Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: kampanie Google Ads promujące aplikacje

Reklamodawcy zainteresowani promowaniem swojej aplikacji za pomocą kampanii Google Ads, teraz będą korzystać z nowego typu kampanii pod nazwą „kampanie promujące aplikacje”. Reklamodawcy korzystający z tego rozwiązania nie muszą się obawiać – na szczęście oznacza to tylko zmianę samej nazwy.

Kampanie promujące aplikacje zastąpią uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Wszystkich reklamodawców, korzystających z tego typu kampanii Google Ads, uspokajamy – oznacza to tylko zmianę samej nazwy. Nie idą za nią zmiany w funkcjonalnościach, nie zmieniają się ustawienia, nie trzeba też dokonywać żadnych zmian w już istniejących kampaniach. Uproszczona nazwa ma być widoczna na kontach już w przyszłym miesiącu.

Kampanie Google Ads promujące aplikacje już przechodziły poważną metamorfozę

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje pojawiły się ponad rok temu – pod koniec 2017 roku Google usunął dwa inne typy kampanii (kampanie promujące instalacje aplikacji mobilnej i zaangażowane w aplikację mobilną), zostawiając do wyboru tylko uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Powód był prosty – znacznie wyższa skuteczność niż w przypadku dwóch pozostałych typów kampanii (jak podał na swoim blogu Google, reklamodawcy, którzy z nich korzystali, odnotowywali przeciętnie nawet 140 proc. więcej konwersji na każdego wydanego dolara niż w przypadku innych działań). Dodatkowo miało to znacznie uprościć prowadzenie kampanii, których głównym celem jest zachęcanie do instalowania i korzystania z aplikacji.

Do uniwersalnych kampanii zostały wykorzystane systemy samouczące się – Google, zanim wyświetli daną reklamę, analizuje ponad 300 milionów potencjalnych kombinacji sygnałów w czasie rzeczywistym. Sprawdza m.in. w jakich miejscach użytkownicy klikają w reklamy albo jakie kreacje czy słowa kluczowe charakteryzują się największą skutecznością.

Jak w prostych krokach promować aplikację za pomocą Google Ads?

Uniwersalne kampanie mają jeden główny cel – promować aplikacje przygotowane na systemy operacyjne Android lub iOS. Kampanie mogą być prowadzone w wyszukiwarce Google oraz w innych serwisach lub aplikacjach Google, takich jak Google Play, YouTube i sieć reklamowa Google.

Aby ustawić kampanię Google Ads promującą aplikację należy:

Niestety, jak w przypadku wszystkich kampanii, gdzie reklamy generowane są automatycznie, reklamodawca nie ma tutaj wpływu na ostateczny wygląd swojej reklamy w wyszukiwarce czy w innych witrynach. Dlatego tak istotne jest przygotowanie takich propozycji tekstów, które w ostatecznej wersji reklamy będą brzmiały poprawnie w różnych konfiguracjach.

Czytaj także: Google wprowadza zmiany w kampaniach promujących aplikacje

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.