Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords

Na wybranych kontach reklamodawców Google zaproponował nowość - rekomendacje dla prowadzonych kampanii AdWords.

Nowa opcja nie jest jeszcze dostępna u wszystkich, ale część reklamodawców ma już do niej dostęp od kilku dni. Taką możliwość otrzymała także nasza agencja AdWords, dlatego w ostatnim czasie uważnie prześledziliśmy, co proponuje nam Google i jego sztuczna inteligencja, by poprawić wyniki prowadzonych przez nas kampanii.

Dla nas szczególnie istotne okazały się trzy funkcje i rozwiązania:

Nie wszystkie rozwiązania wyjdą na dobre

Na pewno nie wszystkie rekomendacje warto u siebie wprowadzać. Z naszych obserwacji wynika, że: 

Z niektórych porad warto korzystać

Podczas analizy strony z rekomendacjami zauważyliśmy też pozytywne aspekty, z których chętnie skorzystaliśmy lub będziemy korzystać, np.:

Podsumowanie

Podstronie z rekomendacjami na pewno warto się bliżej przyjrzeć, dlatego koniecznie zajrzyjcie na swoje skrzynki mailowe, przypisane do konta AdWords - być może kilka dni temu Google przysłał tam informację o możliwości wypróbowania nowej funkcji. Tak, jak pisaliśmy wcześniej, nie wszystkie propozycje będą na pewno korzystne dla reklamowców, ale część z nich może się przydać przy optymalizacji kampanii. Dodatkowo także warto też zauważyć jeszcze jeden pozytywny aspekt - na podstronie z rekomendacjami nie ma bowiem ani jednego elementu, który Google samodzielnie może dodać do prowadzonych kampanii AdWords, tak jak to jest w przypadku propozycji reklam tekstowych. Czytaj więcej: „Google samodzielnie stworzy reklamy i włączy je do kampanii AdWords”.


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.