Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

03—12—2018

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.

Na skuteczność reklam na Youtubie ma wpływ nie tylko ich długość, ale także częstotliwość ich wyświetlania. Im mniejsza liczba przerw na reklamy, tym lepiej wyglądają dane, dotyczące zachowania użytkowników, czyli rzadsze porzucanie oglądanych treści i większa liczba oglądanych reklam - argumentuje Google. Dlatego teraz Google szykuje się do testowania nowego rozwiązania - emisji reklam na Youtubie jedna po drugiej (przy czym nadal użytkownicy będą mieli możliwość pomijania reklam, tak jak to jest obecnie).

Kampanie na Youtubie skuteczniejsze od telewizji

Kampanie video prowadzone na Youtubie to jeden z typów kampanii Google Ads (AdWords). Reklamy mogą być wyświetlane przed odtwarzanym przez internautę materiałem wideo lub w jego trakcie. Dodatkowo także materiały reklamowe mogą wyświetlać się na liście wyników wyszukiwania filmów na YouTube, na liście propozycji oraz poza serwisem (czyli reklamy typu OutStream). Kampanie - podobnie jak inne działania Google Ads (AdWords) - można kierować do potencjalnych klientów o określonych zainteresowaniach lub wiązać je tematycznie z filmami, przed którymi będą się wyświetlać. 

Dużą zaletą kampanii na Youtubie są koszty jej prowadzenia - dość niskie w porównaniu np. z prowadzeniem kampanii w sieci wyszukiwania. Dodatkowo także w kwietniu 2016 roku Google przeprowadził badania, sprawdzające, czy czy zwiększenie budżetu reklamowego na video online poprawi skuteczność działań. Badanie to wykazało, że w 77 procentach przypadków reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna - w niektórych przypadkach zwrot inwestycji na YT był czterokrotnie wyższy niż w przypadku telewizji. Oczywiście, warto wziąć pod uwagę, że Youtube od dawna należy do Googlea, dlatego wyniki badań nie powinny dziwić, ale z drugiej strony różnica jest tak duża, że trudno tu mówić o błędzie statystycznym.

Co może przekonać reklamodawców do kampanii na Youtubie?

Mimo wielu zalet kampanii na Youtubie warto też pamiętać o ich sporej wadzie - spory koszt przygotowania materiałów reklamowych. Co prawda urządzenia do nagrywania materiałó video i programy do montażu są coraz powszechniejsze, z drugiej jednak strony sztuką jest przygotowanie takiego materiału, który skutecznie przyciągnie uwagę widza i (przede wszystkim) przekona go do zakupu.

Dlatego Google bezustannie poszukuje nowych rozwiązań, które przekonają reklamodawców do reklam video na Youtubie. Kilka miesięcy temu - wzorem planera słó kluczowych i planera kampanii w sieci reklamowej - Google ogłosił uruchomienie Reach Plannera, który ma na celu ułatwienie działania w trzech obszarach:

  • wybór grupy docelowych odbiorców,
  • przygotowanie takich formatów reklam, jakie zapewnią najlepsze wyniki kampanii – z uwzględnieniem dostępnego budżetu i celów marketingowych,
  • prognozowanie zasięgu kampanii.

Teraz Google chce wprowadzić nowe rozwiązanie - emisję reklam na Youtubie jedna po drugiej.

Użytkownicy patrzą na długość i częstotliwość wyświetlania reklam na Youtubie

Google sprawdził w swoich badaniach, że użytkownicy nie patrzą wyłącznie na długość reklam, ale także na częstotliwość ich wyświetlania - im jest ich więcej, tym większe jest ryzyko, że internauta zrezygnuje z dalszego oglądania. Jeśli natomiast użytkownik zobaczy dwie reklamy jedna po drugiej, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że wyświetlą mu się kolejne materiały reklamowe. Oczywiście, nadal użytkownicy nadal będą mieli możliwość pomijania reklam, tak jak to jest obecnie.

Pierwsze wyniki wydają się obiecujące: w przypadku wyświetlenia dwóch reklam jedna po drugiej, ryzyko wyświetlania kolejnych reklam zmniejsza się aż o 40 proc. Dodatkowo także pierwsze wyniki testów pokazują 8-11 proc. wzrost unikalnego zasięgu kampanii. 

Czytaj także: Reach Planner – nowe narzędzie do planowania kampanii na YouTube

Słowa kluczowe

  • youtube
  • google ads

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.