Jak co roku Google zaprezentował zestawienie najpopularniejszych haseł - w zeszłym roku Polacy najczęściej pytali o m.in. Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, wybory samorządowe, Tomasza Mackiewicza, Meghan Markle, zarobki radnych czy... liczbę palców u konia.
Zestawienia popularnych haseł Google publikuje co roku dla różnych państw. Listy tworzone są na podstawie wyszukiwanych haseł, które w danym roku zanotowały największy wzrost popularności w porównaniu do roku poprzedniego. Wyszukiwania podzielone zostały na sześć kategorii:
Z zestawienia wynika, że w zeszłym roku Polaków najbardziej interesowały
Część z najpopularniejszych haseł powtórzyła się także z innych kategoriach.
W kategorii wydarzenia pojawiły się:
W kategorii „Ludzie” prym wiedli:
W zeszłym roku Polacy interesowali się następującymi filmami:
Google podał także najpopularniejsze pytania, na które szukaliśmy odpowiedzi w wyszukiwarce:
W przypadku fraz rozpoczynających się od słowa „Ile” najczęściej padały pytania o liczbę odcinków konkretnych seriali, choć na pierwszym miejscu znalazło się pytanie z kompletnie innej dziedziny:
Co ciekawe, zeszłoroczne zapytania Polaków tylko w części pokrywają się z najpopularniejszymi zapytaniami z całego świata. Wśród wyszukiwań na świecie znalazły się bowiem m.in. mistrzostwa świata w piłce nożnej, huragan Florence, królewski ślub w Wielkiej Brytanii czy Demi Lovato.
Zestawienia dla różnych krajów można znaleźć tutaj.
Zestawienie popularnych haseł publikujemy na naszym blogu nieprzypadkowo. Z jednej strony coroczne zestawienie najpopularniejszych haseł większość osób potraktuje jako ciekawostkę (i słusznie), jednak z drugiej strony wyszukiwania pokazują, co ciekawi i szczególnie interesuje użytkowników, a więc – jakie są ich potrzeby.
Podobnie wygląda kwestia kampanii Google Ads (AdWords) – również w tym wypadku wyszukiwane przez potencjalnych klientów frazy można potraktować jak badanie ich potrzeb. Oczywiście, może się zdarzyć, że wśród wyszukiwanych słów kluczowych znajdzie się mnóstwo takich fraz, które nie przydadzą się w kampanii albo wzbudzą co najwyżej ciekawość (tak jak to było w przypadku pytania o liczbę palców u koni), ale z drugiej strony może się okazać, że nie zawsze uda nam się wcześniej trafnie określić, czego potencjalni klienci potrzebują i – co ważniejsze – za co będą skłonni zapłacić. A wyszukiwane hasła mogą się okazać tutaj bardzo pomocne.
Dlatego wyszukiwane w kampaniach słowa kluczowe warto potraktować jako cenne wskazówki w prowadzeniu biznesu i pomoc w odpowiedzi na pytanie, w jakim kierunku prowadzona powinna być nie tylko sama kampania, ale i inne działania promocyjne.
Czytaj także: Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy