Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google AdWords

Istnieje kilka ciekawych źródeł słów kluczowych, które można wykorzystać przy planowaniu i optymalizowaniu kampanii Google AdWords.

Wśród takich narzędzi można znaleźć m.in. planer słów kluczowych czy Google Search Console. Wykorzystać można również podpowiedzi w wyszukiwarce Google oraz frazy wpisywane przez użytkowników.

Planer słów kluczowych - Google Keyword Planner ​

Planer słów kluczowych, znany także jako Google Keyword Planner, to bezpłatne narzędzie Google, niezbędne przy planowaniu każdej kampanii Google AdWords. Pozwala na dobranie słów kluczowych, które sprawiają, że kampania będzie skuteczniejsza. Planer podpowiada, jakich słów szukają użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani konkretną ofertą. Pokazuje również m.in. ile średnio miesięcznie dana fraza jest wyszukiwana oraz wskazuje przybliżony koszt za 1 kliknięcie na dane słowo kluczowe. Planer podaje wiele sugestii słów kluczowych, ale nie ze wszystkich trzeba korzystać. Czasem bowiem wśród propozycji można znaleźć propozycje tylko luźno powiązane z ofertą, która będzie promowana. Mając wiedzę na temat swojego biznesu należy więc samemu ocenić wszystkie podpowiedzi Google i skupić się na tych frazach, które faktycznie są najbardziej dopasowane do oferty i tylko te wykorzystać w kampanii Google Adwords.

Google Search Console

Search Console to bezpłatne narzędzie Google, w którym można śledzić dane z wyników wyszukiwania dotyczące konkretnej strony. Wśród nich można znaleźć też pozycję Zapytania” - tam publikowane są frazy, które spowodowały wyświetlenie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Duża ich część może zostać wykorzystana w kampanii Google AdWords.

Search Console można znaleźć w Google Analytics, w zakładce Pozyskiwanie”.

Podpowiedzi w wyszukiwarce Google

Podpowiedzi, które proponuje Google w swojej wyszukiwarce, to frazy, które mogą być powiązane z poszukiwanym słowem kluczowym. Podpowiedzi rozwijają się wpisaniu do pola wyszukiwania słowa kluczowego. Kolejne propozycje można zobaczyć pod wynikami wyszukiwania - na samym dole Google publikuje Wyszukiwania podobne do…”.

Frazy szukane przez użytkowników

Słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów można sprawdzać w czasie trwającej już kampanii AdWords. Informacje o wyszukiwanych frazach można znaleźć w zakładce o nazwie Słowa kluczowe”. Być może część z nich warto będzie dodać do słów wykluczających, jeśli się okaże, że reklama jest wyświetlana również po wpisaniu słów kluczowych, które w ogóle nie pasują do promowanej oferty.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.