Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Ostateczne pożegnanie ze średnią pozycją reklamy Google Ads

26—08—2019

Po 30 września Google zacznie usuwać z kont kolumnę ze średnią pozycją reklamy. Od kilku miesięcy reklamodawcy otrzymują już bardziej szczegółowe dane, które teraz mają całkowicie zastąpić mało precyzyjną średnią pozycję.

Ze średniej pozycji reklamy reklamodawcy do tej pory mogli zorientować się, jak wygląda jej pozycja w porównaniu z innymi linkami płatnymi. Teraz – dzięki współczynnikowi wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania oraz współczynnikowi wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania będzie się można dowiedzieć nieco bardziej szczegółowych informacji, które zazwyczaj interesują reklamodawców

Na razie informacje o współczynnikach i średniej pozycji reklamy wyświetlane są równolegle. Jednak – jak potwierdził na swoim blogu Google – po 30 września kolumna ze średnią pozycją reklamy powoli będzie znikać z kolejnych kont Google Ads.

Dlaczego średnia pozycja reklamy Google Ads jest tak istotna?

W kolumnie dotyczącej średniej pozycji reklamy, można sprawdzić, jakie miejsce w danym okresie czasu zajmowała nasza reklama wśród innych płatnych reklam tekstowych. Oczywiście, najbardziej pożądane są pozycje 1-2, które oznaczają, że reklama wyświetla się w czołówce i może dzięki temu liczyć na wyższą liczbę kliknięć (wyrażoną we wskaźniku CTR). 

Tak podane informacje były jednak niewystarczające do monitorowania konkurencji i realnej pozycji reklamy wśród wszystkich wyników wyszukiwania. Z pomocą mogą przyjść nowe dane - mocno przydają się one bowiem do oceny pozycji reklam w odniesieniu do wyników organicznych oraz ewentualnego ustalenia stawki pod kątem wybranej lokalizacji na stronie wyszukiwania (strategia ta pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania reklam na górze strony strony lub na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania).

Co zamiast średniej pozycji reklamy Google Ads?

Google po usunięciu średniej pozycji reklamy, nie zostawi reklamodawców z niczym – już teraz można skorzystać z rozbudowanego modułu „Konkurencja”, w której znaleźć można następujące pozycje:

  • udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania – to wyrażony w procentach stosunek liczby wyświetleń reklam do szacowanej liczby możliwych wyświetleń;
  • udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji na stronie - podany w procentach stosunek liczby wyświetleń reklamy na pierwszej pozycji nad bezpłatnymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania (na samej górze wyszukiwarki Google) do wszystkich wyświetleń nad wynikami organicznymi;
  • udział wyświetleń na najwyższej pozycji z sieci wyszukiwania – ta liczba liczona jest podobnie jak udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji na stronie, jednak dotyczy wyłącznie pierwszej pozycji wśród płatnych wyników;
  • udział w kliknięciach – Google podaje tutaj wynik dzielenia liczby uzyskanych kliknięć przez maksymalną liczbę kliknięć, którą można osiągnąć np. dzięki zwiększeniu budżetu, odpowiedniej optymalizacji kampanii Google Ads (AdWords) lub zwiększeniu stawki za kliknięcie w daną reklamę.

Czytaj także: Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Dodatkowo, w trzech kolejnych kolumnach podawane są utracone udziały wyświetleń na poszczególnych miejscach na stronie z wynikami wyszukiwania.

Czytaj także: Jak poprawić pozycję reklamy Google AdWords?


Słowa kluczowe

  • pozycja reklamy
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, która przypisana jest do konta Google Ads - być może trafił już do Ciebie mail o środkach, które możesz przeznaczyć na reklamę.

Google proponuje darmową reklamę w Google Maps

W części krajów reklamodawcy, którzy korzystają z inteligentnych kampanii Google Ads, do września będą mogli skorzystać z darmowej promocji w Google Maps.

Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Sprawdź, gdzie co miesiąc możesz wygodnie pobrać elektroniczne faktury za kampanie Google Ads oraz towarzyszące im wyciągi z kosztami kampanii.