Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak zmienić próg płatności w kampaniach Google Ads?

Co zrobić, jeśli Google pobiera zbyt często pobiera środki z podpiętej do konta karty? Wystarczy zmienić częstotliwość pobierania opłat – samodzielnie albo z pomocą pracowników Google.

Od czasu, gdy pożegnaliśmy w kampaniach Google Ads płatności ręczne, reklamodawcy mogą korzystać z płatności automatycznych - w praktyce oznacza to, że po przeprowadzeniu kampanii środki są pobierane z karty. W wielu przypadkach nie jest to kłopotliwe i pozwala na kontrolowanie wydatków – szczególnie w przypadku kampanii prowadzonych z mniejszym zasięgiem odbywa się to niezbyt często, np. co 30 dni. Jeśli jednak kampania Google Ads prowadzona jest na większym obszarze lub wysokie stawki za kliknięcie oznaczają także wysoki budżet? W takim wypadku płatności będą pobierane z karty znacznie częściej, nawet kilka razy w miesiącu – u jednego z naszych klientów spotkaliśmy się z przypadkiem pobierania środków nawet co 2 dni! Trudno w takim wypadku mówić o dużej kontroli nad wydatkami. Rozwiązaniem może być zwiększenie ustalonego przez Google progu płatności.

Co w praktyce to oznacza? Próg płatności to ustalona przez Google kwota – jeśli saldo wydatków na koncie będzie równe tej kwocie, Google automatycznie pobierze środki z podpiętej karty. Oznacza, że im wyższy jest próg, tym środki są pobierane rzadziej.

Jak zmienić częstotliwość pobierania opłat w panelu Google Ads?

Google pobiera środki z karty w jednej z dwóch sytuacji:

– w zależności od tego, która z tych sytuacji nastąpiła wcześniej.

Jeśli więc wiadomo, jakie będą szacunkowe koszty kliknięć w prowadzonej przez nas kampanii, można przybliżoną kwotę przelać na swoje konto Google Ads. Aby to zrobić, wystarczy wejść do panelu płatności, wybrać w menu „Podsumowanie” i kliknąć w przycisk „Dokonaj płatności”. Następnie należy wybrać odpowiednią kartę, określić kwotę i przelać pieniądze. Mówiąc wprost - jeśli Google będzie „widział” środki na koncie, będzie mógł je pobierać bez konieczności stosowania płatności automatycznych. W ten sposób można zyskać większą kontrolę nad wydatkami z karty.

Inną opcją może być ręczne zwiększenie progu przez pracowników Google. Próg płatności ustawiany jest przez Google automatycznie – z naszej praktyki wynika, że najczęściej  jest to kwota rzędu 1 lub 2 tys. zł. Jeśli jednak miesięczne wydatki na koncie są większe, można zwrócić się do Google z prośbą o zwiększenie progu – wystarczy wypełnienie odpowiedniego formularza on-line (dostępny jest tutaj). Pracownicy rozpatrzą wniosek w ciągu 7 dni – sprawdzą wydatki i (jeśli zajdzie taka potrzeba) zwiększą próg.

Natomiast warto zaznaczyć, że samo zwiększenie progu nic nie zmienia w kwestii rozliczeń – środki będą albo pobierane albo po osiągnięciu odpowiedniego salda albo 30 dni od ostatniej automatycznej płatności.

Czy zmiana progu oznacza zmiany w fakturach lub wyciągach?

Sama zmiana progu płatności nie zmienia nic także w kwestiach, związanych z generowaniem dokumentów związanych z wydatkami – każda nowa faktura za miniony miesiąc jest dostępna w pierwszych dniach kolejnego miesiąca (najpóźniej 5 dnia roboczego).  Podobnie jest w przypadku wyciągów, które od jakiegoś już czasu towarzyszą fakturom. Przypomnijmy – same wyciągi nie są dokumentami księgowymi, mogą być jednak przydatne w analizowaniu kosztów prowadzenia kampanii Google Ads.

Jeśli chcesz poznać sprawdzony sposób na ustawienie i prowadzenie skutecznych kampanii Google Ads, skorzystaj z naszego kursu on-line z Google Ads dla przedsiębiorców. Jest to jedyny taki kurs na rynku, a obecnie kupisz go w cenie niższej niż koszt miesiąca obsługi kampanii przez agencję. Kurs jest objęty naszą gwarancją zadowolenia - jeśli nie spełni Twoich oczekiwań, w ciągu trzech dni możesz go zwrócić bez podawania przyczyny. Tylko teraz kurs kupisz aż o 60 proc. taniej (oferta jest ograniczona czasowo).


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.