Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Ile palców ma koń, czyli czego poszukujemy w wyszukiwarce Google?

07—01—2019

Jak co roku Google zaprezentował zestawienie najpopularniejszych haseł - w zeszłym roku Polacy najczęściej pytali o m.in. Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, wybory samorządowe, Tomasza Mackiewicza, Meghan Markle, zarobki radnych czy... liczbę palców u konia.

Zestawienia popularnych haseł Google publikuje co roku dla różnych państw. Listy tworzone są na podstawie wyszukiwanych haseł, które w danym roku zanotowały największy wzrost popularności w porównaniu do roku poprzedniego. Wyszukiwania podzielone zostały na sześć kategorii:

  • najpopularniejsze tematy,
  • wydarzenia,
  • ludzie,
  • co to jest...?
  • filmy, 
  • ile...?

Z zestawienia wynika, że w zeszłym roku Polaków najbardziej interesowały

  • nieudane dla nas Mistrzostwa Świata w piłce nożnej,
  • znany muzyk Avicii, który zmarł w kwietniu 2018 roku,
  • odbywające się w październiku wybory do samorządów,
  • Tomasz Mackiewicz, który zginął w styczniu podczas wyprawy na Nanga Parbat,
  • sklep odzieżowy About You, którego otwarcie poprzedziła prowadzona z rozmachem kampania promocyjna.

Część z najpopularniejszych haseł powtórzyła się także z innych kategoriach.

W kategorii wydarzenia pojawiły się:

  • Mistrzostwa Świata w piłce nożnej,
  • wybory samorządowe 2018,
  • Eurowizja 2018,
  • egzamin gimnazjalny 2018,
  • Mistrzostwa świata w siatkówce 2018,
  • zaćmienie księżyca,
  • Black Friday 2018,
  • skoki narciarskie 2018,
  • ferie zimowe 2018,
  • matura 2018.

W kategorii „Ludzie” prym wiedli:

  • Avicii,
  • Tomasz Mackiewicz,
  • Kora Jackowska,
  • Meghan Markle,
  • Alfie Evans,
  • Sylvester Stallone,
  • Agnieszka Kotulanka,
  • Tomasz Chada,
  • Mac Miller,
  • Stephen Hawking.

W zeszłym roku Polacy interesowali się następującymi filmami:

  • Kler,
  • Bohemian Rhapsody,
  • Planeta Singli 2,
  • Nowe oblicze Greya,
  • Kobiety Mafii,
  • Venom,
  • Dywizjon 303,
  • Zakonnica,
  • Narzeczony na niby,
  • Pitbull. Ostatni pies.

Google podał także najpopularniejsze pytania, na które szukaliśmy odpowiedzi w wyszukiwarce:

  • Co to jest RODO?
  • Co to jest niepodległość?
  • Co to jest RRSO?
  • Co to jest habryka?
  • Co to jest alert RCB?
  • Co to jest spalony?
  • Co to jest sosręb?
  • Co to jest CRP?
  • Co to jest pyskowanie?
  • Co to jest sinica?

W przypadku fraz rozpoczynających się od słowa „Ile” najczęściej padały pytania o liczbę odcinków konkretnych seriali, choć na pierwszym miejscu znalazło się pytanie z kompletnie innej dziedziny:

  • Ile palców ma koń?
  • Ile zebrał WOŚP?
  • Ile do wakacji?
  • Ile skrzydeł ma motyl?
  • Ile zarabia radny?
  • Ile odcinków ma Korona Królów?
  • Ile odcinków ma Pod Powierzchnią?
  • Ile drużyn wychodzi z grupy Mistrzostw Świata?
  • Ile odcinków ma Brzydula?
  • Ile odcinków mają Łzy Cennet?

Co ciekawe, zeszłoroczne zapytania Polaków tylko w części pokrywają się z najpopularniejszymi zapytaniami z całego świata. Wśród wyszukiwań na świecie znalazły się bowiem m.in. mistrzostwa świata w piłce nożnej, huragan Florence, królewski ślub w Wielkiej Brytanii czy Demi Lovato. 

Zestawienia dla różnych krajów można znaleźć tutaj.

Dlaczego śledzenie wyszukiwań w Google jest tak ważne?

Zestawienie popularnych haseł publikujemy na naszym blogu nieprzypadkowo. Z jednej strony coroczne zestawienie najpopularniejszych haseł większość osób potraktuje jako ciekawostkę (i słusznie), jednak z drugiej strony wyszukiwania pokazują, co ciekawi i szczególnie interesuje użytkowników, a więc – jakie są ich potrzeby.

Podobnie wygląda kwestia kampanii Google Ads (AdWords) – również w tym wypadku wyszukiwane przez potencjalnych klientów frazy można potraktować jak badanie ich potrzeb. Oczywiście, może się zdarzyć, że wśród wyszukiwanych słów kluczowych znajdzie się mnóstwo takich fraz, które nie przydadzą się w kampanii albo wzbudzą co najwyżej ciekawość (tak jak to było w przypadku pytania o liczbę palców u koni), ale z drugiej strony może się okazać, że nie zawsze uda nam się wcześniej trafnie określić, czego potencjalni klienci potrzebują i – co ważniejsze – za co będą skłonni zapłacić. A wyszukiwane hasła mogą się okazać tutaj bardzo pomocne.

Dlatego wyszukiwane w kampaniach słowa kluczowe warto potraktować jako cenne wskazówki w prowadzeniu biznesu i pomoc w odpowiedzi na pytanie, w jakim kierunku prowadzona powinna być nie tylko sama kampania, ale i inne działania promocyjne.  

Czytaj także: Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?

Słowa kluczowe

  • google

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.