Kilka dni temu na swoim oficjalnym blogu poświęconym reklamie AdWords Google poinformował o uruchomieniu testowej wersji nowego narzędzia dla kampanii wideo – Reach Plannera.
Reach Planner pozwala na prognozowanie zasięgu i częstotliwości wyświetlania reklam wideo na YouTube oraz w sieci partnerów Google w ponad 50 krajach. Dostęp do planera można na razie uzyskać jedynie poprzez kontakt z zespołem sprzedaży AdWords w swoim kraju.
Według Google planer ułatwi działanie w trzech obszarach:
- wyboru grupy docelowych odbiorców – dzięki planerowi łatwiej będzie dotrzeć z przekazem do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą;
- przygotowania takich formatów reklam, jakie zapewnią najlepsze wyniki kampanii – z uwzględnieniem dostępnego budżetu i celów marketingowych. Reach Planner pomoże także w ustaleniu najkorzystniejszego podziału budżetu pomiędzy reklamy typu TrueView i reklamy typu Bumpers (sześciosekundowe reklamy, których użytkownik nie może pominąć);
- prognozowania zasięgu – planer umożliwi wyznaczenie krzywej zasięgu i innych kluczowych dla powodzenia kampanii wskaźników dotyczących częstotliwości wyświetlania reklam oraz zdefiniowanej grupy docelowej.
Zobacz również: „Nowy planer słów kluczowych w Google AdWords”