Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe wyciągi od Google'a uzupełnią faktury

Google na początku maja zaskoczył swoich reklamodawców nowymi wyciągami. Nie zastąpią one faktur, ale  będą stanowić ich uzupełnienie.

Generowane co miesiąc faktury za kliknięcia w kampaniach Google AdWords zdecydowana większość reklamodawców wciąga w koszty prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Nowe wyciągi, które pojawiły się na początku maja na niektórych kontach, nie zastąpią faktur, co zaznaczył także Google - w wyjaśnieniu można bowiem przeczytać: „To jest Twój nowy, ulepszony wyciąg (wcześniej zwany miesięczną fakturą). Wyciągi będą zawierały te same informacje co faktury miesięczne, ale będą czytelniejsze”.

Nowe wyciągi nie są więc dokumentami księgowymi, mogą być jednak przydatne w analizowaniu kosztów prowadzenia kampanii AdWords. Na faktury - jeśli nie pojawiły się na koncie - należy natomiast cierpliwie poczekać jeszcze przez kilka dni (najpóźniej do 9 maja).

Co można znaleźć w nowym wyciągu?

Nowy wyciąg można pobrać w wersji PDF na swoim koncie. Pobiera się go w identyczny sposób jak fakturę - należy wejść na podstronę „Rozliczenia i płatności”, następnie kliknąć w opcję „Wyświetl transakcje i dokumenty” i wybrać opcję „Dokumenty”.

Wyciąg składa się z dwóch stron, na których znajdują się informacje nieco bardziej rozbudowane niż te podane na fakturze. Na pierwszej z nich można znaleźć szczegóły konta (identyfikatory konta, konta płatności oraz profilu płatności), podsumowanie płatności i kosztów kliknięć w danym miesiącu, natomiast na drugiej stronie - podział kosztów ze względu na poszczególne kampanie oraz informacje o płatnościach dokonanych w minionym miesiącu.

Wyciąg nie jest natomiast dokumentem księgowym - brakuje danych wystawcy (w tym wypadku Google Ireland Limited) oraz NIP-u reklamodawcy.

A jeśli faktura od Google'a jeszcze nie dotarła?

Jeśli w tym miesiącu faktura jeszcze nie pojawiła się na koncie, to należy na nią jeszcze kilka dni poczekać - powinna się pojawić najpóźniej do 9 maja. Faktury za poprzedni miesiąc Google generuje bowiem do 5 roboczego dnia kolejnego miesiąca, a w maju ten termin - ze względu na długi weekend - wypada właśnie 9 maja.

Jeśli po tym terminie faktury nadal nie będzie można pobrać, należy skontaktować się z pomocą Google'a i wyjaśnić sytuację (numer telefonu to 800 702 380).

Czytaj także: Jak unikać błędów, przez które marnujesz swój budżet na Google AdWords?
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.