Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak przygotować dobre teksty na firmowej stronie?

Aby mówić o skutecznych działaniach w Internecie, nie można myśleć tylko o kampanii Google AdWords, ale o stronie internetowej, do której kampania kieruje. Dlatego warto zadbać o przygotowanie ciekawych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści.

Jakie treści będą ciekawe i atrakcyjne - nie tylko dla użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords? Takie, które będą łatwe do przeczytania i zrozumienia oraz takiego, które wzbudzą jego zainteresowanie i przekonają go do skorzystania z oferty. Dlatego warto zapamiętać kilka zasad, które pomogą w przygotowaniu takich informacji.

Zainteresowanie czytelnika na samym początku

Dobrze, by tekst zawierał interesujące dla czytelnika treści już na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, czy warto inwestować więcej czasu na czytanie tekstu czy szukać informacji gdzie indziej, np. na innych podstronach.

Stosowanie zasady odwróconej piramidy

Zasada odwróconej piramidy wiąże się ściśle z poprzednim punktem, czyli umieszczeniem interesujących i najważniejszych treści na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik – nawet jeśli przeczyta tylko początkowe zdania – zapozna się z najważniejszymi informacjami.

Pisanie teksów o określonej długości i strukturze

Każdy tekst umieszczony na stronie powinien zawierać najważniejsze informacje, które powinny być także przedstawione w odpowiedniej formie, co oznacza, że muszą być odpowiedniej długości i posiadać odpowiednią strukturę. Oczywiście, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak długie powinny być teksty – ważne jest, by odstraszyły na początku czytelnika. Jeśli informacja na stronie wydaje się zbyt długa, można zastosować śródtytuły (nagłówki). Nie tylko dzielą one tekst na krótsze części, ale dzięki nim wiadomo, czego dotyczy dany akapit. Internauta w ten sposób wie, czy warto poświęcać czas na lekturę.

Unikanie fachowego słownictwa

Jeśli jest to możliwe, warto unikać fachowego słownictwa czy terminologii, ponieważ często mogą być one niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy. Jeśli nie da się tego uniknąć, można przygotować objaśnienia, dzięki czemu możliwe będzie dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Pisanie bez błędów

Bez względu na to, gdzie tekst będzie publikowany, ważne jest, by został on przygotowany bez błędów - językowych, ortograficznych czy interpunkcyjnych. Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym można sprawdzić poprawność tekstu – autokorekta, słowniki (także słowniki on-line) lub pomoc osoby biegłej w kwestiach językowych.

Zaproponowanie odbiorcy korzyści

Na stronie internetowej informacja o ofercie, jej wyróżnikach i korzyściach dla klientów powinny być najważniejsze – witryna jest wszak wirtualnym sprzedawcą, który ma przekonać odbiorcę do kupna produktu lub skorzystania z oferty. Dlatego teksty na stronie powinny precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów i ich problemy.

Zachęcenie użytkownika do działania

W tekście Tajniki przygotowania skutecznego CTA pisaliśmy już, jak istotne jest zachęcenie użytkownika do działania - to jeden z ważniejszych elementów reklamy, który może decydować nawet o sukcesie całej kampanii. Podobnie jest z komunikatami umieszczonymi na stronie internetowej – każdy z nich powinien się kończyć wskazaniem czytelnikowi kolejnego kroku.

Podsumowanie

Uzupełnieniem każdej kampanii Google AdWords powinna być być odpowiednio przygotowana strona internetowa, z dobrze napisanymi tekstami. Dobre teksty oznaczają takie, które: 

Po przygotowaniu tekstów i uruchomieniu strony trzeba pamiętać, że praca nad serwisem nigdy się nie kończy - tak, by była ona zoptymalizowana pod najważniejszym kątem, czyli potrzeb i oczekiwań klientów.
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.