Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ile palców ma koń, czyli czego poszukujemy w wyszukiwarce Google?

Jak co roku Google zaprezentował zestawienie najpopularniejszych haseł - w zeszłym roku Polacy najczęściej pytali o m.in. Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, wybory samorządowe, Tomasza Mackiewicza, Meghan Markle, zarobki radnych czy... liczbę palców u konia.

Zestawienia popularnych haseł Google publikuje co roku dla różnych państw. Listy tworzone są na podstawie wyszukiwanych haseł, które w danym roku zanotowały największy wzrost popularności w porównaniu do roku poprzedniego. Wyszukiwania podzielone zostały na sześć kategorii:

Z zestawienia wynika, że w zeszłym roku Polaków najbardziej interesowały

Część z najpopularniejszych haseł powtórzyła się także z innych kategoriach.

W kategorii wydarzenia pojawiły się:

W kategorii „Ludzie” prym wiedli:

W zeszłym roku Polacy interesowali się następującymi filmami:

Google podał także najpopularniejsze pytania, na które szukaliśmy odpowiedzi w wyszukiwarce:

W przypadku fraz rozpoczynających się od słowa „Ile” najczęściej padały pytania o liczbę odcinków konkretnych seriali, choć na pierwszym miejscu znalazło się pytanie z kompletnie innej dziedziny:

Co ciekawe, zeszłoroczne zapytania Polaków tylko w części pokrywają się z najpopularniejszymi zapytaniami z całego świata. Wśród wyszukiwań na świecie znalazły się bowiem m.in. mistrzostwa świata w piłce nożnej, huragan Florence, królewski ślub w Wielkiej Brytanii czy Demi Lovato. 

Zestawienia dla różnych krajów można znaleźć tutaj.

Dlaczego śledzenie wyszukiwań w Google jest tak ważne?

Zestawienie popularnych haseł publikujemy na naszym blogu nieprzypadkowo. Z jednej strony coroczne zestawienie najpopularniejszych haseł większość osób potraktuje jako ciekawostkę (i słusznie), jednak z drugiej strony wyszukiwania pokazują, co ciekawi i szczególnie interesuje użytkowników, a więc – jakie są ich potrzeby.

Podobnie wygląda kwestia kampanii Google Ads (AdWords) – również w tym wypadku wyszukiwane przez potencjalnych klientów frazy można potraktować jak badanie ich potrzeb. Oczywiście, może się zdarzyć, że wśród wyszukiwanych słów kluczowych znajdzie się mnóstwo takich fraz, które nie przydadzą się w kampanii albo wzbudzą co najwyżej ciekawość (tak jak to było w przypadku pytania o liczbę palców u koni), ale z drugiej strony może się okazać, że nie zawsze uda nam się wcześniej trafnie określić, czego potencjalni klienci potrzebują i – co ważniejsze – za co będą skłonni zapłacić. A wyszukiwane hasła mogą się okazać tutaj bardzo pomocne.

Dlatego wyszukiwane w kampaniach słowa kluczowe warto potraktować jako cenne wskazówki w prowadzeniu biznesu i pomoc w odpowiedzi na pytanie, w jakim kierunku prowadzona powinna być nie tylko sama kampania, ale i inne działania promocyjne.  

Czytaj także: Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.