Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak śledzić konwersje w kampaniach Google AdWords?

21—09—2017

Dzięki konwersji można ocenić skuteczność każdej kampanii Google AdWords, dlatego warto zapoznać się z kilkoma sposobami na ich śledzenie – działania na stronie internetowej, połączenia telefoniczne, instalacje aplikacji i działania w aplikacji oraz import danych.

Liczba konwersji to podstawowy wskaźnik, dzięki któremu można ocenić skuteczność prowadzonej kampanii Google AdWords – jest to bowiem liczba wykonanych przez użytkowników działań, na którym szczególnie zależy promowanej firmie. 

Konwersje najprościej liczyć w sklepach, w których sprzedaż odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tutaj sytuacja jest bowiem jasna – albo użytkownik składa zamówienie (czyli dokonuje konwersji), albo nie. 

Nie oznacza to jednak, że inni reklamodawcy (np. firmy usługowe) stoją na straconej pozycji – konwersją może być np. wejście na podstronę z kontaktem (co może sugerować, że dany użytkownik chciał się skontaktować z firmą, co oznacza, że może być potencjalnym klientem), liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie lub na konkretnej podstronie, zapisanie się do newslettera, pobranie materiału czy odtworzenie filmu. Dlatego Sam Google kilka innych sposób na śledzenie konwersji w kampaniach Google AdWords: działania na stronie internetowej, połączenia telefoniczne, instalacje aplikacji i działania w aplikacji oraz import danych.

Działania na stronie internetowej

W przypadku ustawienia jako konwersji działania dokonanego w witrynie będzie można sprawdzić, które kliknięcia w reklamę prowadzą do wykonania przez użytkownika określonej czynności w witrynie (np. złożenia zamówienia, wejścia na konkretną podstronę czy wysłanie wypełnionego formularza). Możliwe jest tu także śledzenie kliknięć w witrynie.

Aby zbieranie informacji o konwersjach było możliwe, należy najpierw utworzyć działanie prowadzące do konwersji, a następnie uzyskać tag śledzenia konwersji, który następnie należy umieścić w kodzie html witryny. Istnieje też możliwość ustawienia celu w Google Analytics, a następnie (po połączeniu kont Google AdWords i Google Analytics) można ten cel zaimportować do kampanii Google AdWords.

Połączenia telefoniczne

Ustawienie wykonania połączenia telefonicznego jako konwersji może być ważne zwłaszcza w przypadku tych firm, które stawiają zwłaszcza na bezpośredni kontakt z klientem, a nie na kierowanie go na stronę internetową – może się bowiem okazać, że witryna nie została odpowiednio przygotowana, by sprzedawać produkt czy usługę.
Google umożliwia cztery sposoby śledzenia konwersji telefonicznych:

  • połączenia z reklam – połączenia są liczone jako konwersje w tych przypadkach, gdy użytkownik kliknie w rozszerzenie reklamy z numerem telefonu albo w reklamę typu „Tylko połączenie”;
  • połączenia z numerem telefonu z witryny – konwersja jest w tym wypadku liczona, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a następnie zadzwoni pod numer, zaprezentowany na danej podstronie;
  • kliknięcia w numer telefonu umieszczony w witrynie mobilnej – konwersja liczona jest w przypadku, gdy użytkownik najpierw kliknie w reklamę, a następnie kliknie w numer telefonu umieszczony w mobilnej wersji serwisu;
  • importowanie konwersji telefonicznych – w tym wypadku liczbę połączeń telefonicznych (konwersji) można importować do Google AdWords z innego systemu.

Instalacje aplikacji i działania w aplikacji

Konwersje związane z instalacją aplikacji i działaniami w aplikacji można ustawić w kampaniach AdWords, promujących aplikacje na Androida i iOS. Jako konwersje można ustawić tu samo pobranie i zainstalowanie aplikacji (przy czym można śledzić pierwsze uruchomienia aplikacji albo – w przypadku aplikacji z Google Play – liczbę pobrań aplikacji ze sklepu Google’a). Istnieje także możliwość śledzenie aktywności realizowanych przez użytkowników w samych aplikacjach, np. dokonanie zakupu. W tym wypadku instalacja tag śledzenia konwersji nie jest konieczna.

Import danych z innego systemu

Importowanie konwersji offline pozwala na sprawdzenie jaka liczba działań użytkowników rozpoczyna się od kliknięcia w reklamę AdWords, a kończy np. zakupem produktu w sklepie stacjonarnym.

Śledzenie konwersji offline może się odbywać za pomocą jednego z dwóch sposobów:

  • konwersje po kliknięciu, przy których wykorzystywany jest unikalny symbol – identyfikator GCLID, który przypisany jest do konkretnego użytkownika; dzięki temu można następnie sprawdzić, czy dane kliknięcie zakończyło się np. sfinalizowaniem zamówienia.
  • konwersje telefoniczne, przy których zliczane są informacje o połączeniach, które doprowadziły do działania określanego jako konwersje (np. złożenie zamówienia).

Podsumowanie

Liczenie konwersji nie musi oznaczać, że jesteśmy skazani wyłącznie na liczenie sfinalizowanych zamówień czy liczbę wejść na konkretną podstronę. Google proponuje bowiem kilka różnych sposobów, pozwalających ocenić skuteczność kampanii Google AdWords: 

  • działania na stronie internetowej (pozwalają sprawdzić, które kliknięcia w reklamę prowadzą do wykonania przez użytkownika określonej czynności w witrynie; możliwe jest tu także śledzenie kliknięć w witrynie), 
  • połączenia telefoniczne (jako konwersje mogą być liczone połączenia z reklam, połączenia z numerem telefonu z witryny, kliknięcia w numer telefonu umieszczony w witrynie mobilnej oraz importowanie danych o połączeniach telefonicznych), 
  • instalacje aplikacji i działania w aplikacji (jako konwersje ustawić można pobranie i zainstalowanie aplikacji oraz śledzenie aktywności realizowanych przez użytkowników w samych aplikacjach),
  • import danych (pozwala na sprawdzenie jaka liczba działań użytkowników rozpoczyna się od kliknięcia w reklamę AdWords, a kończy np. zakupem produktu w sklepie stacjonarnym).

Przeczytaj nasz artykuł „Nowe możliwości związane ze śledzeniem konwersji”

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • konwersje

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.