Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google umożliwia płatności za konwersje

Przy ustawianiu inteligentnej kampanii AdWords w sieci reklamowej istnieje możliwość ustawienia nowej metody płatności - za konwersję.

Najnowsza metoda płatności nie jest dostępna dla każdego reklamodawcy - można wprowadzić wyłącznie w przypadku ustawienia i prowadzenia inteligentnej kampanii sieci reklamowej (czyli tzw. Inteligentnej kampanii bannerowej), dodatkowo także należy spełnić kilka istotnych warunków.

Inteligentna kampania w sieci reklamowej - na czym polega i jak ją ustawić?

Inteligentna kampania w sieci reklamowej to nic innego, jak kampania bannerowa - różnica polega na tym, że przygotowuje się ją w zdecydowanie łatwiejszy sposób niż tradycyjną kampanię. Reklamodawca w wielu obszarach - zamiast przygotować je samodzielnie - zdaje się na ustawienia Google'a. Dotyczy to określania stawek, kierowania kampanii (na podstawie tematów lub słów kluczowych oraz odbiorców) oraz przygotowania reklam. W praktyce oznacza to, że reklamodawca nie może wybrać samodzielnego ustalania stawek, nie może ręcznie kierować reklam, a do stworzenia reklam potrzebne są mu tylko hasła i materiały graficzne (logo oraz zdjęcia) - Google sam wygeneruje z nich kilka propozycji, które można następnie dobrać do kampanii. 

Od niedawna do tych możliwości dodana została także opcja płatności za konwersję.

Istnieje kilka zasad związanych z płatnością za konwersje

Nie każdy reklamodawca może skorzystać z opcji płatności za konwersje - można je ustawić dopiero po spełnieniu kilku istotnych warunków:

Podsumowanie

Plusem płatności za konwersje jest fakt, że płatność następuje dopiero po zrealizowaniu przez klienta celu (czyli po dokonaniu ustawionej w Google AdWords konwersji) - co oznacza, że płatność następuje za mierzalny efekt, a nie za samo wyświetlenie reklamy czy wygenerowanie ruchu na stronie. Można więc odnotować znacznie więcej wyświetleń reklam w sieci Google'a, a na koniec miesiąca koszt kampanii może być np. znacznie mniejszy niż to było dotychczas.

Z drugiej jednak strony płatność za konwersje jest ściśle związana z inteligentną kampanią w sieci reklamowej, co oznacza, że przy ustawianiu kampanii reklamodawca nie ma wpływu na wiele kwestii - od ustawienia stawek, aż po przygotowanie reklam. Tymczasem z naszych doświadczeń wynika, że nie zawsze rozwiązania oferowane przez Google’a muszą być też najlepsze dla reklamodawcy - a możliwości zmian w niektórych przypadkach po prostu nie będzie.

Jednak - jak w przypadku każdej nowości - nie da się z góry przesądzić o tym, czy płatność za konwersję będzie dla danego reklamodawcy dobrym rozwiązaniem czy nie. Jeśli tylko istnieje taka możliwość, warto przeprowadzić testy i po kilku tygodniach przeanalizować wyniki.

Czytaj także „Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.