Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords zablokuje reklamy kryptowalut

Google poinformował, że w czerwcu tego roku system AdWords nie pozwoli na wyświetlanie reklam związanych z kryptowalutami oraz ICO (Initial Coin Offering), czyli społecznościowym finansowaniem start-upów za pomocą kryptowalut.

Zgodnie z nowymi zasadami reklamy związane z „kryptowalutami i podobnymi treściami (w tym z m.in. ICO, wymianą kryptowalut, portfelami kryptowalutowymi i poradami dotyczącymi krypto-waluty)” nie będą zatwierdzane przez system AdWords. Reklamodawcy promujący tego typu usługi już teraz mogą obserwować zdecydowanie mniejszą efektywność swoich kampanii.

W kwestii ograniczenia reklam kryptowalut Google podąża ścieżką wytyczoną przez Facebooka. Największy portal społecznościowy już w styczniu ogłosił, że strony promujące inwestycje w kryptowaluty będą przez serwis blokowane, ponieważ mogą „wprowadzać w błąd lub być związane z nieuczciwymi praktykami promocyjnymi”, a reklamy dotyczące bitcoinów i innych kryptowalut powinny być jak najszybciej zgłaszane przez użytkowników (źródło: https://www.facebook.com/business/news/new-ads-policy-improving-integrity-and-security-of-financial-product-and-services-ads).

Zapis dotyczący kryptowalut jest częścią nowego punktu w regulaminie Facebooka ‒ „Zabronione produkty i usługi finansowe” wspominającego również o tzw. opcjach binarnych. Także w nowych zasadach ogłoszonych przez Google obok kryptowalut wymieniono opcje binarne, giełdę forex oraz spread betting finansowy (binary options, forex and financial spread betting), co wzbudziło pewne kontrowersje. Internetowym gigantom zarzuca się pakowanie różnych instrumentów finansowych do jednego worka i oskarżanie osób je promujących o nieuczciwe praktyki mające na celu pozyskanie czyjegoś zaufania i wyłudzenie pieniędzy (tzw. scam). Komentatorzy zauważają również, że handel kryptowalutami nie jest oszustwem sam w sobie, ale ze względu na brak odpowiednich regulacji prawnych pozwala na wiele nadużyć i przyciąga nieuczciwych doradców finansowych oraz zwykłych wyłudzaczy dając im nowe pole działalności przestępczej (https://www.theguardian.com/technology/2018/mar/14/google-bans-bitcoin-adverts-cryptocurrency-crackdown). Większość obawia się, że reklama internetowa, która odegrała tak dużą rolę w rozwoju i popularyzacji kryptowaluty, poprzez decyzje Google’a i Facebooka wpłynie na spowolnienie procesu legalizacji handlu cyfrowymi walutami.

Więcej o zmianie zasad w systemie reklamowym Google’a można przeczytać na blogu Scotta Spencera, dyrektora ds. (zrównoważonej) reklamy Google: https://www.blog.google/topics/ads/advertising-ecosystem-works-everyone/.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.