Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google walczy z fake-newsami o koronawirusie

Jeśli publikujesz nieprawdziwe informacje o pandemii koronawirusa na swojej stronie internetowej, Google nie pozwoli Ci zarabiać na emisji reklam. W ostateczności może dojść nawet do zablokowania emisji reklam Google w całej witrynie.

Google nie chce przykładać ręki do rozpowszechniania fake-newsów na temat koronawirusa i 18 sierpnia zmieni zasady dotyczące emisji reklam - poinformowała na swojej stronie CNBC. Co to oznacza w praktyce? Jeśli właściciel strony należy do sieci reklamowej Googlea (co oznacza, że mogą na niej pojawiać się reklamy Google Ads), a jednocześnie publikuje teorie spiskowe na temat koronawirusa, reklamy przy takich artykułach zostaną przez Googla zablokowane i nie będą się wyświetlać - a to oznacza, że właściciel nie będzie na nich zarabiał. W skrajnych przypadkach może też dojść do zablokowania emisji reklam nawet w całej witrynie, należącej do sieci reklamowej Googlea.

Usługa Google Adsense mocno związana z kampaniami Google Ads

Potencjalna blokada reklam dotyczy właścicieli stron uczestniczących w tzw. usłudze Google Adsense, mocno powiązanej z kampaniami Google Ads. Dołączenie do Google Adsense umożliwia bowiem właścicielom umieszczanie reklam Google Ads na swoich stronach i w efekcie - zarabianie na nich.

Obecnie do tzw. sieci reklamowej Googlea (tzw. GDN, czyli skrót od Google Display Network) należy ok. 2 mln stron i witryn. Można na nich znaleźć m.in. statyczne reklamy graficzne, elastyczne reklamy displayowe czy materiały video. Dzięki temu, że to właściciel strony decyduje o emisji reklam u siebie, tematyka reklam może być mocno dostosowana do treści umieszczanych w witrynie.

Google ma już spore doświadczenie w blokowaniu reklam

Blokowanie reklam czy zawieszanie współpracy z reklamodawcami i wydawcami to dla Google nie nowość - w zeszłym roku zablokowanych zostało 2,7 miliarda reklam, które naruszały zasady emisji, dodatkowo zawieszonych zostało milion kont należących do reklamodawców. Restrykcje dotykają także właścicieli witryn - w 2019 roku zlikwidowano bowiem aż 1,2 miliona kont i usunięto reklamy naruszające zasady na 21 mln stron internetowych.

Kilka milionów reklam powiązanych z epidemią już zostało zablokowanych

Za ten rok wyniki pewnie będą równie imponujące - pandemia koronawirusa spowodowała duży wzrost liczby fałszywych reklam, np. promujących maseczki ochronne. Sprzedaż i promocja same w sobie oczywiście nie są niczym złym, natomiast w tym wypadku zdarzało się, że promowany towar miał mocno zawyżoną cenę, reklamy wprowadzały w błąd w kwestii jakości lub zamówione maseczki nigdy nie trafiały do osób je zamawiających. Z tego powodu Google kilka miesięcy temu powołał specjalną grupę zadaniową COVID-19, której celem było zwiększenie możliwości blokowania nieuczciwych reklamodawców i ich reklam. Już w pierwszych tygodniach udało się zablokować dziesiątki milionów reklam, o czym Google pochwalił się pod koniec kwietnia na swoim blogu (cały wpis można przeczytać tutaj).

Czytaj także: Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.