Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google umożliwia płatności za konwersje

22—02—2018

Przy ustawianiu inteligentnej kampanii AdWords w sieci reklamowej istnieje możliwość ustawienia nowej metody płatności - za konwersję.

Najnowsza metoda płatności nie jest dostępna dla każdego reklamodawcy - można wprowadzić wyłącznie w przypadku ustawienia i prowadzenia inteligentnej kampanii sieci reklamowej (czyli tzw. Inteligentnej kampanii bannerowej), dodatkowo także należy spełnić kilka istotnych warunków.

Inteligentna kampania w sieci reklamowej - na czym polega i jak ją ustawić?

Inteligentna kampania w sieci reklamowej to nic innego, jak kampania bannerowa - różnica polega na tym, że przygotowuje się ją w zdecydowanie łatwiejszy sposób niż tradycyjną kampanię. Reklamodawca w wielu obszarach - zamiast przygotować je samodzielnie - zdaje się na ustawienia Google'a. Dotyczy to określania stawek, kierowania kampanii (na podstawie tematów lub słów kluczowych oraz odbiorców) oraz przygotowania reklam. W praktyce oznacza to, że reklamodawca nie może wybrać samodzielnego ustalania stawek, nie może ręcznie kierować reklam, a do stworzenia reklam potrzebne są mu tylko hasła i materiały graficzne (logo oraz zdjęcia) - Google sam wygeneruje z nich kilka propozycji, które można następnie dobrać do kampanii. 

Od niedawna do tych możliwości dodana została także opcja płatności za konwersję.

Istnieje kilka zasad związanych z płatnością za konwersje

Nie każdy reklamodawca może skorzystać z opcji płatności za konwersje - można je ustawić dopiero po spełnieniu kilku istotnych warunków:

  • reklamodawca musi odnotować na swoim koncie co najmniej 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni,
  • czas na zrealizowanie konwersji nie może przekroczyć 7 dni od dnia kliknięcia w reklamę (co oznacza, że jeśli proces zakupowy jest zazwyczaj dłuższy, nie można skorzystać z tej opcji),
  • maksymalny CPA może może być wyższy niż 200 dolarów; jeśli reklamodawca ustawi wyższą stawkę, Google i tak zmieni ją na stawkę maksymalną, czyli 200 dol.,
  • należy liczyć się z mocno elastycznym budżetem, co oznacza, że dzienny koszt prowadzenia kampanii może być w niektórych dniach nawet dwukrotnie wyższy niż budżet podany w ustawieniach kampanii; jak zapewnia Google, w ciągu miesiąca koszt kampanii nie przekroczy jednak kwoty dziennego budżetu pomnożonej przez 30,4.

Podsumowanie

Plusem płatności za konwersje jest fakt, że płatność następuje dopiero po zrealizowaniu przez klienta celu (czyli po dokonaniu ustawionej w Google AdWords konwersji) - co oznacza, że płatność następuje za mierzalny efekt, a nie za samo wyświetlenie reklamy czy wygenerowanie ruchu na stronie. Można więc odnotować znacznie więcej wyświetleń reklam w sieci Google'a, a na koniec miesiąca koszt kampanii może być np. znacznie mniejszy niż to było dotychczas.

Z drugiej jednak strony płatność za konwersje jest ściśle związana z inteligentną kampanią w sieci reklamowej, co oznacza, że przy ustawianiu kampanii reklamodawca nie ma wpływu na wiele kwestii - od ustawienia stawek, aż po przygotowanie reklam. Tymczasem z naszych doświadczeń wynika, że nie zawsze rozwiązania oferowane przez Google’a muszą być też najlepsze dla reklamodawcy - a możliwości zmian w niektórych przypadkach po prostu nie będzie.

Jednak - jak w przypadku każdej nowości - nie da się z góry przesądzić o tym, czy płatność za konwersję będzie dla danego reklamodawcy dobrym rozwiązaniem czy nie. Jeśli tylko istnieje taka możliwość, warto przeprowadzić testy i po kilku tygodniach przeanalizować wyniki.

Czytaj także „Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej”

Słowa kluczowe

  • konwersja
  • google adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.