Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna

Na stronie Test My Side możesz sprawdzić, czy Twoja strona nie ładuje się zbyt długo na urządzeniach mobilnych i czy nie tracisz z tego powodu zbyt wielu klientów.

Według Google czas ładowania strony nie powinien być dłuższy niż 3 sekundy – istnieje bowiem spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji. Pomocne w rozwiązaniu tego problemu może być bezpłatne narzędzie Test My Site (dostępne jest na stronie https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl), dzięki któremu wiadomo, ile czasu ładuje się strona na urządzeniach mobilnych, jak serwis wygląda na tle konkurencji z branży oraz w jaki sposób można przyspieszyć działanie strony. Sprawdzanie strony trwa ok. minuty, po tym czasie Google od razu publikuje wyniki oraz wskazówki, co można w witrynie poprawić. Można też poprosić o przesłanie raportu z wynikami i poradami na swojego maila.

To problem, gdy strona ładuje się zbyt długo

Jak wynika z badań, zbyt długie ładowanie serwisów stanowi spory problem dla właścicieli firm. Według Google czas ładowania strony nie powinien być dłuższy niż 3 sekundy – istnieje bowiem spore ryzyko, że po upływie tego czasu użytkownik, któremu nie załaduje się strona, po prostu zrezygnuje z wejścia do witryny i uda się do konkurencji (czas wczytywania strony mobilnej dłuższy o sekundę może zmniejszyć liczbę konwersji nawet o 20 proc., co przekład się na realne straty finansowe firm). Stąd też pomysł wprowadzenia szybko wczytujących się stron AMP, które można też już ustawić w kampaniach Google AdWords jako strony docelowe.

Podaj adres strony, a Google sprawdzi ją w niecałą minutę

Skanowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych nie jest trudne – wystarczy na stronie https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl podać adres firmowego serwisu, a Google robi resztę. Skanowanie witryny trwa niecałą minutę, w tym czasie Google sprawdza ładowanie w standardowym połączeniu 3G, analizuje dane umieszczone w serwisie (np. sprawdza kod HTML i CSS czy uruchamia skrypty Java Script) oraz testuje obsługę strony na urządzeniach mobilnych, sprawdzając np. czytelność tekstów. Wyniki publikowane są wraz z poradami, np. dotyczącymi optymalizacji obrazów na stronie, skrócenia czasu reakcji serwera, włączenia pamięci podręcznej czy wypróbowania działania przyspieszonych stron mobilnych (AMP).

Raport z wynikami można przesłać na swój adres e-mailowy (w niektórych przypadkach trwa to nie dłużej niż kilkanaście minut), by mieć do nich dostęp w każdej chwili lub przekazać uwagi dalej.

Podsumowanie

Google przygotowało bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, jak szybko ładuje się firmowa strona internetowa. Na stronie https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl wystarczy podać tylko adres, a Google w niecałą minutę przeskanuje witrynę i udostępni wyniki wraz z poradami, dotyczącymi optymalizacji serwisu.

Google już od jakiegoś czasu podkreśla, jak ważne jest działanie mobilnych stron – zwłaszcza, że na świecie większość ruchu w Internecie odbywa się właśnie na urządzeniach mobilnych. Stąd m.in. wdrażanie nowych rozwiązań czy pomysł wprowadzenia szybko wczytujących się stron AMP, które można ustawić w kampaniach Google AdWords jako strony docelowe (pisaliśmy o tym w naszym artykule „Google wprowadza strony AMP do kampanii Google AdWords”).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.