Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?

20—11—2017

Wyszukiwane przez internautów słowa kluczowe to cenna wiedza, którą można wykorzystać nie tylko do optymalizacji kampanii Google AdWords, ale i do prowadzenia innych działań promocyjnych.

Wyszukiwane przez internautów słowa kluczowe pokazują, na jakie frazy wyświetliła się płatna reklama tekstowa i w jakim przypadku internauta w nią kliknął. W ten sposób można poznać, jakie potrzeby mają potencjalni klienci oraz jakich rozwiązań poszukują wśród wyników wyszukiwania. Dlatego wyszukiwane słowa kluczowe można potraktować jak cenne wskazówki, dotyczące tego, w jakim kierunku prowadzona powinna być nie tylko kampania Google AdWords, ale i inne działania promocyjne. Wyszukiwane frazy można bowiem nie tylko dodać do samej kampanii (również jako frazy wykluczające) – można ich użyć także np. w tekście reklamy, na firmowej stronie internetowej czy przy tworzeniu innych materiałów promujących firmę.

Dodanie wyszukiwanych słów kluczowych do kampanii

Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów w kampanii Google AdWords. Podczas dobierania fraz do kampanii reklamodawca ma do dyspozycji kilka rozwiązań – propozycje z planera słów kluczowych (ang. Keyword Planner), podpowiedzi Google’a wyświetlane w wynikach wyszukiwania czy teksty umieszczone na firmowej stronie internetowej. Niestety, nie zawsze da się w pełni przewidzieć, czego poszukują potencjalni klienci w wyszukiwarce. To dlatego podczas prowadzenia kampanii należy regularnie sprawdzać wyszukiwane słowa kluczowe. Jeśli będzie widać, że wśród wyszukiwanych fraz jedna z nich powtarza się wyjątkowo często, co więcej – generuje dużą liczbę kliknięć i konwersji, to warto się zastanowić, czy nie dodać tej frazy do kampanii z odpowiednim dopasowaniem.

Dodanie fraz wykluczających do kampanii AdWords

Wyszukiwane słowa kluczowe działają też w drugą stronę – algorytmy Google’a, które odpowiadają za proces aukcji AdWords, nie są doskonałe i czasem reklama może się wyświetlać także na te frazy, które w ogóle nie pasują do promowanej oferty. Dlatego wśród wyszukiwanych fraz mogą się naleźć także te, na które reklama nie powinna się wyświetlać – może to bowiem generować niepotrzebne koszty, ponieważ za kliknięcia internautów, którzy i tak finalnie nie staną się klientami, trzeba zapłacić. Wyszukiwane frazy warto więc regularnie sprawdzać i na bieżąco dodawać kolejne pozycje do słów wykluczających.

Użycie słów kluczowych w tekście reklamy AdWords

Podczas tworzenia tekstu reklamy AdWords nie zawsze da się w pełni przewidzieć, czego w wyszukiwarce poszukiwać będą potencjalni klienci. W rezultacie może się więc okazać, że proponowany tekst różni się od wyszukiwanych fraz. Nawet jeśli różnice będą minimalne, istnieje ryzyko, że użytkownik nie zainteresuje się taką reklamą i będzie scrollował ekran dalej, by ostatecznie kliknąć w inny link.

Dzięki umieszczeniu w reklamie fraz, które do wyszukiwarki mogą wpisywać internauci, od razu widać, czego dotyczy oferta firmy. A im oferta będzie bliższa potrzebom internauty (czyli temu, co wpisał do pola wyszukiwania) i zostanie on o tym od razu w reklamie poinformowany, tym większa jest szansa, że w tę reklamę kliknie i finalnie stanie się klientem firmy.

Dodanie słów kluczowych do tekstów na stronie internetowej

Wyszukiwane przez użytkowników słowa kluczowe można umieścić również w tekstach zawartych na docelowej stronie internetowej, do której kierowani są użytkownicy. W prowadzeniu kampanii AdWords ważna jest bowiem spójność – frazy użyte w kampanii powinny być umieszczone również w serwisie, ponieważ dla Google'a jest to sygnał, że użytkownik, który kliknie w reklamę, jest przekierowywany na stronę, gdzie znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Dlatego jakość strony internetowej (z którą wiąże się m.in. właśnie umieszczenie odpowiednich fraz na stronie docelowej) to jeden z czynników, który Google bierze pod uwagę przy ustalaniu tzw. Wyniku Jakości (ang. Quality Score). Elementy wchodzące w skład Wyniku Jakości mają natomiast duży wpływ na pozycję reklam wśród płatnych wyników wyszukiwania oraz niższe stawki za kliknięcie. Czytaj o tym więcej w naszym artykule ,,Dlaczego aukcja AdWords ma tak duże znaczenie przy prowadzeniu kampanii?".

Wskazówki dotyczące prowadzenia działań promocyjnych

Wyszukiwane przez użytkowników frazy to dowód na to, że nie zawsze rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów musi się wiązać z czasochłonnymi i drogimi badaniami. Wyszukiwane przez użytkowników frazy można bowiem potraktować jako cenną informację o tym, czego potrzebują klienci i jakich rozwiązań poszukują. Czasem może się to wiązać nie tylko ze zmianami w samej kampanii AdWords. Z naszych doświadczeń wynika, że w niektórych przypadkach wystarczą np. minimalne zmiany w ofercie, co może zaowocować znaczącym wzrostem sprzedaży.

Podsumowanie

Podczas prowadzenia kampanii Google AdWords warto zaglądać regularnie do zakładki ,,Wyszukiwane hasła" i szczegółowo analizować znalezione tam frazy. Można tam bowiem znaleźć szczegółowe informacje o tym, czego poszukują w wyszukiwarce użytkownicy – a stąd już tylko krok do zrozumienia potrzeb potencjalnych klientów firmy.

Wyszukiwane frazy można wykorzystać można więc wykorzystać w kampanii Google AdWords poprzez:

  • dodanie odpowiednich fraz do kampanii (w tym także słów wykluczających),
  • umieszczenie słów w treści reklamy,
  • dodanie fraz do tekstów umieszczonych na docelowej stronie internetowej.

Dodatkowo także wśród wyszukiwanych fraz można znaleźć także wskazówki dotyczące prowadzenia innych działań promocyjnych, a nie tylko kampanii Google AdWords.

Słowa kluczowe

  • Google AdWords
  • SEM
  • słowa kluczowe

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.