Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak zmienić próg płatności w kampaniach Google Ads?

Co zrobić, jeśli Google pobiera zbyt często pobiera środki z podpiętej do konta karty? Wystarczy zmienić częstotliwość pobierania opłat – samodzielnie albo z pomocą pracowników Google.

Od czasu, gdy pożegnaliśmy w kampaniach Google Ads płatności ręczne, reklamodawcy mogą korzystać z płatności automatycznych - w praktyce oznacza to, że po przeprowadzeniu kampanii środki są pobierane z karty. W wielu przypadkach nie jest to kłopotliwe i pozwala na kontrolowanie wydatków – szczególnie w przypadku kampanii prowadzonych z mniejszym zasięgiem odbywa się to niezbyt często, np. co 30 dni. Jeśli jednak kampania Google Ads prowadzona jest na większym obszarze lub wysokie stawki za kliknięcie oznaczają także wysoki budżet? W takim wypadku płatności będą pobierane z karty znacznie częściej, nawet kilka razy w miesiącu – u jednego z naszych klientów spotkaliśmy się z przypadkiem pobierania środków nawet co 2 dni! Trudno w takim wypadku mówić o dużej kontroli nad wydatkami. Rozwiązaniem może być zwiększenie ustalonego przez Google progu płatności.

Co w praktyce to oznacza? Próg płatności to ustalona przez Google kwota – jeśli saldo wydatków na koncie będzie równe tej kwocie, Google automatycznie pobierze środki z podpiętej karty. Oznacza, że im wyższy jest próg, tym środki są pobierane rzadziej.

Jak zmienić częstotliwość pobierania opłat w panelu Google Ads?

Google pobiera środki z karty w jednej z dwóch sytuacji:

– w zależności od tego, która z tych sytuacji nastąpiła wcześniej.

Jeśli więc wiadomo, jakie będą szacunkowe koszty kliknięć w prowadzonej przez nas kampanii, można przybliżoną kwotę przelać na swoje konto Google Ads. Aby to zrobić, wystarczy wejść do panelu płatności, wybrać w menu „Podsumowanie” i kliknąć w przycisk „Dokonaj płatności”. Następnie należy wybrać odpowiednią kartę, określić kwotę i przelać pieniądze. Mówiąc wprost - jeśli Google będzie „widział” środki na koncie, będzie mógł je pobierać bez konieczności stosowania płatności automatycznych. W ten sposób można zyskać większą kontrolę nad wydatkami z karty.

Inną opcją może być ręczne zwiększenie progu przez pracowników Google. Próg płatności ustawiany jest przez Google automatycznie – z naszej praktyki wynika, że najczęściej  jest to kwota rzędu 1 lub 2 tys. zł. Jeśli jednak miesięczne wydatki na koncie są większe, można zwrócić się do Google z prośbą o zwiększenie progu – wystarczy wypełnienie odpowiedniego formularza on-line (dostępny jest tutaj). Pracownicy rozpatrzą wniosek w ciągu 7 dni – sprawdzą wydatki i (jeśli zajdzie taka potrzeba) zwiększą próg.

Natomiast warto zaznaczyć, że samo zwiększenie progu nic nie zmienia w kwestii rozliczeń – środki będą albo pobierane albo po osiągnięciu odpowiedniego salda albo 30 dni od ostatniej automatycznej płatności.

Czy zmiana progu oznacza zmiany w fakturach lub wyciągach?

Sama zmiana progu płatności nie zmienia nic także w kwestiach, związanych z generowaniem dokumentów związanych z wydatkami – każda nowa faktura za miniony miesiąc jest dostępna w pierwszych dniach kolejnego miesiąca (najpóźniej 5 dnia roboczego).  Podobnie jest w przypadku wyciągów, które od jakiegoś już czasu towarzyszą fakturom. Przypomnijmy – same wyciągi nie są dokumentami księgowymi, mogą być jednak przydatne w analizowaniu kosztów prowadzenia kampanii Google Ads.

Jeśli chcesz poznać sprawdzony sposób na ustawienie i prowadzenie skutecznych kampanii Google Ads, skorzystaj z naszego kursu on-line z Google Ads dla przedsiębiorców. Jest to jedyny taki kurs na rynku, a obecnie kupisz go w cenie niższej niż koszt miesiąca obsługi kampanii przez agencję. Kurs jest objęty naszą gwarancją zadowolenia - jeśli nie spełni Twoich oczekiwań, w ciągu trzech dni możesz go zwrócić bez podawania przyczyny. Tylko teraz kurs kupisz aż o 60 proc. taniej (oferta jest ograniczona czasowo).


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.