Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google umożliwia płatności za konwersje

Przy ustawianiu inteligentnej kampanii AdWords w sieci reklamowej istnieje możliwość ustawienia nowej metody płatności - za konwersję.

Najnowsza metoda płatności nie jest dostępna dla każdego reklamodawcy - można wprowadzić wyłącznie w przypadku ustawienia i prowadzenia inteligentnej kampanii sieci reklamowej (czyli tzw. Inteligentnej kampanii bannerowej), dodatkowo także należy spełnić kilka istotnych warunków.

Inteligentna kampania w sieci reklamowej - na czym polega i jak ją ustawić?

Inteligentna kampania w sieci reklamowej to nic innego, jak kampania bannerowa - różnica polega na tym, że przygotowuje się ją w zdecydowanie łatwiejszy sposób niż tradycyjną kampanię. Reklamodawca w wielu obszarach - zamiast przygotować je samodzielnie - zdaje się na ustawienia Google'a. Dotyczy to określania stawek, kierowania kampanii (na podstawie tematów lub słów kluczowych oraz odbiorców) oraz przygotowania reklam. W praktyce oznacza to, że reklamodawca nie może wybrać samodzielnego ustalania stawek, nie może ręcznie kierować reklam, a do stworzenia reklam potrzebne są mu tylko hasła i materiały graficzne (logo oraz zdjęcia) - Google sam wygeneruje z nich kilka propozycji, które można następnie dobrać do kampanii. 

Od niedawna do tych możliwości dodana została także opcja płatności za konwersję.

Istnieje kilka zasad związanych z płatnością za konwersje

Nie każdy reklamodawca może skorzystać z opcji płatności za konwersje - można je ustawić dopiero po spełnieniu kilku istotnych warunków:

Podsumowanie

Plusem płatności za konwersje jest fakt, że płatność następuje dopiero po zrealizowaniu przez klienta celu (czyli po dokonaniu ustawionej w Google AdWords konwersji) - co oznacza, że płatność następuje za mierzalny efekt, a nie za samo wyświetlenie reklamy czy wygenerowanie ruchu na stronie. Można więc odnotować znacznie więcej wyświetleń reklam w sieci Google'a, a na koniec miesiąca koszt kampanii może być np. znacznie mniejszy niż to było dotychczas.

Z drugiej jednak strony płatność za konwersje jest ściśle związana z inteligentną kampanią w sieci reklamowej, co oznacza, że przy ustawianiu kampanii reklamodawca nie ma wpływu na wiele kwestii - od ustawienia stawek, aż po przygotowanie reklam. Tymczasem z naszych doświadczeń wynika, że nie zawsze rozwiązania oferowane przez Google’a muszą być też najlepsze dla reklamodawcy - a możliwości zmian w niektórych przypadkach po prostu nie będzie.

Jednak - jak w przypadku każdej nowości - nie da się z góry przesądzić o tym, czy płatność za konwersję będzie dla danego reklamodawcy dobrym rozwiązaniem czy nie. Jeśli tylko istnieje taka możliwość, warto przeprowadzić testy i po kilku tygodniach przeanalizować wyniki.

Czytaj także „Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.