Czy lepiej stworzyć nową kampanię Google Ads czy w ramach istniejącej kampanii stworzyć nową grupę reklam? Zanim odpowiesz sobie na to pytanie, poznaj najważniejsze fakty o strukturze swojego konta Google Ads.
W ramach każdego konta Google Ads można tworzyć nowe kampanie, a w ramach kampanii można tworzyć kolejne grupy reklam, do których dobiera się następnie słowa kluczowe i tworzy nowe reklamy. Wszystkie te elementy są więc od siebie zależne – bez utworzonej wcześniej kampanii nie można utworzyć grupy reklam, a bez utworzonej grupy reklam nie można stworzyć reklamy, itd. W ten sposób wygląda też proces tworzenia nowej kampanii - Google niejako wymusza najpierw dokonanie odpowiednich ustawień w ramach kampanii i dopiero po ich zapisaniu można przejść dalej, do słów kluczowych i tworzenia treści reklam tekstowych. Taka segregacja poszczególnych elementów pozwala na kontrolowanie kampanii Google Ads i przekłada się na lepszą efektywność działań na koncie.
Kampanie Google Ads pełnią niejako rolę nadrzędną nad grupami reklam – w każdej kampanii można stworzyć wiele grup reklam, w ramach których tworzone są reklamy. Na tym poziomie można ustawić takie kwestie jak budżet dzienny (ile złotych dziennie może zostać wydane na kliknięcia), język, lokalizacja (np. kraj, województwo, miasto, teren w promieniu określonej liczby kilometrów od danego miasta lub nawet dzielnice większych miast), typ ustalania stawek za kliknięcie (w tym ręcznie lub automatycznie), sposób wyświetlania reklam oraz harmonogram wyświetlania reklam. Wszystkie te elementy będą wspólne dla wszystkich grup reklam, ustawionych w ramach jednej kampanii – jeśli więc zależy nam na prowadzeniu analogicznych działań, ale np. z innymi reklamami i w innej lokalizacji, należy stworzyć nową kampanię, a następnie – grupę reklam.
Na poziomie grup reklam można bowiem dobrać słowa kluczowe, maksymalne stawki za kliknięcie (jeśli wybrane zostało ręczne ustalanie stawek) oraz treści reklam.
Rozszerzenia reklam można ustawić zarówno na poziomie poszczególnych grup reklam i kampanii, jak i na poziomie całego konta. Przykładowo więc na poziomie całego konta warto ustawić np. rozszerzenie połączeń telefonicznych (z numerem telefonu do firmy), na poziomie kampanii – linki do poszczególnych podstron (pozwolą na skierowanie potencjalnych klientów do dodatkowych informacji o firmie lub do podstron z produktami czy usługami, powiązanymi z reklamowaną ofertą), a na poziomie grup reklam – rozszerzenia cen lub promocji (dzięki którym można pokazać ceny niższe niż u konkurencji) czy rozszerzenia objaśnień (które umożliwiają zaprezentowanie dodatkowych zalet i przewag konkurencyjnych reklamowanej oferty).
Na pytanie, co będzie lepsze – kampania czy grupa reklam, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Kampania przyda się w przypadku, gdy m.in.:
Nowa grupa reklam będzie natomiast wystarczająca w takich przypadkach, gdy:
Widać więc, że nie ma jednego słusznego sposobu organizacji konta i jego podziału na kampanie i grupy reklam – wszystko zależy od sytuacji danej firmy oraz jej strategii działania. Dodatkowo – już podczas prowadzenia kampanii Google Ads – sytuacja może zmieniać się dynamicznie, co można zaobserwować w trakcie optymalizacji działań na koncie. Jeśli więc np. uznamy, że większą część budżetu danej kampanii zużywa praktycznie tylko jedna grupa reklam, przez co pozostałych grupach kliknięcia są tylko pojedyncze, warto w takim wypadku wydzielić tę grupę reklam do nowej kampanii – tak, by wydatki rozkładały się bardziej równomiernie.
Jeśli chcesz poznać sprawdzony sposób na ustawienie i prowadzenie skutecznych kampanii Google Ads, skorzystaj z naszego kursu on-line z Google Ads dla przedsiębiorców. Znajdziesz w nim wiele cennych wskazówek dotyczących analizy marketingowej przed uruchomieniem kampanii i organizacji całego konta. Teraz kurs kupisz aż o 60 proc. taniej - oferta jest ograniczona czasowo. Nasz kur objęty jest gwarancją zadowolenia - jeśli nie spełni Twoich oczekiwań, możesz go zwrócić w ciągu trzech dni od zakupu bez podawania przyczyny.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy