Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords

05—04—2018

Na wybranych kontach reklamodawców Google zaproponował nowość - rekomendacje dla prowadzonych kampanii AdWords.

Nowa opcja nie jest jeszcze dostępna u wszystkich, ale część reklamodawców ma już do niej dostęp od kilku dni. Taką możliwość otrzymała także nasza agencja AdWords, dlatego w ostatnim czasie uważnie prześledziliśmy, co proponuje nam Google i jego sztuczna inteligencja, by poprawić wyniki prowadzonych przez nas kampanii.

Dla nas szczególnie istotne okazały się trzy funkcje i rozwiązania:

  • rekomendacje można pobrać do oddzielnego pliku Excel;
  • na podstronie z rekomendacjami istnieje możliwość wprowadzenia od razu zmian - przy każdej z porad widoczny jest bowiem przycisk „Zastosuj”; oszczędzamy w ten sposób sporo czasu, bo wystarczy jedno kliknięcie, by wprowadzić zmianę - bez konieczności wchodzenia do poszczególnych kampanii czy grup reklam;
  • rekomendacje zostały podzielone na kategorie, np. „Stawki i budżety”, „Słowa kluczowe i kierowanie reklam” czy „Reklamy i rozszerzenia”, więc można bez problemu znaleźć np. tylko porady z konkretnego obszaru bez konieczności przeglądania wszystkich propozycji.

Nie wszystkie rozwiązania wyjdą na dobre

Na pewno nie wszystkie rekomendacje warto u siebie wprowadzać. Z naszych obserwacji wynika, że: 

  • część porad w ogóle nie miała pokrycia w rzeczywistości - np. witryny dostosowane także do urządzeń mobilnych Google podawał jako strony niedostosowane do komórek;
  • niektóre porady niekoniecznie mogą przynieść korzyści reklamodawcy, np. użycie opcji zoptymalizowanej rotacji reklam; w przypadku, gdy reklamy są wyświetlane krótko, warto wyświetlać je naprzemiennie, by samodzielnie sprawdzić, która z nich przynosi lepsze efekty w postaci kliknięć i konwersji; taką analizę skuteczności warto też prowadzić stale, sprawdzając w ten sposób, na które wersje użytkownicy zwracają większą uwagę; innym przykładem może być zachęta do dodania nowych słów kluczowych - może się to sprawdzić, pod warunkiem, że proponowane frazy nie są tylko luźno związane z ofertą; w takim wypadku ryzykujemy bowiem, że duża część budżetu może zostać zmarnowana na niepotrzebne kliknięcia;
  • część porad była zupełnie niepotrzebna, np. informacja o zwiększeniu budżetu - w przypadku niektórych prowadzonych przez nas kampanii Google rekomendował zwiększenie budżetu nawet czterokrotnie! Gdybyśmy skorzystali z tych porad, zwiększyłaby się na pewno liczba kliknięć, ale z drugiej strony miesięczny budżet przeznaczony na kampanię „wyklikałby się” dosłownie w ciągu tygodnia, co na pewno nie przełożyłoby się na korzyści reklamodawcy, który przez to nie byłby stale obecny w płatnych wynikach wyszukiwania. 

Z niektórych porad warto korzystać

Podczas analizy strony z rekomendacjami zauważyliśmy też pozytywne aspekty, z których chętnie skorzystaliśmy lub będziemy korzystać, np.:

  • rekomendacje dotyczące zastosowania rozszerzeń reklam, dzięki którym reklama tekstowa jest lepiej widoczna wśród płatnych wyników wyszukiwania, ponadto rozszerzenia pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji i zaprezentowanie ich użytkownikom już z poziomu wyszukiwarki, a nie strony docelowej;
  • informacje o dodaniu wykluczających słów kluczowych, dzięki którym reklama niepotrzebnie się nie wyświetla, co z kolei pozwala na uniknięcie zbędnych kliknięć tych użytkowników, których interesuje kompletnie inna oferta;
  • informacja o możliwości uruchomiania kampanii remarketingowej, czyli wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już byli na naszej stronie - dzięki temu istnieje większa szansa, że reklama przypomni internaucie o ofercie, która już go wcześniej zainteresowała;
  • wskazanie grup reklam, w ramach której nie została stworzona żadna reklama - jeśli stało się tak dlatego, że reklamodawca najzwyczajniej w świecie to przeoczył, to na podstronie z rekomendacjami może sobie o tym przypomnieć i wrócić do tworzenia reklam;
  • informacja o problemach z miejscem docelowym, do którego kieruje reklama - jeśli wystąpił problem z witryną, to Google od razu zaalarmuje o nieprawidłowościach, bez konieczności wchodzenia do każdej z reklam osobno i sprawdzania linków do stron docelowych.

Podsumowanie

Podstronie z rekomendacjami na pewno warto się bliżej przyjrzeć, dlatego koniecznie zajrzyjcie na swoje skrzynki mailowe, przypisane do konta AdWords - być może kilka dni temu Google przysłał tam informację o możliwości wypróbowania nowej funkcji. Tak, jak pisaliśmy wcześniej, nie wszystkie propozycje będą na pewno korzystne dla reklamowców, ale część z nich może się przydać przy optymalizacji kampanii. Dodatkowo także warto też zauważyć jeszcze jeden pozytywny aspekt - na podstronie z rekomendacjami nie ma bowiem ani jednego elementu, który Google samodzielnie może dodać do prowadzonych kampanii AdWords, tak jak to jest w przypadku propozycji reklam tekstowych. Czytaj więcej: „Google samodzielnie stworzy reklamy i włączy je do kampanii AdWords”.


Słowa kluczowe

  • google adwords
  • SEM
  • rekomendacje

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.