Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google AdWords

29—03—2017

Istnieje kilka ciekawych źródeł słów kluczowych, które można wykorzystać przy planowaniu i optymalizowaniu kampanii Google AdWords.

Wśród takich narzędzi można znaleźć m.in. planer słów kluczowych czy Google Search Console. Wykorzystać można również podpowiedzi w wyszukiwarce Google oraz frazy wpisywane przez użytkowników.

Planer słów kluczowych - Google Keyword Planner ​

Planer słów kluczowych, znany także jako Google Keyword Planner, to bezpłatne narzędzie Google, niezbędne przy planowaniu każdej kampanii Google AdWords. Pozwala na dobranie słów kluczowych, które sprawiają, że kampania będzie skuteczniejsza. Planer podpowiada, jakich słów szukają użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani konkretną ofertą. Pokazuje również m.in. ile średnio miesięcznie dana fraza jest wyszukiwana oraz wskazuje przybliżony koszt za 1 kliknięcie na dane słowo kluczowe. Planer podaje wiele sugestii słów kluczowych, ale nie ze wszystkich trzeba korzystać. Czasem bowiem wśród propozycji można znaleźć propozycje tylko luźno powiązane z ofertą, która będzie promowana. Mając wiedzę na temat swojego biznesu należy więc samemu ocenić wszystkie podpowiedzi Google i skupić się na tych frazach, które faktycznie są najbardziej dopasowane do oferty i tylko te wykorzystać w kampanii Google Adwords.

Google Search Console

Search Console to bezpłatne narzędzie Google, w którym można śledzić dane z wyników wyszukiwania dotyczące konkretnej strony. Wśród nich można znaleźć też pozycję Zapytania” - tam publikowane są frazy, które spowodowały wyświetlenie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Duża ich część może zostać wykorzystana w kampanii Google AdWords.

Search Console można znaleźć w Google Analytics, w zakładce Pozyskiwanie”.

Podpowiedzi w wyszukiwarce Google

Podpowiedzi, które proponuje Google w swojej wyszukiwarce, to frazy, które mogą być powiązane z poszukiwanym słowem kluczowym. Podpowiedzi rozwijają się wpisaniu do pola wyszukiwania słowa kluczowego. Kolejne propozycje można zobaczyć pod wynikami wyszukiwania - na samym dole Google publikuje Wyszukiwania podobne do…”.

Frazy szukane przez użytkowników

Słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów można sprawdzać w czasie trwającej już kampanii AdWords. Informacje o wyszukiwanych frazach można znaleźć w zakładce o nazwie Słowa kluczowe”. Być może część z nich warto będzie dodać do słów wykluczających, jeśli się okaże, że reklama jest wyświetlana również po wpisaniu słów kluczowych, które w ogóle nie pasują do promowanej oferty.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • słowa kluczowe
  • kampania
  • SEM
  • Google Keyword Planner

Najnowsze artykuły

Google Ads: dlaczego warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę Google Ads aż o 65 proc. w ciągu kwartału? Takie korzyści odniósł jeden z hoteli, który zastrzegł swoją nazwę jako znak towarowy.

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.

Co warto wiedzieć o remarketingu?

Śledzące reklamy to tylko część prawdy o remarketingu Google Ads. W jaki sposób możesz ustawić swoje listy remarketingowe i jak możesz je później wykorzystać?