Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hotele mogą korzystać z nowego typu reklam Google Ads

Nowy typ reklamy Google Ads dla hoteli – Property Promotion Ads, który pomaga w promocji wizerunkowej. Nowe reklamy umożliwiają bowiem dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o danej lokalizacji, ale jeszcze nie są jeszcze na etapie dokonywania rezerwacji.

Nowy format reklam Google Ads ma być widoczny wśród wyników wyszukiwania konkretnej lokalizacji, co oznacza, że reklamodawcy zdecydują o stawce za reklamę, będą mogli też umieścić wybrany hotel w konkretnym miejscu.

Do tej pory hotele mogły korzystać z osobnego systemu promocji hoteli w wyszukiwarce (Google Hotel Ads), który jakiś czas temu został włączony do całego systemu reklamowego Google Ads (piszemy o nim więcej w dalszej części artykułu). Teraz Google chce wyprzedzić oczekiwania potencjalnych klientów. Algorytmy nie będą więc już czekały aż użytkownik wyszukiwać będzie frazę typu „hotele Warszawa” czy nazwę konkretnego hotelu. Informacje o cenie i dostępności w hotelu pojawią się wśród wyników wyszukiwania dla lokalizacji geograficznych. Jak tłumaczy na swoim blogu Google, takie reklamy będą idealne w sytuacji, gdy „hotel dopiero został otwarty, przygotował specjalną promocję lub może się cieszyć popularnością ze względu na sezon turystyczny czy wydarzenia towarzyszące”. Hotele nie będą więc musiały czekać ze swoją reklamą, aż klient sam będzie gotowy do rezerwacji – mogą niejako wyprzedzić jego potrzeby, podpowiadając mu konkretne informacje i uświadamiając potrzebę rezerwacji noclegu podczas organizacji wyjazdu.
W planach jest wyświetlanie reklam wśród wyników wyszukiwania lokalizacji, wkrótce mają się pojawić również w Google Maps i może także w innych usługach Google.

Hotele podczas pandemii na razie zamknięte, ale warto się przygotować do działania w Internecie

Na razie, przy obecnych obostrzeniach spowodowanych pandemią Covid-19, właściciele hoteli mają niestety związane ręce - od kilku dni hotele w całej Polsce znów są zamknięte (dozwolone są tylko podróże służbowe, wyjątek stanowią również hotele robotnicze). Ten stan potrwa jeszcze co mniej do 9 kwietnia, jednak warto być przygotowanym na testowanie nowych rozwiązań w kampaniach Google Ads.

Obecnie reklamodawcy mają do wyboru dwa typy grup reklamach w kampaniach promujących hotele: Property Promotion Ads oraz linki, umożliwiające dokonanie rezerwacji.

Pierwszy typ reklamy przyda się w tych przypadkach, gdy chcemy promować markę, zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów, poinformować o promocji, itp. Drugi typ reklam jest uzupełnieniem pierwszego – na tym etapie klient jest już gotowy do dokonania rezerwacji w tym konkretnym hotelu. Reklama ułatwia dokonywanie rezerwacji na stronie samego hotelu.

Aby rozpocząć promocję hotelu za pomocą kampanii Google Ads, należy na swoim koncie Hotel Center podać następujące dane: lista hoteli, aktualny ceny oraz informacje o punkcie sprzedaży (strony docelowe, do których prowadzą reklamy). Dopiero po konfiguracji tych danych na koncie Hotel Center oraz połączeniu go z kontem Google Ads, można rozpocząć ustawianie samej kampanii.

Czytaj także: Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google Ads do promowania swojego hotelu w sieci!

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.