Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak przygotować dobre teksty na firmowej stronie?

28—06—2017

Aby mówić o skutecznych działaniach w Internecie, nie można myśleć tylko o kampanii Google AdWords, ale o stronie internetowej, do której kampania kieruje. Dlatego warto zadbać o przygotowanie ciekawych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści.

Jakie treści będą ciekawe i atrakcyjne - nie tylko dla użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords? Takie, które będą łatwe do przeczytania i zrozumienia oraz takiego, które wzbudzą jego zainteresowanie i przekonają go do skorzystania z oferty. Dlatego warto zapamiętać kilka zasad, które pomogą w przygotowaniu takich informacji.

Zainteresowanie czytelnika na samym początku

Dobrze, by tekst zawierał interesujące dla czytelnika treści już na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, czy warto inwestować więcej czasu na czytanie tekstu czy szukać informacji gdzie indziej, np. na innych podstronach.

Stosowanie zasady odwróconej piramidy

Zasada odwróconej piramidy wiąże się ściśle z poprzednim punktem, czyli umieszczeniem interesujących i najważniejszych treści na samym początku tekstu. Dzięki temu użytkownik – nawet jeśli przeczyta tylko początkowe zdania – zapozna się z najważniejszymi informacjami.

Pisanie teksów o określonej długości i strukturze

Każdy tekst umieszczony na stronie powinien zawierać najważniejsze informacje, które powinny być także przedstawione w odpowiedniej formie, co oznacza, że muszą być odpowiedniej długości i posiadać odpowiednią strukturę. Oczywiście, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak długie powinny być teksty – ważne jest, by odstraszyły na początku czytelnika. Jeśli informacja na stronie wydaje się zbyt długa, można zastosować śródtytuły (nagłówki). Nie tylko dzielą one tekst na krótsze części, ale dzięki nim wiadomo, czego dotyczy dany akapit. Internauta w ten sposób wie, czy warto poświęcać czas na lekturę.

Unikanie fachowego słownictwa

Jeśli jest to możliwe, warto unikać fachowego słownictwa czy terminologii, ponieważ często mogą być one niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy. Jeśli nie da się tego uniknąć, można przygotować objaśnienia, dzięki czemu możliwe będzie dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Pisanie bez błędów

Bez względu na to, gdzie tekst będzie publikowany, ważne jest, by został on przygotowany bez błędów - językowych, ortograficznych czy interpunkcyjnych. Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym można sprawdzić poprawność tekstu – autokorekta, słowniki (także słowniki on-line) lub pomoc osoby biegłej w kwestiach językowych.

Zaproponowanie odbiorcy korzyści

Na stronie internetowej informacja o ofercie, jej wyróżnikach i korzyściach dla klientów powinny być najważniejsze – witryna jest wszak wirtualnym sprzedawcą, który ma przekonać odbiorcę do kupna produktu lub skorzystania z oferty. Dlatego teksty na stronie powinny precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów i ich problemy.

Zachęcenie użytkownika do działania

W tekście Tajniki przygotowania skutecznego CTA pisaliśmy już, jak istotne jest zachęcenie użytkownika do działania - to jeden z ważniejszych elementów reklamy, który może decydować nawet o sukcesie całej kampanii. Podobnie jest z komunikatami umieszczonymi na stronie internetowej – każdy z nich powinien się kończyć wskazaniem czytelnikowi kolejnego kroku.

Podsumowanie

Uzupełnieniem każdej kampanii Google AdWords powinna być być odpowiednio przygotowana strona internetowa, z dobrze napisanymi tekstami. Dobre teksty oznaczają takie, które: 

  • budzą zainteresowanie czytelnika od samego początku,
  • przygotowane są według zasady odwróconej piramidy,
  • posiadają odpowiednią długość i strukturę,
  • zawierają słownictwo i terminologię zrozumiałą dla przeciętnego odbiorcy,
  • są przygotowane bez błędów,
  • zawierają korzyści oraz odpowiadają na potrzeby klientów i ich problemy,
  • kończą się zachęceniem użytkownika do działania.
Po przygotowaniu tekstów i uruchomieniu strony trzeba pamiętać, że praca nad serwisem nigdy się nie kończy - tak, by była ona zoptymalizowana pod najważniejszym kątem, czyli potrzeb i oczekiwań klientów.

Słowa kluczowe

  • strona internetowa
  • Google Adwords

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.