Czas na rozstanie z dotychczasowym panelem Google Ads (AdWords) – od 25 października 2018 roku zacznie się praca wyłącznie w nowym panelu.
Już od dobrych kilku miesięcy Google przyzwyczaja reklamodawców do zmian, jednak teraz prace nad panelem zdecydowanie nabrały tempa. Wiele kont w ostatnich dniach zostało domyślnie zmienionych na nową wersję (i to bez możliwości powrotu do poprzedniej), a kilka dni temu Google rozesłał e-maila, w którym zapowiada 25 października jako pierwszy dzień funkcjonowania nowego panelu na wszystkich kontach, bez możliwości użycia poprzedniej wersji – ta odchodzi więc ostatecznie do lamusa.
11 października otrzymaliśmy od Google wiadomość o następującej treści:
„Od 25 październik 2018 r. kontami będzie można zarządzać tylko w nowej wersji Google Ads. Poprzednia wersja przestanie być dostępna.
Aby ułatwić Ci przejście na nową wersję Google Ads:
Wiadomość ta nie powinna być jednak dużym zaskoczeniem. O tym, że na wybranych kontach zniknie możliwość swobodnego przełączania się między nową i poprzednią wersją, Google informował już kilka miesięcy temu, w czerwcu. Nowa wersja miała zostać ostatecznie włączona w lipcu – Google w wiadomości informował wtedy, że „wkrótce nowa wersja AdWords zastąpi poprzednią (lipiec). Przełączanie się między dwiema wersjami AdWords nie będzie już możliwe na Twoim koncie ani na żadnym nowo utworzonym koncie. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords będą też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty”.
W kolejnych miesiącach nowo zakładane konta Google Ads (AdWords) dostępne były więc wyłącznie w nowej wersji, a teraz końca dobiega proces przełączania starszych kont.
O tym, czym różni się nowy panel Google Ads (AdWords) od dotychczasowego, pisaliśmy już kilkakrotnie, m.in. w naszych tekstach Nowa wersja Google AdWords teraz u wszystkich reklamodawców, Nowy panel Google AdWords już na stałe oraz Praktyczny przewodnik po najważniejszych zmianach w nowej wersji Google AdWords, w którym podsumowaliśmy wrażenia z pierwszych dni pracy z nową wersją. Warto jednak pamiętać, że prace nad nowym panelem przebiegały dość dynamicznie i czasem te rozwiązania, które opisywaliśmy jeszcze kilka miesięcy temu, nie są już dostępne. Inne opcje zostały natomiast udostępnione reklamodawcom w późniejszym terminie i teraz – jak się wydaje – w panelu zagoszczą już na stałe.
Wśród najważniejszych zmian na pewno warto wymienić:
Jeśli chcemy najpierw teoretycznie przygotować się do pracy w nowym panelu, warto zapoznać się z bogatymi materiałami, które dla reklamodawców przygotował Google – na podstronie „Oto nowa wersja Google Ads” znajdują się linki do kolejnych podstron, gdzie można dowiedzieć się już bardziej szczegółowych kwestii, dotyczących konkretnych typów kampanii.
Polecamy także nasz autorski kurs po kampanii w sieci wyszukiwania. Darmowy kurs on-line, wzbogacony o liczne porady, oparty jest bowiem w całości na nowym panelu Google Ads. Zobacz więcej
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy