Nowość w kampaniach Google Ads – na stronach partnerów w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Google reklamodawcy mogą już używać strategii inteligentnej wyceny i inteligentnego określania stawek.
Nowe rozwiązanie Google ogłosił zaledwie kilka dni temu. W praktyce oznacza to nowe możliwości w ustawieniach kampanii Google Ads (AdWords), prowadzonych w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej. Wprowadzenie strategii inteligentnej wyceny i inteligentnego określania stawek pozwoli bowiem na automatyzację pewnych procesów w kampanii, a w rezultacie – zdanie się na algorytmy Google.
Aby optymalnie wykorzystać nowości w swoich kampaniach Google Ads, warto najpierw dokładnie zorientować się, na czym polega inteligentne określanie stawek i strategia inteligentnej wyceny.
Inteligentne określanie stawek w kampaniach Google Ads (dawniej AdWords) polega na wykorzystaniu systemów samouczących się (machine learning) do optymalizacji stawek za kliknięcie – tak, by we wszystkich kampaniach lub aukcjach uzyskać jak największą liczbę i wartość konwersji.
Mówiąc wprost – inteligentne określanie stawek polega na automatycznym optymalizowaniu stawek w ten sposób, by reklama jak najskuteczniej dotarła do grupy docelowych klientów. Pod uwagę mogą być brane różne czynniki – np. typ strony, na której wyświetla się reklama czy cechy użytkowników, którzy mają reklamę widzieć. Jeśli algorytmy Google uznają więc, że klient znajduje się w grupie użytkowników, którzy wcześniej uzyskiwali niższy współczynnik konwersji, to mogą samodzielnie obniżyć stawkę za kliknięcie za reklamę.
Przy ustawieniu inteligentnego określania stawek Google – prócz systemów samouczących się – również:
Inteligentna wycena wykorzystywana jest natomiast na stronach i aplikacjach, należących do sieci reklamowej Google. Jeśli algorytmy Google uznają, że kliknięcie użytkownika w reklamę, umieszczoną na danej stronie internetowej, daje mniejsze szansę na efekt w postaci konwersji, mogą obniżyć stawkę za kliknięcie dla takiej strony.
W tym wypadku Google uwzględnia takie czynniki jak słowa kluczowe, tematy czy typ strony, na której wyświetlana jest reklama.
Nowości zostaną wprowadzone w kampaniach, w których wykorzystywani są partnerzy w sieci wyszukiwania oraz kampaniach bannerowych w sieci reklamowej.
Prowadzenie kampanii w sieci wyszukiwania oznacza prowadzenie działań w witrynach i serwisach, należących do Google, na których mogą się wyświetlać reklamy tekstowe lub produktowe. Największą popularnością cieszy się oczywiście wyszukiwarka Google, ale reklamy mogą się też wyświetlać m.in. w Google Play, Mapach Google czy Google Zakupy. Dodanie w ustawieniach partnerów w sieci wyszukiwania oznacza natomiast, że reklamy wyświetlają się wśród wyników wyszukiwania na stronach, które nie należą do Google, ale wykorzystują jego rozwiązania z zakresu wyszukiwania, tak jak np. katalogi witryn.
Sieć reklamową Google tworzą z kolei witryny, aplikacje mobilne i treści video, na których można wyświetlać reklamy graficzne (w tym reklamy elastyczne) i reklamy tekstowe (pod warunkiem dokonania odpowiednich ustawień). Łącznie sieć tworzy ponad 2 miliony różnego rodzaju stron i serwisów.
Wprowadzenie inteligentnego określania stawek i strategii inteligentnej wyceny do kolejnych kampanii Google Ads (AdWords) oznacza kolejny krok zrobiony w kierunku automatyzacji działań. Systemy samouczące są już wykorzystywane w większości elementów kampanii, na dodatek często są ustawiane domyślnie, więc często mniej zorientowani reklamodawcy nie zmieniają ich przy tworzeniu swoich kampanii. Niestety, bardzo często okazuje się, że dzięki takiemu rozwiązaniu zarabia przede wszystkim Google, a nie reklamodawca. Dlatego jeszcze przed ustawieniem swojej pierwszej kampanii warto zapoznać się z najważniejszymi aspektami prowadzenia kampanii m.in. na darmowym kursie Google Ad (AdWords).
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy