Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jakich reklam Google zakazuje?

Pod koniec stycznia 2016 roku Google opublikował Bad Ads Report 2016 ze szczegółowymi informacjami, jakie reklamy zostały usunięte z systemu reklamowego AdWords.

W 2016 roku Google zablokował łącznie 1,7 miliardów reklam na całym świecie. Były to na przykład reklamy typu trick-to-click instalujące złośliwe oprogramowanie, reklamy związane z niezatwierdzonymi farmaceutykami, wprowadzające w błąd użytkowników lub związane z udzielaniem „szybkich pożyczek". 

Dla porównania - rok wcześniej Google wyłączyło 780 milionów reklam. Tak duża różnica w liczbach wynika z dwóch kwestii: Google rozszerzyło procedury związane z blokowaniem reklam, ponadto wprowadziło zmiany w systemie, dzięki czemu może namierzać i wyłączać reklamy szybciej niż to było wcześniej.

W 2016 roku celowniku znalazły się przede wszystkim reklamy promujące nielegalne produkty, reklamy wprowadzające użytkownika w błąd, szkodliwe reklamy na urządzeniach mobilnych czy reklamy, które próbują obejść system reklamowy Google AdWords.

Reklamy nielegalnych produktów lub działań

Wśród reklam nielegalnych produktów lub działań można znaleźć m.in. reklamy niezatwierdzonych farmaceutyków, które mogą przyczynić się do pogorszenia stanu zdrowia (łącznie Google zablokowało ich w 2016 roku aż 68 milionów, rok wcześniej było to 12,5 miliona). Wyłączonych zostało też ponad 17 milionów reklam związanych z hazardem, promowanych przez osoby, które nie posiadały odpowiednich upoważnień i zgód.

Reklamy wprowadzające użytkowników w błąd

Do grona reklam, które - jak uznało Google - wprowadzają użytkowników w błąd, zostały włączone materiały, które przedstawiały fałszywe sugestie i mogły przez to wprowadzać w błąd (np. reklamy z komunikatem „Czy znajdujesz się w grupie ryzyka zagrożonej chorobą skóry?”). Zakaz objął także reklamy, które obiecują np. możliwość schudnięcia kilkunastu kilogramów w ciągu trzech dni nawet bez kiwnięcia palcem.

Szkodliwe reklamy na urządzeniach mobilnych

Reklamy na urządzeniach mobilnych, które umożliwiają pobieranie aplikacji bez świadomej zgody użytkownika, również zostały uznane za szkodliwe. W 2016 roku Google zablokował 23 tysiące takich reklam, rok wcześniej było to „zaledwie" kilka tysięcy.

Reklamy, które próbują oszukać system reklamowy Google'a

Google blokuje również reklamy, które próbują oszukać jego system reklamowy - w 2016 roku zablokowanych zostało aż 7 milionów komunikatów, które promują zakazane produkty czy usługi, np. środki pomagające w szybkiej utracie wagi lub „szybkie” pożyczki z wysokim oprocentowaniem.

Jakich zasad należy przestrzegać?

Zasady, których należy przestrzegać, by nie zostać usuniętym z systemu reklamowego Google AdWords, dotyczą czterech głównych obszarów:

1. niedozwolona treść - z reklamami promującymi podróbki, niebezpieczne produkty lub usługi (np. narkotyki, broń, amunicja, fajerwerki, itp.), reklamy promujące nieuczciwe postępowanie (np. usługi sztucznie zwiększające ruch w witrynach, fałszywe dokumenty, usługi umożliwiające oszustwa akademickie), nieodpowiednie treści (np. dotyczące rasizmu, nękania, przemocy, itp.), 

2. niedozwolone praktyki - obejmujące nieprzestrzeganie zasad sieci reklamowej (niedozwolone są złośliwe reklamy, witryny i aplikacji czy ominięcie procesu oceny reklamy), zbieranie i wykorzystywanie takich danych jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, NIP, PESEL, itp. oraz przedstawianie nieprawdziwych informacji (zabronione są reklamy, które bez dostarczenia wszystkich informacji nakłaniają użytkownika do wykonania określonej czynności, ponadto nie można publikować reklam, które promują ofertę niedokładnie czy niezgodnie z rzeczywistością),

3. treści podlegające ograniczeniom - obejmujące np. treści dla dorosłych, alkohol, hazard i gry, treści objętych prawami autorskimi, polityczne, dotyczące leków czy farmaceutyków, itp.

4. wymagania redakcyjne i techniczne - obejmują wymagania dotyczące poprawności językowej, odpowiedniego miejsca docelowego czy formatu reklamy.

Zobacz także „Google zablokuje reklamy kryptowalut”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.