Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Ostateczne pożegnanie ze starym panelem Google Ads

15—10—2018

Czas na rozstanie z dotychczasowym panelem Google Ads (AdWords) – od 25 października 2018 roku zacznie się praca wyłącznie w nowym panelu.

Już od dobrych kilku miesięcy Google przyzwyczaja reklamodawców do zmian, jednak teraz prace nad panelem zdecydowanie nabrały tempa. Wiele kont w ostatnich dniach zostało domyślnie zmienionych na nową wersję (i to bez możliwości powrotu do poprzedniej), a kilka dni temu Google rozesłał e-maila, w którym zapowiada 25 października jako pierwszy dzień funkcjonowania nowego panelu na wszystkich kontach, bez możliwości użycia poprzedniej wersji – ta odchodzi więc ostatecznie do lamusa.

Zmiana panelu Google Ads (AdWords) szykowana już od dawna

11 października otrzymaliśmy od Google wiadomość o następującej treści:

„Od 25 październik 2018 r. kontami będzie można zarządzać tylko w nowej wersji Google Ads. Poprzednia wersja przestanie być dostępna.

Aby ułatwić Ci przejście na nową wersję Google Ads:

  • udostępnimy Ci funkcje dostępne tylko w nowej wersji – takie jak rekomendacje dla wielu kont, odmiany reklam i rozszerzenia promocji – by ułatwić Ci realizację celów biznesowych;
  • jeśli masz zapisane raporty, filtry i reguły automatyczne, przeniesiemy je automatycznie do nowej wersji Google Ads; wysłaliśmy Ci powiadomienie z dodatkowymi informacjami.”

Wiadomość ta nie powinna być jednak dużym zaskoczeniem. O tym, że na wybranych kontach zniknie możliwość swobodnego przełączania się między nową i poprzednią wersją, Google informował już kilka miesięcy temu, w czerwcu. Nowa wersja miała zostać ostatecznie włączona w lipcu – Google w wiadomości informował wtedy, że „wkrótce nowa wersja AdWords zastąpi poprzednią (lipiec​). Przełączanie się między dwiema wersjami AdWords nie będzie już możliwe na Twoim koncie ani na żadnym nowo utworzonym koncie. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords będą też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty”. 

W kolejnych miesiącach nowo zakładane konta Google Ads (AdWords) dostępne były więc wyłącznie w nowej wersji, a teraz końca dobiega proces przełączania starszych kont.

Jakich zmian można się spodziewać w nowym panelu Google Ads (AdWords)?

O tym, czym różni się nowy panel Google Ads (AdWords) od dotychczasowego, pisaliśmy już kilkakrotnie, m.in. w naszych tekstach Nowa wersja Google AdWords teraz u wszystkich reklamodawców, Nowy panel Google AdWords już na stałe oraz Praktyczny przewodnik po najważniejszych zmianach w nowej wersji Google AdWords, w którym podsumowaliśmy wrażenia z pierwszych dni pracy z nową wersją. Warto jednak pamiętać, że prace nad nowym panelem przebiegały dość dynamicznie i czasem te rozwiązania, które opisywaliśmy jeszcze kilka miesięcy temu, nie są już dostępne. Inne opcje zostały natomiast udostępnione reklamodawcom w późniejszym terminie i teraz – jak się wydaje – w panelu zagoszczą już na stałe.

Wśród najważniejszych zmian na pewno warto wymienić:

  • powstanie podstrony „Przegląd”, która widoczna jest od razu po wejściu na konto; widać tam podsumowanie najważniejszych danych, dotyczących wszystkich prowadzonych kampanii, na dodatek dane te można filtrować według swoich oczekiwań, np. pod kątem oceny skuteczności reklam, popularności poszczególnych słów kluczowych czy stawek za kliknięcie; 
  • połączenie reklam i rozszerzeń w jedną podstronę i pojawienie się nowego rozszerzenia, dotyczącego promocji;
  • możliwość ustawienia celu przy tworzeniu wybranych kampanii;
  • pojawienie się nowych raportów stron docelowych, gdzie można sprawdzić takie dane jak liczba kliknięć, wyświetlania, CTR (współczynnik kliknięć w reklam), średni koszt za kliknięcie czy koszt;
  • sprawdzenie historii zmian w reklamie tekstowej dzięki nowemu narzędziu – „Zobacz historię wersji”; dzięki temu nie trzeba będzie zaglądać do podstrony z historią zmian na koncie i szukać różnych wersji reklamy - informacje o tym, jak w czasie zmieniała się reklama można znaleźć jednym kliknięciem;
  • wprowadzenie do panelu „Notatek”, które warto stosować, gdy kilka osób prowadzi wspólnie kampanie na jednym koncie Google Ads (AdWords).

Podsumowanie – gdzie szukać informacji o nowym panelu?

Jeśli chcemy najpierw teoretycznie przygotować się do pracy w nowym panelu, warto zapoznać się z bogatymi materiałami, które dla reklamodawców przygotował Google – na podstronie „Oto nowa wersja Google Ads” znajdują się linki do kolejnych podstron, gdzie można dowiedzieć się już bardziej szczegółowych kwestii, dotyczących konkretnych typów kampanii.

Polecamy także nasz autorski kurs po kampanii w sieci wyszukiwania. Darmowy kurs on-line, wzbogacony o liczne porady, oparty jest bowiem w całości na nowym panelu Google Ads. Zobacz więcej

Słowa kluczowe

  • kurs google adwords
  • panel adwords

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.