Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords zablokuje reklamy kryptowalut

Google poinformował, że w czerwcu tego roku system AdWords nie pozwoli na wyświetlanie reklam związanych z kryptowalutami oraz ICO (Initial Coin Offering), czyli społecznościowym finansowaniem start-upów za pomocą kryptowalut.

Zgodnie z nowymi zasadami reklamy związane z „kryptowalutami i podobnymi treściami (w tym z m.in. ICO, wymianą kryptowalut, portfelami kryptowalutowymi i poradami dotyczącymi krypto-waluty)” nie będą zatwierdzane przez system AdWords. Reklamodawcy promujący tego typu usługi już teraz mogą obserwować zdecydowanie mniejszą efektywność swoich kampanii.

W kwestii ograniczenia reklam kryptowalut Google podąża ścieżką wytyczoną przez Facebooka. Największy portal społecznościowy już w styczniu ogłosił, że strony promujące inwestycje w kryptowaluty będą przez serwis blokowane, ponieważ mogą „wprowadzać w błąd lub być związane z nieuczciwymi praktykami promocyjnymi”, a reklamy dotyczące bitcoinów i innych kryptowalut powinny być jak najszybciej zgłaszane przez użytkowników (źródło: https://www.facebook.com/business/news/new-ads-policy-improving-integrity-and-security-of-financial-product-and-services-ads).

Zapis dotyczący kryptowalut jest częścią nowego punktu w regulaminie Facebooka ‒ „Zabronione produkty i usługi finansowe” wspominającego również o tzw. opcjach binarnych. Także w nowych zasadach ogłoszonych przez Google obok kryptowalut wymieniono opcje binarne, giełdę forex oraz spread betting finansowy (binary options, forex and financial spread betting), co wzbudziło pewne kontrowersje. Internetowym gigantom zarzuca się pakowanie różnych instrumentów finansowych do jednego worka i oskarżanie osób je promujących o nieuczciwe praktyki mające na celu pozyskanie czyjegoś zaufania i wyłudzenie pieniędzy (tzw. scam). Komentatorzy zauważają również, że handel kryptowalutami nie jest oszustwem sam w sobie, ale ze względu na brak odpowiednich regulacji prawnych pozwala na wiele nadużyć i przyciąga nieuczciwych doradców finansowych oraz zwykłych wyłudzaczy dając im nowe pole działalności przestępczej (https://www.theguardian.com/technology/2018/mar/14/google-bans-bitcoin-adverts-cryptocurrency-crackdown). Większość obawia się, że reklama internetowa, która odegrała tak dużą rolę w rozwoju i popularyzacji kryptowaluty, poprzez decyzje Google’a i Facebooka wpłynie na spowolnienie procesu legalizacji handlu cyfrowymi walutami.

Więcej o zmianie zasad w systemie reklamowym Google’a można przeczytać na blogu Scotta Spencera, dyrektora ds. (zrównoważonej) reklamy Google: https://www.blog.google/topics/ads/advertising-ecosystem-works-everyone/.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.