Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak dodać słowa kluczowe do istniejącej kampanii w nowym planerze słów kluczowych?

Od ponad trzech tygodni na większości kont Google Ads dostępna jest nowa wersja planera słów kluczowych. Na razie można także skorzystać z poprzedniej wersji planera, jednak zostanie ona niebawem wycofana.

Aby przejść do dotychczasowej wersji planera, po otwarciu narzędzia, należy wybrać opcję „Otwórz poprzednią wersję Planera słów kluczowych” widoczną w prawym dolnym rogu strony. Nie polecamy jednak tego rozwiązania. Dlaczego warto skorzystać z nowego planera?

Łatwiejsze dodawanie słów kluczowych do kampanii

Nowa wersja planera wizualnie w żaden sposób nie różni się od poprzedniej, więc skorzystanie z niej nie powinno nastręczać trudności. Pozwala ona natomiast na wykonanie jednej z podstawowych czynności, które uniemożliwiał poprzedni planer: dodanie wyszukanych za pomocą narzędzia fraz do wybranej kampanii lub grupy reklam. W dotychczasowej wersji słowa można było dodać jedynie do tzw. planu albo utworzyć nową grupę reklam z wybranymi frazami. Dodanie słów do już istniejącej kampanii odbywało się niejako „naokoło” (sposób ten opisaliśmy w jednym z wpisów na naszym blogu).
Nowa wersja planera słów kluczowych pozwala na skrócenie tej ścieżki. Nadal jest to dość nieintuicyjne i skomplikowane, dlatego krok po kroku pokażemy, jak to zrobić.

Jak dodać wyszukane w planerze słowa kluczowe do istniejącej kampanii?

Po wpisaniu w planer maksymalnie trzech interesujących nas fraz i wyświetleniu wyszukanych przez narzędzie propozycji wraz z danymi o nich (średnia miesięczna liczba wyszukań, konkurencja, udział w wyświetleniach reklam, stawka za górę strony, stan konta), najczęściej znajdujemy na liście takie słowa, które pasują do prowadzonych już na koncie kampanii. Aby dodać wybrane frazy z planera słów kluczowych do istniejącej już kampanii i grupy reklam, należy jej zaznaczyć na liście, a następnie kliknąć widoczną nad listą opcję „Dodaj do planu”:


Po kliknięciu wyświetlą się dwie kolejne opcje: „Dodaj do planu” oraz „Dodaj do istniejącej kampanii”. Po wybraniu tej drugiej, zobaczymy okno z listą aktywnych i wyłączonych kampanii. Wybieramy interesującą nas kampanię klikając na nią. W tym momencie wydaje się, że nic się nie wydarzyło, ale nad listą zamiast przycisku „Dodaj do planu” widocznego nad listą, zobaczymy przycisk „Dodaj do kampanii...” z nazwą wybranej kampanii w miejscu wielokropka. W naszym przypadku będzie to kampania Nowoczesne meble.


Następnym krokiem będzie wybór odpowiedniej grupy reklam oraz rodzaju dopasowania, w jakim słowa mają funkcjonować w kampanii. Wszystkie te czynności wykonujemy korzystając z przycisków widocznych na niebieskim pasku nad listą ze słowami kluczowymi. Pasek ten pojawia się dopiero wtedy, gdy zaznaczymy przynajmniej jedną frazę (nie widać go bezpośrednio po wyszukaniu nowych słów kluczowych). Dopiero po wybraniu wszystkich opcji wyświetli się przycisk „Dodaj słowa kluczowe”:


Po kliknięciu w przycisk „Dodaj słowa kluczowe” zaznaczone frazy zostaną dodane do wbranej kampanii i grupy reklam.

Podsumowanie

Wprowadzenie nowej wersji planera słów kluczowych Google zapowiadał szumnym stwierdzeniem „Lepszy planer słów kluczowych. Zgodnie z sugestiami użytkowników wprowadziliśmy kilka nowych funkcji”. Nowe funkcje nie zastąpią jednak podstawowej roli planera, a więc wyszukiwania słów kluczowych i dodawania ich do kampanii. Niestety nadal nie jest to proste i intuicyjne. Jeśli ktoś nie kliknie w sugerujący coś kompletnie innego przycisk „Dodaj do planu”, nie zorientuje się nawet, że planer pozwala na dodanie fraz do istniejącej już kampanii. Miejmy nadzieję, że kolejna wersja tego narzędzia zamiast wydumanych statystyk dla każdej frazy, umożliwi jak po prostu łatwe i szybkie dodawanie wyszukanych słów kluczowych do wybranych grup reklam.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.