Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Google pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii.
Monitorowanie zachowania użytkowników na stronie, ustawienie dodatkowych rozszerzeń czy promowanie produktów za pomocą kampanii Google Shopping – pewnych możliwości Google nie możesz w pełni wykorzystać bez połączenia swojego konta Google Ads z innymi platformami czy usługami. Na początek przyjrzymy się najważniejszym programom, bez których trudno się obejść przy prowadzeniu kampanii w sieci wyszukiwania – Google Analytis, Google Merchant Center oraz Google Moja Firma.
Obecność w wyszukiwarce wizytówek Google Moja Firma jest dziś tak samo oczywista jak reklamy tekstowe – zwłaszcza w przypadku firm, prowadzących swoją działalność lokalnie. Dzięki utworzeniu wizytówki umożliwiamy potencjalnemu klientowi kontakt z naszą firmą już z poziomu wyszukiwarki (kontakt telefoniczny, wysłanie wiadomości czy przejście na stronę internetową), można też umieścić praktyczne informacje, takie jak np. godziny otwarcia firmy, oferta czy nowości (to dzięki wpisom). Wśród grafik widoczny jest także fragment mapy - po kliknięciu użytkownik przenoszony jest do Google Maps, gdzie może wyznaczyć trasę dojazdu do nas.
W jaki sposób możesz wykorzystać swoją wizytówkę Google Moja Firma?
Do utworzenia rozszerzenia lokalizacji, dzięki któremu z poziomu reklamy widoczna jest lokalizacja firmy, dodatkowo kliknięcie w rozszerzenie umożliwia przeniesienie użytkownika do Google Maps i wyznaczenie trasy dojazdu do firmy.
Osobom, które administrują stronami internetowymi, nie trzeba bliżej przedstawiać Google Analytics – to bezpłatna usługa Google, dzięki której można monitorować ruch użytkowników na stronie. Na poszczególnych podstronach widoczne takie informacje jak źródło pochodzenia użytkowników, ustawione cele i ścieżkę do nich, najczęściej przeglądane podstrony, ruch na stronie w czasie rzeczywistym, itp.
Co zyskujesz dzięki połączeniu kont Google Ads i Google Analytics?
Wśród informacji, które można znaleźć w Google Analytics, są dane o zachowaniu użytkowników z podziałem na źródła pochodzenia – w tym kampanie Google Ads. Dzięki połączeniu kont można więc sprawdzić, w jakim stopniu użytkownicy angażują się w treści na stronie – jak wiele podstron przeglądają czy jak długo na nich przebywają. Jednym słowem – oceniając stopień zaangażowania użytkowników można sprawdzić, czy kampania jest skuteczna i czy na stronę przyciągamy użytkowników z naszej grupy docelowej.
W Google Analytics można ustawić też cel, który następnie można zaimportować na swoje konto Google Ads (np. konkretne zdarzenie, czas trwania wizyty czy przejście na określoną podstronę, co pozwala chociażby monitorować liczbę transakcji dokonanych dzięki kampanii Google Ads). Dzięki temu, jeśli chcemy mierzyć liczbę konwersji, będziemy mogli sprawdzić, ile z nich zostało dokonanych łącznie i jaki procent z nich jest „zasługą” samej kampanii.
Google Merchant Center to platforma, która umożliwia prowadzenie kampanii produktowej (Google Shopping) w wyszukiwarce i usługach Google. Na platformie można znaleźć wszystkie informacje, dotyczące sklepu internetowego, którego produkty są promowane, ponadto można tam wczytać plik danych z informacją o reklamowanych produktach.
Dlaczego Google Merchant Center jest konieczne przy prowadzeniu kampanii produktowej?
Bez utworzenia swojego konta i połączenia go z kontem Google Ads, prowadzenie kampanii nie jest możliwe - dlatego promocję swoich produktów należy rozpocząć od utworzenia i skonfigurowania konta Google Merchant Center, a następnie dokonania ustawień dot. płatności i wczytania pliku danych. W przypadku, gdy plik nie został jeszcze zaakceptowany lub został przygotowany nieprawidłowo, kampania produktowa nie ruszy – nawet jeśli wszystkie ustawienia na koncie Google Ads są poprawne.
Czytaj także:
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy