Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Podobne wyszukiwania teraz także w reklamach AdWords

„Wyszukiwania podobne do...” – znane do tej pory z bezpłatnych wyników wyszukiwania  Google wprowadza teraz do reklam tekstowych AdWords. Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców?

Dzięki nowej funkcji całkowicie może się zmienić wygląd płatnych wyników wyszukiwania – jak można sprawdzić w artykule umieszczonym na branżowym portalu „Search Engine Journal”, box ze słowami kluczowymi podobnymi do wyszukiwanej frazy widoczny będzie pod pierwszą reklamą. Reklamy na pozycji nr 2 i 3 w takim wypadku znajdują się więc znacznie niżej niż obecnie.

Użytkownik będzie miał do wyboru osiem podobnych fraz – jeśli kliknie w jedną z nich, aukcja AdWords zacznie się od początku, a wyniki mogą (choć nie muszą) być kompletnie inne niż te wyświetlone podczas pierwszego wyszukiwania.

Nowe narzędzie znane jest już z bezpłatnych wyników organicznych

Skąd użytkownicy Google'a mogą znać nowe rozwiązanie? Z organicznych (czyli bezpłatnych) wyników wyszukiwania – to, co teraz ma być nowością w kampaniach AdWords, w bezpłatnych wynikach znane jest już od jakiegoś czasu. Pod wszystkimi wynikami wyszukiwania Google publikuje bowiem „Wyszukiwania podobne do: [i tu podana jest wyszukiwana fraza]”.

Przykładowo, w przypadku słowa kluczowego „kampania adwords” można tam znaleźć następujące podpowiedzi:

Co nowe rozwiązanie oznacza dla reklamodawców AdWords?

Na koniec warto zastanowić się, co nowy element wśród płatnych wyników wyszukiwania oznacza dla reklamodawców:

Czytaj także: Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google AdWords

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.