Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google walczy z fake-newsami o koronawirusie

23—07—2020

Jeśli publikujesz nieprawdziwe informacje o pandemii koronawirusa na swojej stronie internetowej, Google nie pozwoli Ci zarabiać na emisji reklam. W ostateczności może dojść nawet do zablokowania emisji reklam Google w całej witrynie.

Google nie chce przykładać ręki do rozpowszechniania fake-newsów na temat koronawirusa i 18 sierpnia zmieni zasady dotyczące emisji reklam - poinformowała na swojej stronie CNBC. Co to oznacza w praktyce? Jeśli właściciel strony należy do sieci reklamowej Googlea (co oznacza, że mogą na niej pojawiać się reklamy Google Ads), a jednocześnie publikuje teorie spiskowe na temat koronawirusa, reklamy przy takich artykułach zostaną przez Googla zablokowane i nie będą się wyświetlać - a to oznacza, że właściciel nie będzie na nich zarabiał. W skrajnych przypadkach może też dojść do zablokowania emisji reklam nawet w całej witrynie, należącej do sieci reklamowej Googlea.

Usługa Google Adsense mocno związana z kampaniami Google Ads

Potencjalna blokada reklam dotyczy właścicieli stron uczestniczących w tzw. usłudze Google Adsense, mocno powiązanej z kampaniami Google Ads. Dołączenie do Google Adsense umożliwia bowiem właścicielom umieszczanie reklam Google Ads na swoich stronach i w efekcie - zarabianie na nich.

Obecnie do tzw. sieci reklamowej Googlea (tzw. GDN, czyli skrót od Google Display Network) należy ok. 2 mln stron i witryn. Można na nich znaleźć m.in. statyczne reklamy graficzne, elastyczne reklamy displayowe czy materiały video. Dzięki temu, że to właściciel strony decyduje o emisji reklam u siebie, tematyka reklam może być mocno dostosowana do treści umieszczanych w witrynie.

Google ma już spore doświadczenie w blokowaniu reklam

Blokowanie reklam czy zawieszanie współpracy z reklamodawcami i wydawcami to dla Google nie nowość - w zeszłym roku zablokowanych zostało 2,7 miliarda reklam, które naruszały zasady emisji, dodatkowo zawieszonych zostało milion kont należących do reklamodawców. Restrykcje dotykają także właścicieli witryn - w 2019 roku zlikwidowano bowiem aż 1,2 miliona kont i usunięto reklamy naruszające zasady na 21 mln stron internetowych.

Kilka milionów reklam powiązanych z epidemią już zostało zablokowanych

Za ten rok wyniki pewnie będą równie imponujące - pandemia koronawirusa spowodowała duży wzrost liczby fałszywych reklam, np. promujących maseczki ochronne. Sprzedaż i promocja same w sobie oczywiście nie są niczym złym, natomiast w tym wypadku zdarzało się, że promowany towar miał mocno zawyżoną cenę, reklamy wprowadzały w błąd w kwestii jakości lub zamówione maseczki nigdy nie trafiały do osób je zamawiających. Z tego powodu Google kilka miesięcy temu powołał specjalną grupę zadaniową COVID-19, której celem było zwiększenie możliwości blokowania nieuczciwych reklamodawców i ich reklam. Już w pierwszych tygodniach udało się zablokować dziesiątki milionów reklam, o czym Google pochwalił się pod koniec kwietnia na swoim blogu (cały wpis można przeczytać tutaj).

Czytaj także: Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Słowa kluczowe

  • koronawirus
  • covid-19

Najnowsze artykuły

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.

Elastycznie reklamy graficzne przejdą lifting

Nowy wygląd elastycznych reklam graficznych w kampaniach Google Ads - w tym inteligentne przycinanie obrazu i nakładanie tekstu oraz automatyczne tworzenie reklam video.