Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords

05—04—2018

Na wybranych kontach reklamodawców Google zaproponował nowość - rekomendacje dla prowadzonych kampanii AdWords.

Nowa opcja nie jest jeszcze dostępna u wszystkich, ale część reklamodawców ma już do niej dostęp od kilku dni. Taką możliwość otrzymała także nasza agencja AdWords, dlatego w ostatnim czasie uważnie prześledziliśmy, co proponuje nam Google i jego sztuczna inteligencja, by poprawić wyniki prowadzonych przez nas kampanii.

Dla nas szczególnie istotne okazały się trzy funkcje i rozwiązania:

  • rekomendacje można pobrać do oddzielnego pliku Excel;
  • na podstronie z rekomendacjami istnieje możliwość wprowadzenia od razu zmian - przy każdej z porad widoczny jest bowiem przycisk „Zastosuj”; oszczędzamy w ten sposób sporo czasu, bo wystarczy jedno kliknięcie, by wprowadzić zmianę - bez konieczności wchodzenia do poszczególnych kampanii czy grup reklam;
  • rekomendacje zostały podzielone na kategorie, np. „Stawki i budżety”, „Słowa kluczowe i kierowanie reklam” czy „Reklamy i rozszerzenia”, więc można bez problemu znaleźć np. tylko porady z konkretnego obszaru bez konieczności przeglądania wszystkich propozycji.

Nie wszystkie rozwiązania wyjdą na dobre

Na pewno nie wszystkie rekomendacje warto u siebie wprowadzać. Z naszych obserwacji wynika, że: 

  • część porad w ogóle nie miała pokrycia w rzeczywistości - np. witryny dostosowane także do urządzeń mobilnych Google podawał jako strony niedostosowane do komórek;
  • niektóre porady niekoniecznie mogą przynieść korzyści reklamodawcy, np. użycie opcji zoptymalizowanej rotacji reklam; w przypadku, gdy reklamy są wyświetlane krótko, warto wyświetlać je naprzemiennie, by samodzielnie sprawdzić, która z nich przynosi lepsze efekty w postaci kliknięć i konwersji; taką analizę skuteczności warto też prowadzić stale, sprawdzając w ten sposób, na które wersje użytkownicy zwracają większą uwagę; innym przykładem może być zachęta do dodania nowych słów kluczowych - może się to sprawdzić, pod warunkiem, że proponowane frazy nie są tylko luźno związane z ofertą; w takim wypadku ryzykujemy bowiem, że duża część budżetu może zostać zmarnowana na niepotrzebne kliknięcia;
  • część porad była zupełnie niepotrzebna, np. informacja o zwiększeniu budżetu - w przypadku niektórych prowadzonych przez nas kampanii Google rekomendował zwiększenie budżetu nawet czterokrotnie! Gdybyśmy skorzystali z tych porad, zwiększyłaby się na pewno liczba kliknięć, ale z drugiej strony miesięczny budżet przeznaczony na kampanię „wyklikałby się” dosłownie w ciągu tygodnia, co na pewno nie przełożyłoby się na korzyści reklamodawcy, który przez to nie byłby stale obecny w płatnych wynikach wyszukiwania. 

Z niektórych porad warto korzystać

Podczas analizy strony z rekomendacjami zauważyliśmy też pozytywne aspekty, z których chętnie skorzystaliśmy lub będziemy korzystać, np.:

  • rekomendacje dotyczące zastosowania rozszerzeń reklam, dzięki którym reklama tekstowa jest lepiej widoczna wśród płatnych wyników wyszukiwania, ponadto rozszerzenia pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji i zaprezentowanie ich użytkownikom już z poziomu wyszukiwarki, a nie strony docelowej;
  • informacje o dodaniu wykluczających słów kluczowych, dzięki którym reklama niepotrzebnie się nie wyświetla, co z kolei pozwala na uniknięcie zbędnych kliknięć tych użytkowników, których interesuje kompletnie inna oferta;
  • informacja o możliwości uruchomiania kampanii remarketingowej, czyli wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już byli na naszej stronie - dzięki temu istnieje większa szansa, że reklama przypomni internaucie o ofercie, która już go wcześniej zainteresowała;
  • wskazanie grup reklam, w ramach której nie została stworzona żadna reklama - jeśli stało się tak dlatego, że reklamodawca najzwyczajniej w świecie to przeoczył, to na podstronie z rekomendacjami może sobie o tym przypomnieć i wrócić do tworzenia reklam;
  • informacja o problemach z miejscem docelowym, do którego kieruje reklama - jeśli wystąpił problem z witryną, to Google od razu zaalarmuje o nieprawidłowościach, bez konieczności wchodzenia do każdej z reklam osobno i sprawdzania linków do stron docelowych.

Podsumowanie

Podstronie z rekomendacjami na pewno warto się bliżej przyjrzeć, dlatego koniecznie zajrzyjcie na swoje skrzynki mailowe, przypisane do konta AdWords - być może kilka dni temu Google przysłał tam informację o możliwości wypróbowania nowej funkcji. Tak, jak pisaliśmy wcześniej, nie wszystkie propozycje będą na pewno korzystne dla reklamowców, ale część z nich może się przydać przy optymalizacji kampanii. Dodatkowo także warto też zauważyć jeszcze jeden pozytywny aspekt - na podstronie z rekomendacjami nie ma bowiem ani jednego elementu, który Google samodzielnie może dodać do prowadzonych kampanii AdWords, tak jak to jest w przypadku propozycji reklam tekstowych. Czytaj więcej: „Google samodzielnie stworzy reklamy i włączy je do kampanii AdWords”.


Słowa kluczowe

  • google adwords
  • SEM
  • rekomendacje

Najnowsze artykuły

Jak dodać słowa kluczowe do istniejącej kampanii w nowym planerze słów kluczowych?

Nowa wersja planera słów kluczowych nieco ułatwiła proces dodawania fraz do istniejącej kampanii. Nadal jest to jednak nieintuicyjne i czasochłonne.

Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Googlea?

Choć lokalne reklamy Google Ads już dziś są widoczne w Mapach Googlea, to jednak na razie są to raczej nieliczne przypadki. Czy wkrótce się to zmieni?

Jak Facebook wykorzystuje dane osobowe?

Facebook musi teraz podawać więcej szczegółowych informacji o tym, w jaki sposób wykorzystuje dane osobowe użytkowników - w tym do sprzedaży ukierunkowanych reklam.