Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wprowadza strony AMP do kampanii Google AdWords

 Możliwość ustawienia szybkich stron AMP jako stron docelowych w kampaniach Google będzie wkrótce dostępna u wszystkich reklamodawców.

Technologia Accelerated Mobile Pages – zwana w skrócie AMP – pozwala na szybsze ładowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych, co ma przełożyć się na większe zyski reklamodawców. Im szybciej wczytuje się strona internetowa, tym mniejsze ryzyko, że użytkownik ją opuści, co potwierdzają także badania przeprowadzane przez Google’a – aż ok. 30 proc. użytkowników smartfonów natychmiast przechodzi na inną stronę, jeśli dana witryna nie spełni ich oczekiwań, a czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc. Technologie AMP w kampaniach Google AdWords mają tym problemom zaradzić.

Google zapowiadało wprowadzenie AMP do kampanii AdWords

Wprowadzenie technologii AMP do kampanii AdWords trudno nazwać nowością – o tej możliwości Google poinformowało już kilka miesięcy temu, w maju, podczas swojej konferencji Google Marketing Next 2017. Już wtedy część reklam wyświetlanych w sieci reklamowej Google była automatycznie konwertowana, ale wyłącznie na stronach AMP. Docelowo jednak w planach było wprowadzenie możliwości ustawienia strony internetowej opartej na AMP jako strony docelowej w reklamach tekstowych, ponadto reklamy AMP mają być automatycznie wyświetlane w dowolnej witrynie, a nie tylko w tych, zbudowanych w nowej technologii.

Accelerated Mobile Pages to cały projekt, który rozpoczął się prawie dwa lata temu. Początkowo Google zaczął od najważniejszych artykułów, potem zajął się bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Do maja opublikowanych zostało ponad dwa miliardy stron AMP z 900 000 domen. Wśród wyników wyszukiwania można je łatwo rozpoznać dzięki symbolowi błyskawicy i małemu napisowi AMP po lewej stronie bezpłatnego linku. Mediana czasu wczytywania tych stron wynosiła mniej niż sekundę, co oznacza, że strony ładują się niemal natychmiast. 

Strony AMP przełożą się na większe zyski?

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Google testował u wybranych reklamodawców możliwość ustawienia szybko wczytujących się stron AMP jako stron docelowych mobilnych reklam w wyszukiwarce. Teraz, w ciągu najbliższych kilku dni, to rozwiązanie ma zostać wprowadzone u wszystkich reklamodawców. Ma to się przełożyć na zwiększenie konwersji i większe zyski reklamodawców – z danych Google’a, podawanych kilka miesięcy temu, wynika bowiem, że czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc. – nietrudno więc zgadnąć, że przekłada się to na realne finansowe straty firm.

Warto też pamiętać, że przygotowanie odpowiedniej strony docelowej, która spełnia oczekiwania użytkowników, przekłada się także na wyniki samej kampanii Google AdWords – jakość strony docelowej jest bowiem jednym z elementów, branych pod uwagę przy określaniu tzw. Wyniku Jakości. Poszczególne komponenty Wyniku Jakości są natomiast brane pod uwagę w tzw. Aukcji AdWords, podczas której wybierane są reklamy do wyświetlenia, kolejność tych reklam oraz ostateczny koszt za kliknięcie (CPC).

Podsumowanie

Im szybciej wczytuje się strona internetowa, tym mniejsze ryzyko, że użytkownik ją opuści, co potwierdzają także badania przeprowadzane przez Google’a – aż ok. 30 proc. użytkowników smartfonów natychmiast przechodzi na inną stronę, jeśli dana witryna nie spełni ich oczekiwań, a czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc. Dlatego Google do kampanii AdWords wprowadza nową technologię AMP (Accelerated Mobile Pages), która pozwala na szybsze ładowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych. 

Jakość strony docelowej ma także znaczenie podczas prowadzenia samej kampanii AdWords – jest to bowiem z elementów Wyniku Jakości. Poszczególne komponenty Wyniku Jakości są natomiast brane pod uwagę w tzw. Aukcji AdWords, podczas której wybierane są reklamy do wyświetlenia, kolejność tych reklam oraz ostateczny koszt za kliknięcie. 

Czytaj o tym więcej w naszym artykule „Jak sprawdzić, ile kosztuje kampania Google Adwords?”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.