Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: kampanie Google Ads promujące aplikacje

Reklamodawcy zainteresowani promowaniem swojej aplikacji za pomocą kampanii Google Ads, teraz będą korzystać z nowego typu kampanii pod nazwą „kampanie promujące aplikacje”. Reklamodawcy korzystający z tego rozwiązania nie muszą się obawiać – na szczęście oznacza to tylko zmianę samej nazwy.

Kampanie promujące aplikacje zastąpią uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Wszystkich reklamodawców, korzystających z tego typu kampanii Google Ads, uspokajamy – oznacza to tylko zmianę samej nazwy. Nie idą za nią zmiany w funkcjonalnościach, nie zmieniają się ustawienia, nie trzeba też dokonywać żadnych zmian w już istniejących kampaniach. Uproszczona nazwa ma być widoczna na kontach już w przyszłym miesiącu.

Kampanie Google Ads promujące aplikacje już przechodziły poważną metamorfozę

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje pojawiły się ponad rok temu – pod koniec 2017 roku Google usunął dwa inne typy kampanii (kampanie promujące instalacje aplikacji mobilnej i zaangażowane w aplikację mobilną), zostawiając do wyboru tylko uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Powód był prosty – znacznie wyższa skuteczność niż w przypadku dwóch pozostałych typów kampanii (jak podał na swoim blogu Google, reklamodawcy, którzy z nich korzystali, odnotowywali przeciętnie nawet 140 proc. więcej konwersji na każdego wydanego dolara niż w przypadku innych działań). Dodatkowo miało to znacznie uprościć prowadzenie kampanii, których głównym celem jest zachęcanie do instalowania i korzystania z aplikacji.

Do uniwersalnych kampanii zostały wykorzystane systemy samouczące się – Google, zanim wyświetli daną reklamę, analizuje ponad 300 milionów potencjalnych kombinacji sygnałów w czasie rzeczywistym. Sprawdza m.in. w jakich miejscach użytkownicy klikają w reklamy albo jakie kreacje czy słowa kluczowe charakteryzują się największą skutecznością.

Jak w prostych krokach promować aplikację za pomocą Google Ads?

Uniwersalne kampanie mają jeden główny cel – promować aplikacje przygotowane na systemy operacyjne Android lub iOS. Kampanie mogą być prowadzone w wyszukiwarce Google oraz w innych serwisach lub aplikacjach Google, takich jak Google Play, YouTube i sieć reklamowa Google.

Aby ustawić kampanię Google Ads promującą aplikację należy:

Niestety, jak w przypadku wszystkich kampanii, gdzie reklamy generowane są automatycznie, reklamodawca nie ma tutaj wpływu na ostateczny wygląd swojej reklamy w wyszukiwarce czy w innych witrynach. Dlatego tak istotne jest przygotowanie takich propozycji tekstów, które w ostatecznej wersji reklamy będą brzmiały poprawnie w różnych konfiguracjach.

Czytaj także: Google wprowadza zmiany w kampaniach promujących aplikacje

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.