Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Odrzucone reklamy Google Ads? Teraz będzie to mniejszy problem

Google zamierza wprowadzić nowe funkcje ułatwiające zarządzanie odrzuconymi reklamami Google Ads, dodatkowo łatwiejsze ma być śledzenie statusu odwołania się od decyzji Google o odrzuceniu reklamy.

Już teraz reklamodawcy mogą poznać przyczynę, z powodu której ich reklama została odrzucona – wystarczy znaleźć taką informację w zakładce „Reklamy i rozszerzenia”, przy konkretnej reklamie:



Teraz – prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych tygodni – do tej opcji zostaną dodane kolejne funkcjonalności:

Wprowadzenie Policy managera

Policy manager to nowe narzędzie, w którym znajdą się wszystkie informacje na temat odrzuconych reklam, wprowadzonych w nich poprawek oraz odwołań od decyzji Google. Dzięki temu każdy reklamodawca będzie mógł w jednym miejscu sprawdzić, które kwestie sprawiają mu problemy najczęściej, co pozwoli mu z kolei unikać błędów przy tworzeniu kolejnych reklam.

Łatwiejsze odwołanie się od decyzji Google i możliwość śledzenia całego procesu odwołania w nowej zakładce w zakładce Policy Manager

W nowej zakładce reklamodawcy znajdą nie tylko historyczne dane – w przypadku odwołania się od decyzji Google będą mogli sprawdzać w jednym miejscu status swojego odwołania.

Przekazywanie informacji o naruszeniu zasad reklamowych Google już w czasie tworzenia nowej reklamy 

To rozwiązanie do złudzenia przypomina pomysł, o którym pisaliśmy już kilka tygodni temu – podczas tworzenia tekstowych reklam elastycznych Google może zasugerować nowe nagłówki i teksty reklam, dodatkowo podczas pisania reklamy tekstowej Google Ads może ocenić jej siłę, co pozwala na wprowadzenie ewentualnych poprawek jeszcze przed publikacją. Podobnie jest w przypadku naruszenia zasad reklamowych – jeśli Google podczas tworzenia reklamy wykryje czynniki, które mogą spowodować jej odrzucenie, od razu zaalarmuje o tym reklamodawcę. Dzięki temu nie trzeba będzie tracić czasu na poprawki już po odrzuceniu przez Google – będzie je można bowiem wprowadzić już od razu.

Jak stworzyć reklamę, która nie zostanie odrzucona? Kilka ważnych zasad

Co prawda odrzucenie reklamy to nie koniec świata i wprowadzając poprawki można liczyć na akceptację reklamy czasem nawet w krótkim czasie. W niektórych przypadkach może to trwać jednak kilka godzin, a w tym czasie reklamy nie są wyświetlane, nie można więc dotrzeć z ofertą do swoich potencjalnych klientów. Dlatego warto pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym żadna z naszych reklam nie zostanie przez Google odrzucona:

Jeśli reklama zostanie odrzucona, nie trzeba się martwić – wystarczy w takim wypadku poprawić ją zgodnie z wytycznymi i przesłać do ponownej weryfikacji.

Czytaj także: Jak tworzyć reklamy AdWords, w które internauci chętnie klikają?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.