Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowa wersja Google AdWords teraz u wszystkich reklamodawców

Google poinformował, że nowa wersja panelu Google AdWords jest już dostępna na kontach wszystkich reklamodawców.

Od kilku dni nowa wersja Google AdWords dostępna jest na kontach wszystkich reklamodawców, co oznacza, że swoje cele Google spełnił z wyprzedzeniem – w maju, podczas konferencji Google Marketing Next 2017, pojawiła się informacja, że nowa wersja ma być o wszystkich dostępna do końca tego roku.

W nowej wersji pojawiło się kilka istotnych zmian w porównaniu z poprzednią wersją panelu, m.in. konta ładują się teraz szybciej, pojawiły się nowe funkcjonalności lub zakładki, a panel zyskał nowy, odświeżony wygląd. Zmiany nie są jedynie kosmetyczne, dlatego korzystanie z nowego panelu może przysporzyć nieco trudności. Google znalazł na to sposób w postaci przewodnika po nowej wersji panelu (link do niego znajduje się w informacji prasowej Google’a).

Wprowadzenie nowej wersji AdWords trwa od zeszłego roku

Wprowadzenie nowego interface’a AdWords Google zapowiedział już w marcu 2016 roku, a w sierpniu 2016 roku została zaprezentowana jego nowa wersja. Już od kilku miesięcy możliwość przełączenia się ze starej wersji na nową wdrażana była na kontach kolejnych reklamodawców. W maju 2017 roku, podczas konferencji Google Marketing Next 2017, Google poinformował, że do końca tego roku nowa wersja ma być dostępna już u wszystkich reklamodawców, co – jak się teraz okazało – udało się wdrożyć ponad dwa miesiące wcześniej.

Należy jednak pamiętać, że nie kończą się prace nad projektem – w nowej wersji bowiem wciąż można natknąć się na pewne ograniczenia czy błędy, np. od kilku dni  nie jest dostępna zakładka dotycząca reklam i rozszerzeń, a nowa wersja nie działa jeszcze na przeglądarce Opera.

Co się zmieniło w nowej wersji Google AdWords?

Istnieje kilka nowości, na które warto zwrócić uwagę przy korzystaniu z nowego panelu Google AdWords. Konta ładują się szybciej (nawet o 20 proc. w porównaniu z poprzednią wersją), pojawia się oczywiście nowy, odświeżony wygląd, ponadto widoczne są zmiany w rozszerzeniach, istnieje możliwość ustawienia inteligentnej kampanii w sieci reklamowej (gdzie reklamy elastyczne tworzone są w nowy sposób), przy tworzeniu kampanii w sieci wyszukiwania należy ustawić cele, nie ma też planera kampanii w sieci reklamowej, pojawiły się za to raporty dotyczące stron docelowych.

Nowy, odświeżony wygląd

W nowej wersji od razu po wejściu na konto widoczna jest zakładka „Przegląd” z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi kampanii. Można tam znaleźć m.in. kliknięcia w reklamę, wyświetlenia, CTR, średni CPC, koszt, konwersje, koszt konwersji, współczynnik konwersji, łączna wartość konwersji, wartość konwersji / koszt, udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania oraz średnia pozycja (przy czym jednocześnie na wykresie można sprawdzić maksymalnie cztery pozycje).

Zmiany w rozszerzeniach reklamy tekstowej

W nowej wersji panelu AdWords utworzona została nowa zakładka „Reklamy i rozszerzenia”, w której dostępne są reklamy wraz z rozszerzeniami (wcześniej znajdowały się w oddzielnych zakładkach). Nowością jest rozszerzenie promocji, przy czym na razie można je ustawić jedynie dla takich walut jak dolar amerykański, dolar australijski, dolar kanadyjski, euro, funt brytyjski oraz dolar nowozelandzki. W ostatnich dniach Google poinformował, że w nowym panelu włączone zostało rozszerzenie dotyczące cen (wcześniej opisane było jako „jeszcze niedostępne”), ale nie ma tego na razie jak sprawdzić - zakładka „Reklamy i rozszerzenia” w nowej wersji w ostatnim czasie się nie otwiera.

Ustawienie inteligentnej kampanii w sieci reklamowej

W nowej wersji panelu AdWords istnieje możliwość łatwego ustawienia inteligentnej kampanii w sieci reklamowej. Pozwala to na automatyzację i optymalizację reklam, łatwiejsze kierowanie ich do użytkowników oraz automatyczne ustalanie stawek. Przy wyborze tej opcji w kampanii można stworzyć wyłącznie reklamy elastyczne.

Tworzenie reklam elastycznych w nowy sposób

Po wprowadzeniu do panelu nowej opcji - inteligentnej kampanii w sieci reklamowej – można tworzyć reklamy w nieco inny sposób. Na etapie tworzenia reklam należy dodać pliki graficzne (będą wykorzystane jako logo i grafiki w reklamie) oraz nagłówki (maksymalnie pięć) i teksty reklam (również maksymalnie 5). Na podstawie podanych treści Google przygotuje kilka wersji reklam.

Zmiany w ustawieniach kampanii w sieci wyszukiwania

W nowej wersji panelu AdWords przy tworzeniu nowej kampanii należy wybrać cel, którego spełnienie będzie oznaczało sukces kampanii - do wyboru jest sprzedaż, potencjalni klienci oraz ruch w witrynie. Można też utworzyć kampanię bez celu.

Brak planera kampanii w sieci reklamowej

W poprzedniej wersji AdWords planer kampanii w sieci reklamowej pełnił podobną rolę jak planer słów kluczowych - podpowiadał według jakich kryteriów można kierować kampanię w sieci – np. według zainteresowań klientów, konkretnych stron internetowych, itp. W nowej wersji narzędzie to jest niedostępne, za to podczas ustawiania kampanii w sieci reklamowej istnieje możliwość wykluczenia tematów i stron, które nie pasują do danej marki (np. serwisy, które poruszają drażliwe tematy, dotyczą tragedii i konfliktów czy zawierają treści napisane wulgarnym językiem).

Pojawiły się raporty dotyczące stron docelowych

W nowej wersji AdWords pojawiły się raporty dotyczące stron docelowych. Na podstronie „Strony docelowe” można sprawdzić takie dane jak np. liczba kliknięć, wyświetlania, CTR (współczynnik kliknięć w reklam), średni koszt za kliknięcie czy koszt. Pozwoli na ulepszanie i personalizowanie stron docelowych, do których kierują reklamy AdWords.

Podsumowanie

Kilka dni temu Google poinformował, że nowa wersja panelu Google AdWords jest już dostępna na kontach wszystkich reklamodawców teraz konta ładują się szybciej, pojawiły się też nowe funkcjonalności. Również wygląd nowej wersji mocno różni się od poprzedniej, dlatego naturalnym odruchem może być powrót do poprzedniej wersji i pracowanie nadal na niej. Warto jednak pamiętać, że wersja ta wciąż jest dostępna i teraz istnieje możliwość wyboru, ale na pewno nie będzie to stałe rozwiązanie – z tego powodu na pewno warto skorzystać z przewodnika nowego panelu i używać nowej wersji jak najczęściej.

Więcej o nowościach czytaj także w naszym artykule „Praktyczny przewodnik po najważniejszych zmianach w nowej wersji Google Adwords”.

Źródło zdjęcia: Helloquence on Unsplash

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.