Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w Google Shopping: reklamy produktowe z funkcją prezentacji

W reklamach produktowych z funkcją prezentacji możliwe będzie tworzenie grup podobnych produktów i powiązanie ich z konkretną firmą lub marką.

Reklama produktowa z funkcją prezentacji, którą powoli wprowadza w swoim systemie reklamowym Google, pozwala na umieszczenie w reklamie dodatkowych zdjęć, np. prezentujących wykorzystanie danego produktu albo inne produkty, powiązane z wyszukiwanym hasłem. Jeśli więc użytkownik wpisze do pola wyszukiwania ,,plecaki”, mogą mu się wyświetlić reklamy produktowe prezentujące np. korzystanie z plecaków danej firmy albo będzie można zaprezentować zdjęcia różnych plecaków, które oferuje dany reklamodawca.

Dodatkowe zdjęcia będą widoczne po kliknięciu przez użytkownika w reklamę z funkcją prezentacji.

Google Shopping, czyli Google Zakupy, idealne do promocji produktów

Kampanie Google Shopping (kampanie produktowe, Google Zakupy) to idealne narzędzia do promocji produktów – w przypadku wielu sklepów internetowych prowadzenie kampanii produktowych jest zresztą koniecznością, a nie wyborem. Google Shopping umożliwia bowiem promocję konkretnych produktów, sprzedawanych za pośrednictwem sklepów internetowych. Reklamy widoczne są na czele wyników wyszukiwania, nad płatnymi reklamami tekstowymi AdWords (czasem wyświetlane mogą być też w witrynach partnerskich Google’a). Emitowane są wtedy, gdy użytkownik do pola wyszukiwania wpisze rodzaj produktu, jego nazwę lub markę.

Teraz Google umożliwia także przygotowanie reklam produktowych z funkcją prezentacji. W takim wypadku jeśli użytkownik wpisze do pola wyszukiwania „plecaki”, mogą mu się wyświetlić reklamy produktowe prezentujące np. korzystanie z plecaków danej firmy albo będzie można zaprezentować zdjęcia różnych plecaków, które oferuje dany reklamodawca. Nowe rozwiązanie jest dopiero wdrażane w nowym panelu AdWords, więc nie we wszystkich przypadkach będzie jeszcze dostępne

Przy kampanii produktowej trzeba spełnić kilka wymagań

Aby przygotować kampanię produktową z funkcją prezentacji trzeba spełnić kilka wymagań – na początek skonfigurować konta Google Merchant Center i Google AdWords, a następnie połączyć je ze sobą, należy przygotować materiały do reklamy zgodnie z zasadami Zakupów Google'a oraz przygotować dane o produktach w plikach za pomocą Google Merchant Center. Reklamę produktową z funkcją prezentacji będzie można ustawić na nowych kontach AdWords – wystarczy przy tworzeniu nowej grupy reklam w ramach danej kampanii Google Shopping wybrać typ grupy „Produktowe z funkcją prezentacji”.

Aby stworzyć reklamę produktową z funkcją prezentacji, należy przygotować odpowiednie materiały: zdjęcia (w odpowiednim formacie, wymiarach oraz rozmiarze; każde ze zdjęć musi być wysokiej jakości, musi prezentować co najmniej jeden produkt; na zdjęciach nie mogą być umieszczone teksty, znaki wodne, nie można używać kolaży, itp.), nagłówek (może mieć długość maksymalnie 24 znaków), tekst reklamy (informacja o prezentowanych produktach, o długości od 70 do 120 znaków) oraz końcowy i wyświetlany URL. Dokładnie instrukcje dotyczące przygotowania grupy reklam oraz samych reklam można znaleźć w pomocy Google’a.

Podsumowanie

Nowe rozwiązanie Google'a - reklama produktowa z funkcją prezentacji - pozwala na pozwala na umieszczenie w reklamie dodatkowych zdjęć, np. prezentujących wykorzystanie danego produktu albo inne produkty, powiązane z wyszukiwanym hasłem. Mogą to być np. zdjęcia prezentujące korzystanie z produktu lub różne rodzaje produktów, powiązanych z wyszukiwanym hasłem. Nowe rozwiązanie jest dopiero wdrażane w nowym panelu AdWords, więc nie we wszystkich przypadkach będzie jeszcze dostępne.

Czytaj także: „Przygotowanie strony www do kampanii Google Shopping”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.