Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe wyciągi od Google'a uzupełnią faktury

Google na początku maja zaskoczył swoich reklamodawców nowymi wyciągami. Nie zastąpią one faktur, ale  będą stanowić ich uzupełnienie.

Generowane co miesiąc faktury za kliknięcia w kampaniach Google AdWords zdecydowana większość reklamodawców wciąga w koszty prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Nowe wyciągi, które pojawiły się na początku maja na niektórych kontach, nie zastąpią faktur, co zaznaczył także Google - w wyjaśnieniu można bowiem przeczytać: „To jest Twój nowy, ulepszony wyciąg (wcześniej zwany miesięczną fakturą). Wyciągi będą zawierały te same informacje co faktury miesięczne, ale będą czytelniejsze”.

Nowe wyciągi nie są więc dokumentami księgowymi, mogą być jednak przydatne w analizowaniu kosztów prowadzenia kampanii AdWords. Na faktury - jeśli nie pojawiły się na koncie - należy natomiast cierpliwie poczekać jeszcze przez kilka dni (najpóźniej do 9 maja).

Co można znaleźć w nowym wyciągu?

Nowy wyciąg można pobrać w wersji PDF na swoim koncie. Pobiera się go w identyczny sposób jak fakturę - należy wejść na podstronę „Rozliczenia i płatności”, następnie kliknąć w opcję „Wyświetl transakcje i dokumenty” i wybrać opcję „Dokumenty”.

Wyciąg składa się z dwóch stron, na których znajdują się informacje nieco bardziej rozbudowane niż te podane na fakturze. Na pierwszej z nich można znaleźć szczegóły konta (identyfikatory konta, konta płatności oraz profilu płatności), podsumowanie płatności i kosztów kliknięć w danym miesiącu, natomiast na drugiej stronie - podział kosztów ze względu na poszczególne kampanie oraz informacje o płatnościach dokonanych w minionym miesiącu.

Wyciąg nie jest natomiast dokumentem księgowym - brakuje danych wystawcy (w tym wypadku Google Ireland Limited) oraz NIP-u reklamodawcy.

A jeśli faktura od Google'a jeszcze nie dotarła?

Jeśli w tym miesiącu faktura jeszcze nie pojawiła się na koncie, to należy na nią jeszcze kilka dni poczekać - powinna się pojawić najpóźniej do 9 maja. Faktury za poprzedni miesiąc Google generuje bowiem do 5 roboczego dnia kolejnego miesiąca, a w maju ten termin - ze względu na długi weekend - wypada właśnie 9 maja.

Jeśli po tym terminie faktury nadal nie będzie można pobrać, należy skontaktować się z pomocą Google'a i wyjaśnić sytuację (numer telefonu to 800 702 380).

Czytaj także: Jak unikać błędów, przez które marnujesz swój budżet na Google AdWords?
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.