Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak dodać oceny produktów do kampanii Google Shopping?

Oceny produktowe wyświetlane są przy produktach w kampaniach Google Shopping. W przeciwieństwie do ocen sprzedawców, nie dotyczą całego sklepu, ale konkretnego artykułu w nim sprzedawanego.

Widoczne pod zdjęciem produktu oceny produktowe znacznie wyróżniają reklamę wyświetlaną w Google Shopping, tym bardziej, że w Polsce jest to rozwiązanie dość rzadko stosowane w kampaniach zakupowych Google. Czy każdy może dodać ocenę produktów do swojej kampanii? Jak to zrobić?


Jak wyglądają oceny produktowe w kampanii Google Shopping?

Oceny produktowe wyświetlają się tylko w reklamach produktowych w kampaniach Google Shopping. Dla użytkowników wyszukiwarki widoczne są jako gwiazdki pod zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i nazwą sklepu. Może ich być maksymalnie pięć, liczba gwiazdek pomarańczowych odpowiada ocenie produktu w tej skali. Reklama produktowa z oceną produktu wyraźnie odróżnia się od pozostałych reklam, szczególnie wtedy, gdy wyszukanie dotyczy konkretnego artykułu dostępnego u różnych sprzedawców:



Co istotne, oceny produktów nie muszą wyświetlać się zawsze – Google zastrzega sobie prawo do pokazywania ich tylko wtedy, „gdy nasze systemy uznają, że informacje te są dokładne i przydatne dla kupującego”. Oceny produktów nie wyświetlają się także w reklamach tekstowych, choć mogą pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania. Gwiazdki widoczne przy reklamie tekstowej wyświetlane są na podstawie tzw. opinii konsumenckich, które dotyczą całego sklepu, a nie konkretnego produktu. Więcej o opiniach konsumenckich Google przeczytasz w artykule „Oceny sprzedawcy w reklamie tekstowej Google Ads – czy warto?”


Dodawanie ocen produktowych do kampanii Google Shopping

Aby dołączyć do Programu Ocen produktów Google i wyświetlać oceny w reklamach Google Shopping, na stronie sklepu należy mieć co najmniej 50 opinii dodanych przez klientów, którzy kupili produkt. Co ważne, finalna ocena produktu wyświetlana w kampanii, będzie wyliczana na podstawie opinii z wielu źródeł, a więc pochodzących nie tylko ze strony sprzedawcy prowadzącego kampanię Google Shopping. Oznacza to, że ocena produktu może wyświetlać się nawet przy tych produktach, które w sklepie nie mają ani jednej opinii (jednak w innych źródłach Google musi znaleźć minimum trzy):

Na ocenę składają się zbiorcze oceny danego produktu i opinie na jego temat, które pochodzą z wielu źródeł, w tym od sprzedawców, konsumentów, zewnętrznych pośredników gromadzących opinie i ze stron internetowych z recenzjami. W reklamach produktowych w Wyszukiwarce Google ocena produktu wyświetla się wtedy, gdy produkt ma co najmniej trzy opinie.

Jeśli strona docelowa spełnia kryterium minimum 50 opinii, można ją zarejestrować w programie korzystając ze specjalnego formularza dostępnego w Centrum Pomocy Google Merchant Center. Formularz może również wypełnić osoba lub agencja odpowiedzialna za prowadzenie kampanii Google Ads dla sklepu internetowego. Należy w nim podać m.in. takie dane, jak łączna liczba opinii o produktach w sklepie, identyfikator konta Merchant Center, adres strony sklepu. Na samym końcu trzeba zaznaczyć, kto zgłasza sklep do programu (osoba zarządzająca reklamami, osoba zarządzająca opiniami lub ktoś inny – można wpisać ręcznie).

Po rejestracji w programie i pomyślnej weryfikacji zgłoszenia przez Google, w Merchant Center pojawi się moduł „Opinie o produktach”. Za jego pomocą należy przesłać sformatowany zgodnie z instrukcją plik danych zawierający wszystkie opinie o produktach opublikowane na stronie.

Jeśli reklamodawca bierze już udział we wspomnianym wcześniej programie Opinii konsumenckich Google, może także zbierać opinie produktowe w ramach tego programu – z niego będą one przesyłane bezpośrednio do Merchant Center. Więcej informacji na ten temat oraz szczegółów dotyczących pliku z ocenami można znaleźć w Zasadach programu Oceny produktów Google.


Podsumowanie

Oceny produktowe mogą być prostym i skutecznym sposobem na wyróżnienie swojej reklamy produktowej. Ich dodanie do konta nie wymaga tak skomplikowanych działań, jak w przypadku opinii konsumenckich wyświetlanych przy reklamach tekstowych. Jeśli na stronie sklepu jego klienci opublikowali przynajmniej 50 opinii o sprzedawanych produktach, warto jak najszybciej zgłosić sklep do udziału w programie. Opinie produktowe nie są jeszcze powszechnie stosowanym rozwiązaniem, więc mogą być dość efektywne – i z perspektywy użytkowników wyszukiwarki, dla których informacja o ocenie produktu może być cenną wskazówką, i z perspektywy algorytmów Google, które funkcjonują tym lepiej, im więcej informacji dostaną.

Sprawdź nasz kurs on-line z Google Ads dla przedsiębiorców i poznaj sprawdzony sposób na skuteczne kampanie Google Ads. Tylko teraz kurs kupisz aż o 60 proc. taniej - oferta jest ograniczona czasowo!

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.