Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Polskie strony internetowe ładują się zbyt wolno

Średni czas ładowania się stron internetowych na urządzeniach mobilnych w Polsce to nieco ponad 9 sekund. Choć są kraje, które w badaniu wypadły od nas gorzej, to i tak ten wynik może przekładać się na realne straty finansowe firm.

Polskie strony internetowe na urządzeniach mobilnych ładują się średnio w 9,181 sekund – tak wynika z analizy Google’a, który w ostatnim czasie przebadał witryny z 11 branż z 17 krajów. Ten wynik stawia nasz kraj na 11. miejscu wśród innych państw europejskich. Nie oznacza to jednak powodów do zadowolenia – jak twierdzi Google, wystarczy, że strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to użytkownik po prostu ją opuści i uda się do konkurencji. W sytuacji, gdy działania promocyjne (jak np. kampanie Google AdWords) kierują użytkownika do witryny, może to oznaczać po prostu zmarnowane pieniądze.

Polska wypada słabo na tle innych krajów

W ostatnich badaniach Google’a, dotyczących szybkości działania witryn na urządzeniach mobilnych, Polska wypada słabo na tle innych europejskich krajów – ze średnią 9,181 sekund zajmuje 11. pozycję. W czołówce znalazły się natomiast Niemcy (8,132 sek.), Holandia (8,634 sek.) oraz Hiszpania (8,695 sek.). Za nami znalazły się Włochy (9,436 sek.), Dania (9,467 sek.), Szwecja (9,495 sek.), Finlandia (9,728 sek.), Portugalia (10,229 sek.) oraz Turcja (10,326 sek.). Średni czas ładowania wszystkich stron wynosił 9,124 sekundy, czyli aż o 6 sekund więcej niż wynosi zalecana przez Google’a długość ładowania witryny.

Dlaczego ładowanie strony w 3 sek. jest tak ważne?

Ładowanie strony internetowej w 3 sekundy jest tak ważne, ponieważ według Google’a istnieje spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji. Dodatkowo także czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc., co przekład się na realne straty finansowe firm i zmarnowane pieniądze na działania promocyjne, m.in. na prowadzenie kampanii Google AdWords.

Dlatego warto skorzystać z narzędzia Test My Site (https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl), który przeskanuje witrynę pod kątem ładowania na urządzeniach mobilnych i poda nie tylko sam wynik, ale i wskazówki, co należy zrobić, by skrócić czas ładowania się strony.

Podsumowanie

Polskie strony internetowe na urządzeniach mobilnych ładują się średnio w 9,181 sekund – tak wynika z analizy Google’a, który w ostatnim czasie przebadał witryny z 11 branż z 17 krajów. Ten wynik stawia nasz kraj na 11. miejscu wśród innych państw europejskich.

Średnia ładowania się wszystkich witryn, sprawdzonych w badaniu, to 9,124 sekundy, czyli aż o 6 sekund więcej niż wynosi zalecana przez Google’a długość ładowania witryny. 3 sekundy są tutaj dość istotne, ponieważ według Google’a istnieje spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji, co oznacza zmarnowane pieniądze na działania promocyjne. Dlatego na stronie https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl warto przeskanować swoją witrynę i zastosować zawarte tam wskazówki, o czym pisaliśmy w naszym artykule ,,Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna".

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.