Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Nowość: kampanie Google Ads promujące aplikacje

01—03—2019

Reklamodawcy zainteresowani promowaniem swojej aplikacji za pomocą kampanii Google Ads, teraz będą korzystać z nowego typu kampanii pod nazwą „kampanie promujące aplikacje”. Reklamodawcy korzystający z tego rozwiązania nie muszą się obawiać – na szczęście oznacza to tylko zmianę samej nazwy.

Kampanie promujące aplikacje zastąpią uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Wszystkich reklamodawców, korzystających z tego typu kampanii Google Ads, uspokajamy – oznacza to tylko zmianę samej nazwy. Nie idą za nią zmiany w funkcjonalnościach, nie zmieniają się ustawienia, nie trzeba też dokonywać żadnych zmian w już istniejących kampaniach. Uproszczona nazwa ma być widoczna na kontach już w przyszłym miesiącu.

Kampanie Google Ads promujące aplikacje już przechodziły poważną metamorfozę

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje pojawiły się ponad rok temu – pod koniec 2017 roku Google usunął dwa inne typy kampanii (kampanie promujące instalacje aplikacji mobilnej i zaangażowane w aplikację mobilną), zostawiając do wyboru tylko uniwersalne kampanie promujące aplikacje. Powód był prosty – znacznie wyższa skuteczność niż w przypadku dwóch pozostałych typów kampanii (jak podał na swoim blogu Google, reklamodawcy, którzy z nich korzystali, odnotowywali przeciętnie nawet 140 proc. więcej konwersji na każdego wydanego dolara niż w przypadku innych działań). Dodatkowo miało to znacznie uprościć prowadzenie kampanii, których głównym celem jest zachęcanie do instalowania i korzystania z aplikacji.

Do uniwersalnych kampanii zostały wykorzystane systemy samouczące się – Google, zanim wyświetli daną reklamę, analizuje ponad 300 milionów potencjalnych kombinacji sygnałów w czasie rzeczywistym. Sprawdza m.in. w jakich miejscach użytkownicy klikają w reklamy albo jakie kreacje czy słowa kluczowe charakteryzują się największą skutecznością.

Jak w prostych krokach promować aplikację za pomocą Google Ads?

Uniwersalne kampanie mają jeden główny cel – promować aplikacje przygotowane na systemy operacyjne Android lub iOS. Kampanie mogą być prowadzone w wyszukiwarce Google oraz w innych serwisach lub aplikacjach Google, takich jak Google Play, YouTube i sieć reklamowa Google.

Aby ustawić kampanię Google Ads promującą aplikację należy:

  • wejść do zakładki „Kampanie” i kliknąć w kliknąć w „+”, wybierając opcję „+Nowa kampania”;
  • wybrać cel – „Reklama aplikacji” i potwierdzić typ kampanii „Aplikacja” (nie będzie tu innych opcji do wyboru);
  • wybrać system, na który przygotowana została przygotowania aplikacja (do wyboru Android lub iOS);
  • podać nazwę aplikacji (Google samodzielnie ją wyszuka);
  • podać propozycje tekstu reklamy (maksymalnie 25 znaków ze spacjami; Google będzie je wyświetlał w wybranych konfiguracjach, sprawdzając, które z nich są najskuteczniejsze) oraz pozostałe materiały;
  • wprowadzić ustawienia kampanii – lokalizacje, języki, budżet, cele, pod kątem których dokonywana będzie optymalizacja kampanii;
  • ustawić stawkę, czyli docelowy koszt instalacji.

Niestety, jak w przypadku wszystkich kampanii, gdzie reklamy generowane są automatycznie, reklamodawca nie ma tutaj wpływu na ostateczny wygląd swojej reklamy w wyszukiwarce czy w innych witrynach. Dlatego tak istotne jest przygotowanie takich propozycji tekstów, które w ostatecznej wersji reklamy będą brzmiały poprawnie w różnych konfiguracjach.

Czytaj także: Google wprowadza zmiany w kampaniach promujących aplikacje

Słowa kluczowe

  • aplikacja
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce. Co się zmienia?

Google znów ukarany za monopol na rynku reklamy internetowej

Tym razem na celowniku KE znalazła się usługa AdSense. Za nadużywanie monopolu na rynku reklamy internetowej Google musi zapłacić prawie 1,5 mld euro.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.