Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Odrzucone reklamy Google Ads? Teraz będzie to mniejszy problem

15—03—2019

Google zamierza wprowadzić nowe funkcje ułatwiające zarządzanie odrzuconymi reklamami Google Ads, dodatkowo łatwiejsze ma być śledzenie statusu odwołania się od decyzji Google o odrzuceniu reklamy.

Już teraz reklamodawcy mogą poznać przyczynę, z powodu której ich reklama została odrzucona – wystarczy znaleźć taką informację w zakładce „Reklamy i rozszerzenia”, przy konkretnej reklamie:



Teraz – prawdopodobnie w ciągu kilku najbliższych tygodni – do tej opcji zostaną dodane kolejne funkcjonalności:

  • wprowadzenie Policy managera,
  • łatwiejsze odwołanie się od decyzji Google i możliwość śledzenia całego procesu odwołania w nowej zakładce,
  • przekazywanie informacji o naruszeniu zasad reklamowych Google w czasie rzeczywistym, czyli już w czasie tworzenia nowej reklamy.

Wprowadzenie Policy managera

Policy manager to nowe narzędzie, w którym znajdą się wszystkie informacje na temat odrzuconych reklam, wprowadzonych w nich poprawek oraz odwołań od decyzji Google. Dzięki temu każdy reklamodawca będzie mógł w jednym miejscu sprawdzić, które kwestie sprawiają mu problemy najczęściej, co pozwoli mu z kolei unikać błędów przy tworzeniu kolejnych reklam.

Łatwiejsze odwołanie się od decyzji Google i możliwość śledzenia całego procesu odwołania w nowej zakładce w zakładce Policy Manager

W nowej zakładce reklamodawcy znajdą nie tylko historyczne dane – w przypadku odwołania się od decyzji Google będą mogli sprawdzać w jednym miejscu status swojego odwołania.

Przekazywanie informacji o naruszeniu zasad reklamowych Google już w czasie tworzenia nowej reklamy 

To rozwiązanie do złudzenia przypomina pomysł, o którym pisaliśmy już kilka tygodni temu – podczas tworzenia tekstowych reklam elastycznych Google może zasugerować nowe nagłówki i teksty reklam, dodatkowo podczas pisania reklamy tekstowej Google Ads może ocenić jej siłę, co pozwala na wprowadzenie ewentualnych poprawek jeszcze przed publikacją. Podobnie jest w przypadku naruszenia zasad reklamowych – jeśli Google podczas tworzenia reklamy wykryje czynniki, które mogą spowodować jej odrzucenie, od razu zaalarmuje o tym reklamodawcę. Dzięki temu nie trzeba będzie tracić czasu na poprawki już po odrzuceniu przez Google – będzie je można bowiem wprowadzić już od razu.

Jak stworzyć reklamę, która nie zostanie odrzucona? Kilka ważnych zasad

Co prawda odrzucenie reklamy to nie koniec świata i wprowadzając poprawki można liczyć na akceptację reklamy czasem nawet w krótkim czasie. W niektórych przypadkach może to trwać jednak kilka godzin, a w tym czasie reklamy nie są wyświetlane, nie można więc dotrzeć z ofertą do swoich potencjalnych klientów. Dlatego warto pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym żadna z naszych reklam nie zostanie przez Google odrzucona:

  • teksty w reklamie muszą spełniać wymagania redakcyjne Google: jasne i zrozumiałe dla odbiorcy treści, przedstawienie oferty w sposób pozwalający na jej identyfikację, stosowanie zasad języka polskiego (unikanie powtórzeń, nadmiernego wykorzystania spacji, wielkich liter w celu zwrócenia uwagi użytkownika, itp.), unikanie znaków i symboli (np. dużej liczby wykrzykników),
  • odpowiednie pola muszą być wypełnione przeznaczonymi im treściami (np. w miejscu, gdzie powinien znaleźć się adres docelowej podstrony, nie powinno się umieszczać dodatkowych tekstów reklam),
  • unikanie treści podlegającym ograniczeniom czy wręcz niedozwolonych (np. reklam podróbek oryginalnych produktów czy reklam produktów uznawanych za niebezpieczne, jak np. narkotyki) oraz wprowadzających w błąd odbiorców;
  • w reklamach zawsze należy umieszczać adresy podstron, które działają; jeśli w witrynie zdarza się awaria, reklama zostaje oznaczona jako „Odrzucona” – czasem nawet w ciągu kilku kolejnych godzin.

Jeśli reklama zostanie odrzucona, nie trzeba się martwić – wystarczy w takim wypadku poprawić ją zgodnie z wytycznymi i przesłać do ponownej weryfikacji.

Czytaj także: Jak tworzyć reklamy AdWords, w które internauci chętnie klikają?

Słowa kluczowe

  • reklama tekstowa
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce. Co się zmienia?

Google znów ukarany za monopol na rynku reklamy internetowej

Tym razem na celowniku KE znalazła się usługa AdSense. Za nadużywanie monopolu na rynku reklamy internetowej Google musi zapłacić prawie 1,5 mld euro.

Sposób doładowania konta Google Ads wpływa na kampanie

Okazuje się, że częstotliwość oraz wysokość wpłat dokonywanych na konto Google Ads nie pozostają obojętne dla wyników kampanii prowadzonych na koncie.