Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Jak dodać oceny produktów do kampanii Google Shopping?

31—07—2019

Oceny produktowe wyświetlane są przy produktach w kampaniach Google Shopping. W przeciwieństwie do ocen sprzedawców, nie dotyczą całego sklepu, ale konkretnego artykułu w nim sprzedawanego.

Widoczne pod zdjęciem produktu oceny produktowe znacznie wyróżniają reklamę wyświetlaną w Google Shopping, tym bardziej, że w Polsce jest to rozwiązanie dość rzadko stosowane w kampaniach zakupowych Google. Czy każdy może dodać ocenę produktów do swojej kampanii? Jak to zrobić?

Jak wyglądają oceny produktowe w kampanii Google Shopping?

Oceny produktowe wyświetlają się tylko w reklamach produktowych w kampaniach Google Shopping. Dla użytkowników wyszukiwarki widoczne są jako gwiazdki pod zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i nazwą sklepu. Może ich być maksymalnie pięć, liczba gwiazdek pomarańczowych odpowiada ocenie produktu w tej skali. Reklama produktowa z oceną produktu wyraźnie odróżnia się od pozostałych reklam, szczególnie wtedy, gdy wyszukanie dotyczy konkretnego artykułu dostępnego u różnych sprzedawców:



Co istotne, oceny produktów nie muszą wyświetlać się zawsze – Google zastrzega sobie prawo do pokazywania ich tylko wtedy, „gdy nasze systemy uznają, że informacje te są dokładne i przydatne dla kupującego”. Oceny produktów nie wyświetlają się także w reklamach tekstowych, choć mogą pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania. Gwiazdki widoczne przy reklamie tekstowej wyświetlane są na podstawie tzw. opinii konsumenckich, które dotyczą całego sklepu, a nie konkretnego produktu. Więcej o opiniach konsumenckich Google przeczytasz w artykule „Oceny sprzedawcy w reklamie tekstowej Google Ads – czy warto?”

Dodawanie ocen produktowych do kampanii Google Shopping

Aby dołączyć do Programu Ocen produktów Google i wyświetlać oceny w reklamach Google Shopping, na stronie sklepu należy mieć co najmniej 50 opinii dodanych przez klientów, którzy kupili produkt. Co ważne, finalna ocena produktu wyświetlana w kampanii, będzie wyliczana na podstawie opinii z wielu źródeł, a więc pochodzących nie tylko ze strony sprzedawcy prowadzącego kampanię Google Shopping. Oznacza to, że ocena produktu może wyświetlać się nawet przy tych produktach, które w sklepie nie mają ani jednej opinii (jednak w innych źródłach Google musi znaleźć minimum trzy):

Na ocenę składają się zbiorcze oceny danego produktu i opinie na jego temat, które pochodzą z wielu źródeł, w tym od sprzedawców, konsumentów, zewnętrznych pośredników gromadzących opinie i ze stron internetowych z recenzjami. W reklamach produktowych w Wyszukiwarce Google ocena produktu wyświetla się wtedy, gdy produkt ma co najmniej trzy opinie.

Jeśli strona docelowa spełnia kryterium minimum 50 opinii, można ją zarejestrować w programie korzystając ze specjalnego formularza dostępnego w Centrum Pomocy Google Merchant Center. Formularz może również wypełnić osoba lub agencja odpowiedzialna za prowadzenie kampanii Google Ads dla sklepu internetowego. Należy w nim podać m.in. takie dane, jak łączna liczba opinii o produktach w sklepie, identyfikator konta Merchant Center, adres strony sklepu. Na samym końcu trzeba zaznaczyć, kto zgłasza sklep do programu (osoba zarządzająca reklamami, osoba zarządzająca opiniami lub ktoś inny – można wpisać ręcznie).

Po rejestracji w programie i pomyślnej weryfikacji zgłoszenia przez Google, w Merchant Center pojawi się moduł „Opinie o produktach”. Za jego pomocą należy przesłać sformatowany zgodnie z instrukcją plik danych zawierający wszystkie opinie o produktach opublikowane na stronie.

Jeśli reklamodawca bierze już udział we wspomnianym wcześniej programie Opinii konsumenckich Google, może także zbierać opinie produktowe w ramach tego programu – z niego będą one przesyłane bezpośrednio do Merchant Center. Więcej informacji na ten temat oraz szczegółów dotyczących pliku z ocenami można znaleźć w Zasadach programu Oceny produktów Google.

Podsumowanie

Oceny produktowe mogą być prostym i skutecznym sposobem na wyróżnienie swojej reklamy produktowej. Ich dodanie do konta nie wymaga tak skomplikowanych działań, jak w przypadku opinii konsumenckich wyświetlanych przy reklamach tekstowych. Jeśli na stronie sklepu jego klienci opublikowali przynajmniej 50 opinii o sprzedawanych produktach, warto jak najszybciej zgłosić sklep do udziału w programie. Opinie produktowe nie są jeszcze powszechnie stosowanym rozwiązaniem, więc mogą być dość efektywne – i z perspektywy użytkowników wyszukiwarki, dla których informacja o ocenie produktu może być cenną wskazówką, i z perspektywy algorytmów Google, które funkcjonują tym lepiej, im więcej informacji dostaną.

Słowa kluczowe

  • oceny produktowe
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.