Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Podobne wyszukiwania teraz także w reklamach AdWords

13—07—2018

„Wyszukiwania podobne do...” – znane do tej pory z bezpłatnych wyników wyszukiwania  Google wprowadza teraz do reklam tekstowych AdWords. Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców?

Dzięki nowej funkcji całkowicie może się zmienić wygląd płatnych wyników wyszukiwania – jak można sprawdzić w artykule umieszczonym na branżowym portalu „Search Engine Journal”, box ze słowami kluczowymi podobnymi do wyszukiwanej frazy widoczny będzie pod pierwszą reklamą. Reklamy na pozycji nr 2 i 3 w takim wypadku znajdują się więc znacznie niżej niż obecnie.

Użytkownik będzie miał do wyboru osiem podobnych fraz – jeśli kliknie w jedną z nich, aukcja AdWords zacznie się od początku, a wyniki mogą (choć nie muszą) być kompletnie inne niż te wyświetlone podczas pierwszego wyszukiwania.

Nowe narzędzie znane jest już z bezpłatnych wyników organicznych

Skąd użytkownicy Google'a mogą znać nowe rozwiązanie? Z organicznych (czyli bezpłatnych) wyników wyszukiwania – to, co teraz ma być nowością w kampaniach AdWords, w bezpłatnych wynikach znane jest już od jakiegoś czasu. Pod wszystkimi wynikami wyszukiwania Google publikuje bowiem „Wyszukiwania podobne do: [i tu podana jest wyszukiwana fraza]”.

Przykładowo, w przypadku słowa kluczowego „kampania adwords” można tam znaleźć następujące podpowiedzi:

  • kampania adwords na czym polega,
  • kampania adwords krok po kroku,
  • kampania adwords cena,
  • kampania adwords poradnik,
  • google adwords cena,
  • google adwords opinie,
  • nowa kampania adwords,
  • kampania adwords oferta.

Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców AdWords?

Na koniec warto zastanowić się, co nowy element wśród płatnych wyników wyszukiwania oznacza dla reklamodawców:

  • nowe narzędzie zmienia wygląd płatnych wyników wyszukiwania i mocno przykuwa uwagę odbiorców – jeśli Google na stałe wprowadzi nowe rozwiązanie do płatnych wyników wyszukiwania, mocno zmieni ich wygląd – między pierwszą a drugą reklamą pojawi się box z podobnymi słowami, a to oznacza nie tylko nowy dodatkowy element; w przypadku gdy użytkownik zaczyna poszukiwania od ogólnego hasła i nie ma jeszcze mocno skonkretyzowanych potrzeb, może się okazać, że wśród podobnych wyszukiwań znajdzie coś, co przykuje jego uwagę, kliknie i aukcja AdWords zacznie się od początku; jeszcze ważniejsze staną się więc takie ustawienia kampanii (dobranie słów kluczowych i przygotowanie reklam), które istotnie odpowiadają na potrzeby i zapytania klientów – wtedy istnieje spora szansa, że potencjalny klient nie będzie szukał innych rozwiązań; 
  • wzrosną stawki za kliknięcie, co może oznaczać wzrost kosztów kampanii AdWords – pojawienie się nowego, na dodatek dość sporego boksu z dodatkowymi opcjami do wyboru, sprawia, że reklamy na niższych pozycjach (np. 2 i 3) będą miały mniejszą klikalność niż obecnie, gdy nie muszą rywalizować o uwagę użytkownika z kilkoma innymi podpowiedziami; walka o pierwszą pozycję wśród płatnych wyników stanie się więc jeszcze bardziej zacięta  a to niestety oznacza wzrost stawek za kliknięcie; oczywiście, mimo powszechnej monetyzacji maksymalny CPC nie jest na szczęście jedynym aspektem, który Google bierze pod uwagę podczas aukcji, ale ma ogromne znaczenie w przypadku średniej pozycji reklamy;
  • wyniki organiczne stracą znów na znaczeniu – to nie powinno dziwić, ponieważ Google już od jakiegoś czasu skupia się mocno na rozwoju swojego systemu reklamowego, w tym na reklamach w wyszukiwarce; użytkownik, który będzie koncentrował się wyłącznie na wynikach widocznych na ekranie bez scrollowania, ograniczy się tylko do wyszukiwań płatnych – może bowiem przeprowadzić kilka aukcji AdWords dzięki kilku kliknięciom (nawet bez konieczności wpisywania od nowa haseł), a wciąż przed oczami będzie miał płatne wyniki; dla użytkowników może to być dobra wiadomość – rywalizacja reklamodawców sprawia bowiem, że dostają oni reklamy wysokiej jakości, precyzyjnie dostosowane do swoich zapytań; dla firm, które stawiają na pozycjonowanie, niekoniecznie będzie to dobre rozwiązanie;
  • podobne wyszukiwania mogą stać się inspiracją przy tworzeniu i optymalizacji kampanii – a na koniec mamy też dobrą wiadomość dla reklamodawców – jak już pisaliśmy wcześniej na naszym blogu, w podobnych wyszukiwaniach w wynikach organicznych można znaleźć nowe słowa kluczowe oraz podejrzeć czego szukają (a więc jakie mają potrzeby) użytkownicy. Podobnie można wykorzystać sugestie Google'a w przypadku płatnych wyników i traktować je po prostu jako mini-planner słów kluczowych.

Czytaj także: Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google AdWords

Słowa kluczowe

  • kampania adwords
  • sem
  • wyniki podobne do

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.