Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google AdWords zablokuje reklamy kryptowalut

23—03—2018

Google poinformował, że w czerwcu tego roku system AdWords nie pozwoli na wyświetlanie reklam związanych z kryptowalutami oraz ICO (Initial Coin Offering), czyli społecznościowym finansowaniem start-upów za pomocą kryptowalut.

Zgodnie z nowymi zasadami reklamy związane z „kryptowalutami i podobnymi treściami (w tym z m.in. ICO, wymianą kryptowalut, portfelami kryptowalutowymi i poradami dotyczącymi krypto-waluty)” nie będą zatwierdzane przez system AdWords. Reklamodawcy promujący tego typu usługi już teraz mogą obserwować zdecydowanie mniejszą efektywność swoich kampanii.

W kwestii ograniczenia reklam kryptowalut Google podąża ścieżką wytyczoną przez Facebooka. Największy portal społecznościowy już w styczniu ogłosił, że strony promujące inwestycje w kryptowaluty będą przez serwis blokowane, ponieważ mogą „wprowadzać w błąd lub być związane z nieuczciwymi praktykami promocyjnymi”, a reklamy dotyczące bitcoinów i innych kryptowalut powinny być jak najszybciej zgłaszane przez użytkowników (źródło: https://www.facebook.com/business/news/new-ads-policy-improving-integrity-and-security-of-financial-product-and-services-ads).

Zapis dotyczący kryptowalut jest częścią nowego punktu w regulaminie Facebooka ‒ „Zabronione produkty i usługi finansowe” wspominającego również o tzw. opcjach binarnych. Także w nowych zasadach ogłoszonych przez Google obok kryptowalut wymieniono opcje binarne, giełdę forex oraz spread betting finansowy (binary options, forex and financial spread betting), co wzbudziło pewne kontrowersje. Internetowym gigantom zarzuca się pakowanie różnych instrumentów finansowych do jednego worka i oskarżanie osób je promujących o nieuczciwe praktyki mające na celu pozyskanie czyjegoś zaufania i wyłudzenie pieniędzy (tzw. scam). Komentatorzy zauważają również, że handel kryptowalutami nie jest oszustwem sam w sobie, ale ze względu na brak odpowiednich regulacji prawnych pozwala na wiele nadużyć i przyciąga nieuczciwych doradców finansowych oraz zwykłych wyłudzaczy dając im nowe pole działalności przestępczej (https://www.theguardian.com/technology/2018/mar/14/google-bans-bitcoin-adverts-cryptocurrency-crackdown). Większość obawia się, że reklama internetowa, która odegrała tak dużą rolę w rozwoju i popularyzacji kryptowaluty, poprzez decyzje Google’a i Facebooka wpłynie na spowolnienie procesu legalizacji handlu cyfrowymi walutami.

Więcej o zmianie zasad w systemie reklamowym Google’a można przeczytać na blogu Scotta Spencera, dyrektora ds. (zrównoważonej) reklamy Google: https://www.blog.google/topics/ads/advertising-ecosystem-works-everyone/.

Słowa kluczowe

  • kryptowaluty
  • Google
  • Facebook
  • AdWords

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.