Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Polskie strony internetowe ładują się zbyt wolno

09—10—2017

Średni czas ładowania się stron internetowych na urządzeniach mobilnych w Polsce to nieco ponad 9 sekund. Choć są kraje, które w badaniu wypadły od nas gorzej, to i tak ten wynik może przekładać się na realne straty finansowe firm.

Polskie strony internetowe na urządzeniach mobilnych ładują się średnio w 9,181 sekund – tak wynika z analizy Google’a, który w ostatnim czasie przebadał witryny z 11 branż z 17 krajów. Ten wynik stawia nasz kraj na 11. miejscu wśród innych państw europejskich. Nie oznacza to jednak powodów do zadowolenia – jak twierdzi Google, wystarczy, że strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to użytkownik po prostu ją opuści i uda się do konkurencji. W sytuacji, gdy działania promocyjne (jak np. kampanie Google AdWords) kierują użytkownika do witryny, może to oznaczać po prostu zmarnowane pieniądze.

Polska wypada słabo na tle innych krajów

W ostatnich badaniach Google’a, dotyczących szybkości działania witryn na urządzeniach mobilnych, Polska wypada słabo na tle innych europejskich krajów – ze średnią 9,181 sekund zajmuje 11. pozycję. W czołówce znalazły się natomiast Niemcy (8,132 sek.), Holandia (8,634 sek.) oraz Hiszpania (8,695 sek.). Za nami znalazły się Włochy (9,436 sek.), Dania (9,467 sek.), Szwecja (9,495 sek.), Finlandia (9,728 sek.), Portugalia (10,229 sek.) oraz Turcja (10,326 sek.). Średni czas ładowania wszystkich stron wynosił 9,124 sekundy, czyli aż o 6 sekund więcej niż wynosi zalecana przez Google’a długość ładowania witryny.

Dlaczego ładowanie strony w 3 sek. jest tak ważne?

Ładowanie strony internetowej w 3 sekundy jest tak ważne, ponieważ według Google’a istnieje spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji. Dodatkowo także czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc., co przekład się na realne straty finansowe firm i zmarnowane pieniądze na działania promocyjne, m.in. na prowadzenie kampanii Google AdWords.

Dlatego warto skorzystać z narzędzia Test My Site (https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl), który przeskanuje witrynę pod kątem ładowania na urządzeniach mobilnych i poda nie tylko sam wynik, ale i wskazówki, co należy zrobić, by skrócić czas ładowania się strony.

Podsumowanie

Polskie strony internetowe na urządzeniach mobilnych ładują się średnio w 9,181 sekund – tak wynika z analizy Google’a, który w ostatnim czasie przebadał witryny z 11 branż z 17 krajów. Ten wynik stawia nasz kraj na 11. miejscu wśród innych państw europejskich.

Średnia ładowania się wszystkich witryn, sprawdzonych w badaniu, to 9,124 sekundy, czyli aż o 6 sekund więcej niż wynosi zalecana przez Google’a długość ładowania witryny. 3 sekundy są tutaj dość istotne, ponieważ według Google’a istnieje spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji, co oznacza zmarnowane pieniądze na działania promocyjne. Dlatego na stronie https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl warto przeskanować swoją witrynę i zastosować zawarte tam wskazówki, o czym pisaliśmy w naszym artykule ,,Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna".

Słowa kluczowe

  • test my site
  • Google Adwords

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.