Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google uruchomi śledzenie równoległe na wszystkich kontach AdWords

Śledzenie równoległe, dzięki któremu użytkownicy trafią od razu do docelowego adresu URL, ma zmniejszyć liczbę sytuacji, w których klient klika w reklamę, ale zbyt długo czeka na ładowanie się strony i ostatecznie rezygnuje z wejścia do serwisu.

Kilka dni temu na swoim blogu Google zapowiedział wprowadzenie na wszystkich kontach opcji śledzenia równoległego, które umożliwia odesłanie użytkownika od razu do strony docelowej, a jego śledzenie odbywa się w tle. Dzięki temu proces, który zaczyna się w momencie kliknięcia w reklamę i kończy się na załadowaniu strony docelowej na urządzeniu, ma być jeszcze krótszy. Nowe rozwiązanie ma być wdrożone na wszystkich kontach w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Śledzenie już się odbywa, ale trochę trwa

Nie wszyscy reklamodawcy mają u siebie ustawione śledzenie – w takiej sytuacji użytkownicy przechodzą po prostu do podstrony, która została podana przy tworzeniu reklamy jako „Końcowy adres URL”. W innych przypadkach można jednak kierować potencjalnych klientów do konkretnych podstron docelowych – w takim wypadku należy skonfigurować szablon śledzenia, czyli podać taki adres, który mają kliknąć użytkownicy zanim przejdą do docelowej strony internetowej.

Google uznał teraz, że przekierowanie do kolejnych adresów może trwać, przez co użytkownik zrezygnuje z wejścia do witryny – takiej sytuacji kliknięcie będzie stanowiło tylko koszt, ponieważ trzeba będzie za nie zapłacić, a potencjalnego klienta nie udało się przecież pozyskać do serwisu. Choć dzięki nowoczesnej technologii opóźnienia nie są mocno widoczne na pierwszy rzut oka, to jednak – jak podaje Google – opóźnienie ładowania strony tylko o jedną sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc.

Śledzenie równoległe odsyła użytkownika od razu do strony

Śledzenie równoległe maksymalnie skraca czas przekierowania na stronę – odsyła ono użytkownika od razu do strony docelowej, a cały proces śledzenia, czyli wczytanie tagu śledzenia kliknięć, wczytanie linku monitorującego i ewentualnych przekierowań, odbywa się w tle. Na razie rozwiązanie to może być używane opcjonalnie, ale tylko w przypadku kampanii AdWords w sieci wyszukiwania oraz kampanii Google Zakupy (Google Shopping).

Wprowadzenie go na wszystkich kontach jest tylko kwestią czasu – u wszystkich reklamodawców ma być bowiem dostępne pod koniec 2017 roku, a w 2018 roku zostanie ustawione u wszystkich jako domyślna metoda śledzenia. Aby skonfigurować śledzenie równoległe będzie trzeba zalogować się do nowej wersji panelu AdWords, a następnie na poziomie kampanii wybrać zakładkę „Ustawienia”, następnie kliknąć w „Ustawienia konta” i wybrać opcję „Śledzenie równoległe”.

Google stawia na szybko działające serwisy

Google nie po raz pierwszy pokazuje, że w najbliższym czasie będzie koncentrował się na maksymalnym skróceniu czasu przekierowania użytkownika na stronę - od momentu kliknięcia w reklamę do momentu wyświetlenia się serwisu. Przykładowo od września 2017 roku wiadomo, że w kampaniach Google AdWords będzie wkrótce istniała możliwość ustawienia stron opartych na technologii AMP (ang. Accelerated Mobile Pages), która pozwala na szybsze ładowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych, co ma z kolei przełożyć się na większe zyski reklamodawców. Mediana czasu wczytywania się takich stron wynosi mniej niż sekundę, co oznacza, że strony ładują się niemal natychmiast.

Podsumowanie

Wprowadzenie śledzenia równoległego, dzięki któremu użytkownik zostanie od razu przekierowany na stronę, a proces śledzenia odbędzie się w tle, to jeden ze sposobów Google'a na skrócenie do minimum czasu przekierowania użytkownika na docelową stronę internetową. Kolejnym z takich sposobów jest wprowadzenie stron opartych na technologii AMP, które od jakiegoś czasu mogą już być ustawiane jako podstrony docelowe w kampaniach Google AdWords. Dzięki temu użytkownikowi, który kliknie w reklamę, strona może się wyświetlić w niecałą sekundę. Czytaj o tym więcej w naszym artykule „Google wprowadza strony AMP do kampanii Google AdWords”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.