Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak dodać oceny produktów do kampanii Google Shopping?

Oceny produktowe wyświetlane są przy produktach w kampaniach Google Shopping. W przeciwieństwie do ocen sprzedawców, nie dotyczą całego sklepu, ale konkretnego artykułu w nim sprzedawanego.

Widoczne pod zdjęciem produktu oceny produktowe znacznie wyróżniają reklamę wyświetlaną w Google Shopping, tym bardziej, że w Polsce jest to rozwiązanie dość rzadko stosowane w kampaniach zakupowych Google. Czy każdy może dodać ocenę produktów do swojej kampanii? Jak to zrobić?

Jak wyglądają oceny produktowe w kampanii Google Shopping?

Oceny produktowe wyświetlają się tylko w reklamach produktowych w kampaniach Google Shopping. Dla użytkowników wyszukiwarki widoczne są jako gwiazdki pod zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i nazwą sklepu. Może ich być maksymalnie pięć, liczba gwiazdek pomarańczowych odpowiada ocenie produktu w tej skali. Reklama produktowa z oceną produktu wyraźnie odróżnia się od pozostałych reklam, szczególnie wtedy, gdy wyszukanie dotyczy konkretnego artykułu dostępnego u różnych sprzedawców:



Co istotne, oceny produktów nie muszą wyświetlać się zawsze – Google zastrzega sobie prawo do pokazywania ich tylko wtedy, „gdy nasze systemy uznają, że informacje te są dokładne i przydatne dla kupującego”. Oceny produktów nie wyświetlają się także w reklamach tekstowych, choć mogą pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania. Gwiazdki widoczne przy reklamie tekstowej wyświetlane są na podstawie tzw. opinii konsumenckich, które dotyczą całego sklepu, a nie konkretnego produktu. Więcej o opiniach konsumenckich Google przeczytasz w artykule „Oceny sprzedawcy w reklamie tekstowej Google Ads – czy warto?”

Dodawanie ocen produktowych do kampanii Google Shopping

Aby dołączyć do Programu Ocen produktów Google i wyświetlać oceny w reklamach Google Shopping, na stronie sklepu należy mieć co najmniej 50 opinii dodanych przez klientów, którzy kupili produkt. Co ważne, finalna ocena produktu wyświetlana w kampanii, będzie wyliczana na podstawie opinii z wielu źródeł, a więc pochodzących nie tylko ze strony sprzedawcy prowadzącego kampanię Google Shopping. Oznacza to, że ocena produktu może wyświetlać się nawet przy tych produktach, które w sklepie nie mają ani jednej opinii (jednak w innych źródłach Google musi znaleźć minimum trzy):

Na ocenę składają się zbiorcze oceny danego produktu i opinie na jego temat, które pochodzą z wielu źródeł, w tym od sprzedawców, konsumentów, zewnętrznych pośredników gromadzących opinie i ze stron internetowych z recenzjami. W reklamach produktowych w Wyszukiwarce Google ocena produktu wyświetla się wtedy, gdy produkt ma co najmniej trzy opinie.

Jeśli strona docelowa spełnia kryterium minimum 50 opinii, można ją zarejestrować w programie korzystając ze specjalnego formularza dostępnego w Centrum Pomocy Google Merchant Center. Formularz może również wypełnić osoba lub agencja odpowiedzialna za prowadzenie kampanii Google Ads dla sklepu internetowego. Należy w nim podać m.in. takie dane, jak łączna liczba opinii o produktach w sklepie, identyfikator konta Merchant Center, adres strony sklepu. Na samym końcu trzeba zaznaczyć, kto zgłasza sklep do programu (osoba zarządzająca reklamami, osoba zarządzająca opiniami lub ktoś inny – można wpisać ręcznie).

Po rejestracji w programie i pomyślnej weryfikacji zgłoszenia przez Google, w Merchant Center pojawi się moduł „Opinie o produktach”. Za jego pomocą należy przesłać sformatowany zgodnie z instrukcją plik danych zawierający wszystkie opinie o produktach opublikowane na stronie.

Jeśli reklamodawca bierze już udział we wspomnianym wcześniej programie Opinii konsumenckich Google, może także zbierać opinie produktowe w ramach tego programu – z niego będą one przesyłane bezpośrednio do Merchant Center. Więcej informacji na ten temat oraz szczegółów dotyczących pliku z ocenami można znaleźć w Zasadach programu Oceny produktów Google.

Podsumowanie

Oceny produktowe mogą być prostym i skutecznym sposobem na wyróżnienie swojej reklamy produktowej. Ich dodanie do konta nie wymaga tak skomplikowanych działań, jak w przypadku opinii konsumenckich wyświetlanych przy reklamach tekstowych. Jeśli na stronie sklepu jego klienci opublikowali przynajmniej 50 opinii o sprzedawanych produktach, warto jak najszybciej zgłosić sklep do udziału w programie. Opinie produktowe nie są jeszcze powszechnie stosowanym rozwiązaniem, więc mogą być dość efektywne – i z perspektywy użytkowników wyszukiwarki, dla których informacja o ocenie produktu może być cenną wskazówką, i z perspektywy algorytmów Google, które funkcjonują tym lepiej, im więcej informacji dostaną.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.