Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

23—07—2019

Trwająca obecnie dyskusja nad popularnością aplikacji FaceApp stała się dla nas okazją do sprawdzenia, jakie dane może zbierać Google, by skutecznie i jak najbardziej precyzyjnie kierować reklamy potencjalnym klientom.

Zainteresowania, lokalizacja, płeć czy wiek – Google pozwala kierować swoje kampanie według różnych kryteriów i nie ma znaczenia, czy chodzi o kampanię w wyszukiwarce czy sieci reklamowej (tzw. kampanie bannerowe). Sprawdźmy więc, jakie dane są najczęściej wykorzystywane w kampaniach Google Ads i według jakich kryteriów można kierować swoje reklamy.

Nic nie jest za darmo  także treści w Internecie

Wbrew powszechnej opinii, Internet nie jest za darmo – użytkownicy płacą za treści albo swoim czasem albo (coraz częściej) swoimi danymi. Jak pisaliśmy ponad dwa lata temu w naszym artykule „Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?”, istnieje kilka metod kierowania kampanii do odpowiednich grup odbiorców – można określić płeć odbiorcy, wiek, status rodzicielski (czyli oznaczyć, czy odbiorcy z grupy docelowej posiadają dzieci czy nie) oraz grupy zainteresowań. W jaki sposób dane trafią do różnych firm? Bardzo często podajemy je dobrowolnie, w zamian np. za odblokowanie części artykułu albo darmowe WiFi. Czasem nie trzeba podawać żadnych danych – wystarczy po prostu wejść na stronę, a informacje o zachowaniu użytkowników i tak zostaną wykorzystane w raportach Google Analytics czy Hotjara.

Kampanie Google Ads i wykorzystywanie danych

Kryteria, według których Google wykorzystuje dane w kampaniach, można podzielić na kilka grup, np.:

  • kryteria demograficzne, w tym np. płeć, wiek, posiadanie dzieci lub nie;
  • lokalizację, w tym np. osoby znajdujące się w konkretnej lokalizacji lub nią zainteresowane; można też wykluczyć z kampanii Google Ads użytkowników przebywających w określonej lokalizacji;
  • urządzenia, z których korzystają użytkownicy, np. z podziałem na użytkowników komputerów stacjonarnych czy urządzeń mobilnych; od niedawna można też kierować reklamy na ekrany telewizyjne;
  • zainteresowanie określonymi tematami;
  • zachowanie na stronie – dane pozyskane w ten sposób można wykorzystać np. w kampaniach remarketingowych, prezentując przykładowo reklamy osobom, które nie dokonały transakcji, tylko przerwały w połowie proces zakupu;
  • użytkownicy konkretnych stron www – reklamy można wyświetlać np. na konkretnych stronach lub w witrynach o określonej tematyce, można też wybrać słowa kluczowe, które mają wystąpić w treści na stronie;
  • kierowanie na osoby szukające konkretnej oferty lub na użytkowników do nich podobnych („o podobnych zamiarach” – jak to określa Google);
  • kierowanie na słowa kluczowe w wyszukiwarce – polega na wyświetlaniu tekstowych reklam użytkownikom, którzy w wyszukiwarce Google wyszukują konkretnych ofert (produktów lub usług).

Na szczęście są też tematy tabu

Istnieje sporo kryteriów, dzięki którym można kierować swoje kampanie Google Ads. Mimo, że informacji o użytkownikach zbiera się i przetwarza coraz więcej (co słychać było także przy ostatniej dyskusji nad popularnością aplikacji FaceApp), to jednak nadal są pewne tematy tabu. Już ponad dwa lata temu pisaliśmy o tym, że w panelu Google Ads istnieje moduł umożliwiający kierowanie reklam do osób o konkretnych dochodach. W Polsce wciąż jest on jeszcze wyłączony, ponieważ mógłby wywołać dość duże kontrowersje. Kierowanie reklam do odpowiednio zamożnych osób jest jednak możliwe w Stanach Zjednoczonych, dlatego może być być tak, że rozwiązanie to nie ominie też Polski.

Słowa kluczowe

  • reklama tekstowa
  • google ads
  • FaceApp

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.