Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak sprawdzić dzienny koszt kliknięć w nowym panelu Google Ads?

Już za kilka dni osoby korzystające ze starej wersji panelu AdWords (Google Ads) będą musiały przestawić się na nowy panel – tylko ten będzie dla użytkowników dostępny („Ostateczne pożegnanie ze starym panelem Google Ads”). Jednak nawet ci, którzy od jakiegoś czasu korzystali z nowego panelu Google Ads mogą poczuć się zagubieni wśród wprowadzanych w nim wciąż zmian.

Jedną z nich jest zmiana wyglądu ekranu „Rozliczeń i płatności”. Dotychczas klikając kolejno NarzędziaKonfiguracjaRozliczenia i płatności trafialiśmy na stronę, na której można było sprawdzić aktualne saldo konta, pobrać fakturę i wyciąg, przelać środki na konto Google, zmienić ustawienia płatności oraz przejrzeć dzień po dniu wydatki na kliknięcia z danego okresu. Teraz na niektórych kontach na tej stronie można sprawdzić jedynie zbiorcze podsumowanie wydatków na poszczególne kampanie z danego miesiąca. Gdzie szukać rozliczeń dziennych?

Co znajdziemy na stronie „Rozliczenia i płatności”?

Korzystający z nowego panelu administracyjnego Google Ads do tej pory informacji o płatnościach i wydatkach na kampanię szukali na wspomnianej stronie „Rozliczenia i płatności”. Rozwiązanie to wydawało się całkiem sensowne i intuicyjne, a użytkownicy byli do niego przyzwyczajeni. Od pewnego czasu na niektórych kontach wygląd tej strony uległ jednak znaczącej zmianie – zabrakło na niej kluczowych dla wielu reklamodawców informacji o rzeczywistym dziennym koszcie kliknięć. Dotychczas po kliknięciu w „Transakcje” wyświetlała się lista pozwalająca w przejrzysty sposób odczytać dane o wydatkach konta:


Dzięki wygodnym przyciskom pozwalającym pobrać listę transakcji w różnych formatach lub od razu ją wydrukować, udostępnienie danych o płatnościach było dość łatwe. Po zmianie w tym samym miejscu wyświetlają się jedynie zbiorcze dane dotyczące kosztu kliknięć w konkretnej kampanii w bieżącym miesiącu:

W tak przedstawionych danych trudno się zorientować. Mogłoby się wydawać, że szczegółowo rozpisane dzienne koszty kampanii zobaczymy po kliknięciu w jej nazwę, jednak gdy spróbujemy to zrobić, na ekranie pojawi się zaskakujący komunikat:

Aby zobaczyć szczegóły płatności za dany dzień, musisz skorzystać z nowej wersji Google Ads na komputer.

Treść komunikatu dziwi tym bardziej, gdy jest on wyświetlany komuś, kto właśnie korzysta z nowej wersji Google Ads na komputerze (tak było w naszym przypadku). Gdzie w takim razie szukać danych na temat dziennego kosztu kampanii w nowym panelu Google Ads?

Raporty w Google Ads – miejsce, do którego warto zaglądać

Informacje o dziennym koszcie kliknięć znajdziemy teraz w dostępnych w górnym menu obok „Narzędzi” „Raportach”. Dotarcie do nich nie jest jednak ani proste, ani intuicyjne. Aby wyświetlić interesujące nas informacje należy wybrać kolejno: RaportyWstępnie zdefiniowane raporty (Wymiary)InneRozliczone koszty.


Dopiero po przejściu tej ścieżki na ekranie zobaczymy tabelę z czterema domyślnymi kolumnami: Nazwa budżetu, Dzień, Koszt wyświetlonych reklam, Rozliczone koszty. Niestety, dane dotyczące kosztów poszczególnych kampanii znów zostaną wyświetlone oddzielnie – oznacza to, że realny koszt kliknięć z danego dnia musimy ostatecznie wyliczyć samodzielnie sumując dzienne koszty wszystkich aktywnych kampanii (w tabeli zobaczymy także kampanie zakończone):


Tabelę można modyfikować korzystając z widocznych w prawym górnym rogu opcji „Segmentuj”, „Filtruj”, „Kolumny”. Dane można również wyświetlić w innej postaci, np. na wykresie liniowym lub słupkowym (opcje dostępne po kliknięciu w strzałkę widoczną obok ikony tabeli). Żadna z możliwości raportu nie pozwala jednak na zbiorcze wyświetlenie łącznego kosztu kliknięć z danego dnia dla całego konta.

Podsumowanie

Stara prawda, że czasami lepsze jest wrogiem dobrego w przypadku zmian wprowadzanych ostatnio przez Google sprawdza się na razie doskonale. Wydaje się, że wprowadzane w panelu administracyjnym Google Ads nowości zamiast ułatwiać codzienną pracę i sprawne zarządzanie kontem, sprawiają, że najprostsze czynności zajmują dwa razy więcej czasu. Tak jest na pewno z nowymi raportami dotyczącymi kosztów kampanii. Choć zmiana nie jest jeszcze widoczna na wszystkich kontach, warto już dziś sprawdzić, jak dotrzeć do tak ważnych informacji i nie dać się zaskoczyć w momencie, gdy będą one potrzebne.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.