Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w Google Shopping: reklamy produktowe z funkcją prezentacji

W reklamach produktowych z funkcją prezentacji możliwe będzie tworzenie grup podobnych produktów i powiązanie ich z konkretną firmą lub marką.

Reklama produktowa z funkcją prezentacji, którą powoli wprowadza w swoim systemie reklamowym Google, pozwala na umieszczenie w reklamie dodatkowych zdjęć, np. prezentujących wykorzystanie danego produktu albo inne produkty, powiązane z wyszukiwanym hasłem. Jeśli więc użytkownik wpisze do pola wyszukiwania ,,plecaki”, mogą mu się wyświetlić reklamy produktowe prezentujące np. korzystanie z plecaków danej firmy albo będzie można zaprezentować zdjęcia różnych plecaków, które oferuje dany reklamodawca.

Dodatkowe zdjęcia będą widoczne po kliknięciu przez użytkownika w reklamę z funkcją prezentacji.

Google Shopping, czyli Google Zakupy, idealne do promocji produktów

Kampanie Google Shopping (kampanie produktowe, Google Zakupy) to idealne narzędzia do promocji produktów – w przypadku wielu sklepów internetowych prowadzenie kampanii produktowych jest zresztą koniecznością, a nie wyborem. Google Shopping umożliwia bowiem promocję konkretnych produktów, sprzedawanych za pośrednictwem sklepów internetowych. Reklamy widoczne są na czele wyników wyszukiwania, nad płatnymi reklamami tekstowymi AdWords (czasem wyświetlane mogą być też w witrynach partnerskich Google’a). Emitowane są wtedy, gdy użytkownik do pola wyszukiwania wpisze rodzaj produktu, jego nazwę lub markę.

Teraz Google umożliwia także przygotowanie reklam produktowych z funkcją prezentacji. W takim wypadku jeśli użytkownik wpisze do pola wyszukiwania „plecaki”, mogą mu się wyświetlić reklamy produktowe prezentujące np. korzystanie z plecaków danej firmy albo będzie można zaprezentować zdjęcia różnych plecaków, które oferuje dany reklamodawca. Nowe rozwiązanie jest dopiero wdrażane w nowym panelu AdWords, więc nie we wszystkich przypadkach będzie jeszcze dostępne

Przy kampanii produktowej trzeba spełnić kilka wymagań

Aby przygotować kampanię produktową z funkcją prezentacji trzeba spełnić kilka wymagań – na początek skonfigurować konta Google Merchant Center i Google AdWords, a następnie połączyć je ze sobą, należy przygotować materiały do reklamy zgodnie z zasadami Zakupów Google'a oraz przygotować dane o produktach w plikach za pomocą Google Merchant Center. Reklamę produktową z funkcją prezentacji będzie można ustawić na nowych kontach AdWords – wystarczy przy tworzeniu nowej grupy reklam w ramach danej kampanii Google Shopping wybrać typ grupy „Produktowe z funkcją prezentacji”.

Aby stworzyć reklamę produktową z funkcją prezentacji, należy przygotować odpowiednie materiały: zdjęcia (w odpowiednim formacie, wymiarach oraz rozmiarze; każde ze zdjęć musi być wysokiej jakości, musi prezentować co najmniej jeden produkt; na zdjęciach nie mogą być umieszczone teksty, znaki wodne, nie można używać kolaży, itp.), nagłówek (może mieć długość maksymalnie 24 znaków), tekst reklamy (informacja o prezentowanych produktach, o długości od 70 do 120 znaków) oraz końcowy i wyświetlany URL. Dokładnie instrukcje dotyczące przygotowania grupy reklam oraz samych reklam można znaleźć w pomocy Google’a.

Podsumowanie

Nowe rozwiązanie Google'a - reklama produktowa z funkcją prezentacji - pozwala na pozwala na umieszczenie w reklamie dodatkowych zdjęć, np. prezentujących wykorzystanie danego produktu albo inne produkty, powiązane z wyszukiwanym hasłem. Mogą to być np. zdjęcia prezentujące korzystanie z produktu lub różne rodzaje produktów, powiązanych z wyszukiwanym hasłem. Nowe rozwiązanie jest dopiero wdrażane w nowym panelu AdWords, więc nie we wszystkich przypadkach będzie jeszcze dostępne.

Czytaj także: „Przygotowanie strony www do kampanii Google Shopping”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.