Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Podobne wyszukiwania teraz także w reklamach AdWords

„Wyszukiwania podobne do...” – znane do tej pory z bezpłatnych wyników wyszukiwania  Google wprowadza teraz do reklam tekstowych AdWords. Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców?

Dzięki nowej funkcji całkowicie może się zmienić wygląd płatnych wyników wyszukiwania – jak można sprawdzić w artykule umieszczonym na branżowym portalu „Search Engine Journal”, box ze słowami kluczowymi podobnymi do wyszukiwanej frazy widoczny będzie pod pierwszą reklamą. Reklamy na pozycji nr 2 i 3 w takim wypadku znajdują się więc znacznie niżej niż obecnie.

Użytkownik będzie miał do wyboru osiem podobnych fraz – jeśli kliknie w jedną z nich, aukcja AdWords zacznie się od początku, a wyniki mogą (choć nie muszą) być kompletnie inne niż te wyświetlone podczas pierwszego wyszukiwania.

Nowe narzędzie znane jest już z bezpłatnych wyników organicznych

Skąd użytkownicy Google'a mogą znać nowe rozwiązanie? Z organicznych (czyli bezpłatnych) wyników wyszukiwania – to, co teraz ma być nowością w kampaniach AdWords, w bezpłatnych wynikach znane jest już od jakiegoś czasu. Pod wszystkimi wynikami wyszukiwania Google publikuje bowiem „Wyszukiwania podobne do: [i tu podana jest wyszukiwana fraza]”.

Przykładowo, w przypadku słowa kluczowego „kampania adwords” można tam znaleźć następujące podpowiedzi:

Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców AdWords?

Na koniec warto zastanowić się, co nowy element wśród płatnych wyników wyszukiwania oznacza dla reklamodawców:

Czytaj także: Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.