych przeszkód.

Jeśli decydujemy się ręcznie przygotować wszystkie elementy kampanii Google Shopping, prawidłowo przygotowany plik danych jest kluczem do tego, by kampania produktowa w ogóle ruszyła, a następnie przynosiła korzyści reklamodawcy. W niektórych przypadkach, np. w dużych sklepach internetowych, przesyłanie danych o produktach może odbywać się automatycznie, jeśli jednak ktoś zaczyna swoją przygodę z kampaniami Google Shopping (znane także jako Google Zakupy lub kampanie produktowe), zdecydowanie lepsza dla niego będzie opcja samodzielnego przygotowania pliku - dzięki temu ma bowiem większą kontrolę na kolejnych etapach ustawiania kampanii. 

Jednak nie zawsze udaje się przygotować plik tak, by od razu został zaakceptowany przez Google’a - w takim wypadku plik trzeba poprawić i znów czekać jakiś czas na akceptację. By nie narażać się na utratę cennego czasu (dzięki czemu kampania będzie mogła ruszyć jak najszybciej), warto poznać kilka ważnych zasad, dzięki którym plik z danymi o produkcie zostanie zaakceptowany bez żadnych problemów już za pierwszym razem.

Ustawienia pliku danych w Google Merchant Center

Aby stworzyć plik z danymi o produkcie, należy zalogować się na swoje konto na platformie Google Merchant Center - przy czym konto te powinno być połączone z kontem Google AdWords, na którym będzie prowadzona kampania produktowa. Następnie należy wybrać:

Po wyborze ustawień można nadać plikowi nazwę i wybrać, w jaki sposób informacje o produkcie mają być pobierane do kampanii Google Shopping.

Jak przesyłać informacje? Google oferuje różne opcje do wyboru

Informacje o produkcie można przesyłać do Google'a za pomocą czterech różnych rozwiązań:

Każde z powyższych rozwiązań ma swoje wady i zalety, jednak przy pierwszym ustawieniu kampanii Google Shopping (Google Zakupy) warto wybrać opcję arkuszy Google. Dzięki nim mamy kontrolę nad przygotowanym plikiem, dodatkowo także można go przygotować na podstawie udostępnionego szablonu - nie trzeba będzie się więc na początku martwić, jakie dane w którym miejscu należy wstawić.

Jak pracować w arkuszu, by Google bez problemu zaakceptował plik?

Reklamodawcy, którzy wybiorą opcję arkusza Google i możliwość wygenerowania nowego arkusza z szablonu, będą mieli mocno ułatwione zadanie - w takim wypadku Google stworzy plik, w którym znajdą się już nazwy poszczególnych kategorii:

Po przygotowaniu plik można zapisać, a następnie wstępnie przetworzyć - dzięki temu reklamodawca będzie od razu widział, czy jakieś elementy należy od razu poprawić. Jeśli Google nie wykrył żadnych nieprawidłowości do poprawy, można przesłać plik do sprawdzenia i czekać na akceptację.

Podsumowanie

Warto pamiętać, że prawidłowe przygotowanie pliku danych to tylko część całego procesu uruchomienia swojej pierwszej kampanii Google Shopping. Aby wszystkie te etapy przejść bez problemu, należy pamiętać także o innych ważnych aspektach, takich jak prawidłowe przygotowanie docelowej podstrony, zainstalowanie certyfikatu SSL w celu potwierdzenia bezpieczeństwa transakcji czy odpowiednie ustawienia kampanii (czytaj o tym więcej w naszym artykule „4 elementy niezbędne przy prowadzeniu Google Shopping”). 

Dodatkowo także na naszym blogu można śledzić na bieżąco kolejne nowości, które testuje lub wprowadza Google w kampaniach produktowych lub w innych kampaniach Google AdWords:


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.