Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak sprawdzić dzienny koszt kliknięć w nowym panelu Google Ads?

Już za kilka dni osoby korzystające ze starej wersji panelu AdWords (Google Ads) będą musiały przestawić się na nowy panel – tylko ten będzie dla użytkowników dostępny („Ostateczne pożegnanie ze starym panelem Google Ads”). Jednak nawet ci, którzy od jakiegoś czasu korzystali z nowego panelu Google Ads mogą poczuć się zagubieni wśród wprowadzanych w nim wciąż zmian.

Jedną z nich jest zmiana wyglądu ekranu „Rozliczeń i płatności”. Dotychczas klikając kolejno NarzędziaKonfiguracjaRozliczenia i płatności trafialiśmy na stronę, na której można było sprawdzić aktualne saldo konta, pobrać fakturę i wyciąg, przelać środki na konto Google, zmienić ustawienia płatności oraz przejrzeć dzień po dniu wydatki na kliknięcia z danego okresu. Teraz na niektórych kontach na tej stronie można sprawdzić jedynie zbiorcze podsumowanie wydatków na poszczególne kampanie z danego miesiąca. Gdzie szukać rozliczeń dziennych?

Co znajdziemy na stronie „Rozliczenia i płatności”?

Korzystający z nowego panelu administracyjnego Google Ads do tej pory informacji o płatnościach i wydatkach na kampanię szukali na wspomnianej stronie „Rozliczenia i płatności”. Rozwiązanie to wydawało się całkiem sensowne i intuicyjne, a użytkownicy byli do niego przyzwyczajeni. Od pewnego czasu na niektórych kontach wygląd tej strony uległ jednak znaczącej zmianie – zabrakło na niej kluczowych dla wielu reklamodawców informacji o rzeczywistym dziennym koszcie kliknięć. Dotychczas po kliknięciu w „Transakcje” wyświetlała się lista pozwalająca w przejrzysty sposób odczytać dane o wydatkach konta:


Dzięki wygodnym przyciskom pozwalającym pobrać listę transakcji w różnych formatach lub od razu ją wydrukować, udostępnienie danych o płatnościach było dość łatwe. Po zmianie w tym samym miejscu wyświetlają się jedynie zbiorcze dane dotyczące kosztu kliknięć w konkretnej kampanii w bieżącym miesiącu:

W tak przedstawionych danych trudno się zorientować. Mogłoby się wydawać, że szczegółowo rozpisane dzienne koszty kampanii zobaczymy po kliknięciu w jej nazwę, jednak gdy spróbujemy to zrobić, na ekranie pojawi się zaskakujący komunikat:

Aby zobaczyć szczegóły płatności za dany dzień, musisz skorzystać z nowej wersji Google Ads na komputer.

Treść komunikatu dziwi tym bardziej, gdy jest on wyświetlany komuś, kto właśnie korzysta z nowej wersji Google Ads na komputerze (tak było w naszym przypadku). Gdzie w takim razie szukać danych na temat dziennego kosztu kampanii w nowym panelu Google Ads?

Raporty w Google Ads – miejsce, do którego warto zaglądać

Informacje o dziennym koszcie kliknięć znajdziemy teraz w dostępnych w górnym menu obok „Narzędzi” „Raportach”. Dotarcie do nich nie jest jednak ani proste, ani intuicyjne. Aby wyświetlić interesujące nas informacje należy wybrać kolejno: RaportyWstępnie zdefiniowane raporty (Wymiary)InneRozliczone koszty.


Dopiero po przejściu tej ścieżki na ekranie zobaczymy tabelę z czterema domyślnymi kolumnami: Nazwa budżetu, Dzień, Koszt wyświetlonych reklam, Rozliczone koszty. Niestety, dane dotyczące kosztów poszczególnych kampanii znów zostaną wyświetlone oddzielnie – oznacza to, że realny koszt kliknięć z danego dnia musimy ostatecznie wyliczyć samodzielnie sumując dzienne koszty wszystkich aktywnych kampanii (w tabeli zobaczymy także kampanie zakończone):


Tabelę można modyfikować korzystając z widocznych w prawym górnym rogu opcji „Segmentuj”, „Filtruj”, „Kolumny”. Dane można również wyświetlić w innej postaci, np. na wykresie liniowym lub słupkowym (opcje dostępne po kliknięciu w strzałkę widoczną obok ikony tabeli). Żadna z możliwości raportu nie pozwala jednak na zbiorcze wyświetlenie łącznego kosztu kliknięć z danego dnia dla całego konta.

Podsumowanie

Stara prawda, że czasami lepsze jest wrogiem dobrego w przypadku zmian wprowadzanych ostatnio przez Google sprawdza się na razie doskonale. Wydaje się, że wprowadzane w panelu administracyjnym Google Ads nowości zamiast ułatwiać codzienną pracę i sprawne zarządzanie kontem, sprawiają, że najprostsze czynności zajmują dwa razy więcej czasu. Tak jest na pewno z nowymi raportami dotyczącymi kosztów kampanii. Choć zmiana nie jest jeszcze widoczna na wszystkich kontach, warto już dziś sprawdzić, jak dotrzeć do tak ważnych informacji i nie dać się zaskoczyć w momencie, gdy będą one potrzebne.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.