Aby mówić o skutecznych działaniach w Internecie, nie można myśleć tylko o kampanii Google AdWords, ale o stronie internetowej, do której kampania kieruje. Dlatego warto zadbać o przygotowanie ciekawych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści.
Jakie treści będą ciekawe i atrakcyjne - nie tylko dla użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords? Takie, które będą łatwe do przeczytania i zrozumienia oraz takiego, które wzbudzą jego zainteresowanie i przekonają go do skorzystania z oferty. Dlatego warto zapamiętać kilka zasad, które pomogą w przygotowaniu takich informacji.
Dobrze, by tekst zawierał interesujące dla czytelnika treści już na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, czy warto inwestować więcej czasu na czytanie tekstu czy szukać informacji gdzie indziej, np. na innych podstronach.
Zasada odwróconej piramidy wiąże się ściśle z poprzednim punktem, czyli umieszczeniem interesujących i najważniejszych treści na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik – nawet jeśli przeczyta tylko początkowe zdania – zapozna się z najważniejszymi informacjami.
Każdy tekst umieszczony na stronie powinien zawierać najważniejsze informacje, które powinny być także przedstawione w odpowiedniej formie, co oznacza, że muszą być odpowiedniej długości i posiadać odpowiednią strukturę. Oczywiście, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak długie powinny być teksty – ważne jest, by odstraszyły na początku czytelnika. Jeśli informacja na stronie wydaje się zbyt długa, można zastosować śródtytuły (nagłówki). Nie tylko dzielą one tekst na krótsze części, ale dzięki nim wiadomo, czego dotyczy dany akapit. Internauta w ten sposób wie, czy warto poświęcać czas na lekturę.
Jeśli jest to możliwe, warto unikać fachowego słownictwa czy terminologii, ponieważ często mogą być one niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy. Jeśli nie da się tego uniknąć, można przygotować objaśnienia, dzięki czemu możliwe będzie dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Bez względu na to, gdzie tekst będzie publikowany, ważne jest, by został on przygotowany bez błędów - językowych, ortograficznych czy interpunkcyjnych. Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym można sprawdzić poprawność tekstu – autokorekta, słowniki (także słowniki on-line) lub pomoc osoby biegłej w kwestiach językowych.
Na stronie internetowej informacja o ofercie, jej wyróżnikach i korzyściach dla klientów powinny być najważniejsze – witryna jest wszak wirtualnym sprzedawcą, który ma przekonać odbiorcę do kupna produktu lub skorzystania z oferty. Dlatego teksty na stronie powinny precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów i ich problemy.
W tekście Tajniki przygotowania skutecznego CTA pisaliśmy już, jak istotne jest zachęcenie użytkownika do działania - to jeden z ważniejszych elementów reklamy, który może decydować nawet o sukcesie całej kampanii. Podobnie jest z komunikatami umieszczonymi na stronie internetowej – każdy z nich powinien się kończyć wskazaniem czytelnikowi kolejnego kroku.
Uzupełnieniem każdej kampanii Google AdWords powinna być być odpowiednio przygotowana strona internetowa, z dobrze napisanymi tekstami. Dobre teksty oznaczają takie, które:
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy