Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

23—07—2019

Trwająca obecnie dyskusja nad popularnością aplikacji FaceApp stała się dla nas okazją do sprawdzenia, jakie dane może zbierać Google, by skutecznie i jak najbardziej precyzyjnie kierować reklamy potencjalnym klientom.

Zainteresowania, lokalizacja, płeć czy wiek – Google pozwala kierować swoje kampanie według różnych kryteriów i nie ma znaczenia, czy chodzi o kampanię w wyszukiwarce czy sieci reklamowej (tzw. kampanie bannerowe). Sprawdźmy więc, jakie dane są najczęściej wykorzystywane w kampaniach Google Ads i według jakich kryteriów można kierować swoje reklamy.

Nic nie jest za darmo  także treści w Internecie

Wbrew powszechnej opinii, Internet nie jest za darmo – użytkownicy płacą za treści albo swoim czasem albo (coraz częściej) swoimi danymi. Jak pisaliśmy ponad dwa lata temu w naszym artykule „Skąd firmy marketingowe wiedzą o nas tak dużo?”, istnieje kilka metod kierowania kampanii do odpowiednich grup odbiorców – można określić płeć odbiorcy, wiek, status rodzicielski (czyli oznaczyć, czy odbiorcy z grupy docelowej posiadają dzieci czy nie) oraz grupy zainteresowań. W jaki sposób dane trafią do różnych firm? Bardzo często podajemy je dobrowolnie, w zamian np. za odblokowanie części artykułu albo darmowe WiFi. Czasem nie trzeba podawać żadnych danych – wystarczy po prostu wejść na stronę, a informacje o zachowaniu użytkowników i tak zostaną wykorzystane w raportach Google Analytics czy Hotjara.

Kampanie Google Ads i wykorzystywanie danych

Kryteria, według których Google wykorzystuje dane w kampaniach, można podzielić na kilka grup, np.:

  • kryteria demograficzne, w tym np. płeć, wiek, posiadanie dzieci lub nie;
  • lokalizację, w tym np. osoby znajdujące się w konkretnej lokalizacji lub nią zainteresowane; można też wykluczyć z kampanii Google Ads użytkowników przebywających w określonej lokalizacji;
  • urządzenia, z których korzystają użytkownicy, np. z podziałem na użytkowników komputerów stacjonarnych czy urządzeń mobilnych; od niedawna można też kierować reklamy na ekrany telewizyjne;
  • zainteresowanie określonymi tematami;
  • zachowanie na stronie – dane pozyskane w ten sposób można wykorzystać np. w kampaniach remarketingowych, prezentując przykładowo reklamy osobom, które nie dokonały transakcji, tylko przerwały w połowie proces zakupu;
  • użytkownicy konkretnych stron www – reklamy można wyświetlać np. na konkretnych stronach lub w witrynach o określonej tematyce, można też wybrać słowa kluczowe, które mają wystąpić w treści na stronie;
  • kierowanie na osoby szukające konkretnej oferty lub na użytkowników do nich podobnych („o podobnych zamiarach” – jak to określa Google);
  • kierowanie na słowa kluczowe w wyszukiwarce – polega na wyświetlaniu tekstowych reklam użytkownikom, którzy w wyszukiwarce Google wyszukują konkretnych ofert (produktów lub usług).

Na szczęście są też tematy tabu

Istnieje sporo kryteriów, dzięki którym można kierować swoje kampanie Google Ads. Mimo, że informacji o użytkownikach zbiera się i przetwarza coraz więcej (co słychać było także przy ostatniej dyskusji nad popularnością aplikacji FaceApp), to jednak nadal są pewne tematy tabu. Już ponad dwa lata temu pisaliśmy o tym, że w panelu Google Ads istnieje moduł umożliwiający kierowanie reklam do osób o konkretnych dochodach. W Polsce wciąż jest on jeszcze wyłączony, ponieważ mógłby wywołać dość duże kontrowersje. Kierowanie reklam do odpowiednio zamożnych osób jest jednak możliwe w Stanach Zjednoczonych, dlatego może być być tak, że rozwiązanie to nie ominie też Polski.

Słowa kluczowe

  • reklama tekstowa
  • google ads
  • FaceApp

Najnowsze artykuły

Błędy, które w kampanii Google Ads mogą Cię sporo kosztować

Mimo wydawania sporego budżetu na kampanię Google Ads nie widzisz praktycznie żadnych efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, przez które tracisz pieniądze.

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.