Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Raport Google'a: jak użytkownicy korzystają ze smartfonów

Google sprawdziło w jaki sposób użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do podejmowania decyzji w codziennym życiu.

Dlaczego to urządzenia mobilne znalazły się pod lupą Google’a? Ponieważ – jak tłumaczy amerykański gigant - jeszcze kilka lat temu wybierając się w podróż korzystaliśmy z map albo GPS-a. Aby sprawdzić repertuar kina, trzeba było sięgnąć po gazetę. By sprawdzić, czy sklep jest otwarty, trzeba było do niego pójść albo zadzwonić. Dziś wszystkie te informacje mamy na wyciągnięcie ręki – wystarczy skorzystać ze smartfona.

Potwierdzają to również wyniki badania - gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają właśnie po smartfona i tam szukają pomocy (głównie w wyszukiwarkach), urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - przy czym nie zawsze muszą to być działania związane z podejmowaniem szybkich decyzji. To cenne informacje, zwłaszcza przy planowaniu i prowadzeniu kampanii Google AdWords.

Użytkownicy smartfonów podejmują inne decyzje zakupowe niż użytkownicy komputerów i tabletów

W tekście Czy internautom potrzebna jest lokalna reklama pisaliśmy, w jaki sposób zachowania użytkowników smartfonów różnią się od zachowań użytkowników komputerów i tabletów. Tamto badanie, przeprowadzone w 2014 roku, pokazało m.in. że:

Ze smartfonów korzystamy najczęściej, gdy szukamy pomocy lub odpowiedzi na pytanie

W maju 2016 roku Google przeprowadziło kolejne badanie – firma zapytała się 1000 osób, w jaki sposób korzystają ze swoich smartfonów, a konkretniej - jakie były ich potrzeby i jakie podejmowali w związku z tym działania. Badani udzielili ponad 14 tys. odpowiedzi, które dotyczyły nawet takich czynności jak wybór restauracji czy planowanie rodzinnych wakacji.

Z analizy odpowiedzi można wysnuć trzy główne wnioski:

  1. gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają po smartfona i tam szukają pomocy; najczęściej użytkownicy korzystają z wyszukiwarki (40 proc.), a w dalszej kolejności odwiedzają stronę internetową sklepu lub jego aplikację (19 proc.), odwiedzają inną stronę lub inną aplikację (19 proc.), odwiedzają sklep (15 proc.), używają mapy (12 proc.);
  2. urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - aż 70 proc. użytkowników kupujących produkt w sklepie, wcześniej wyszukiwało informacje o tym produkcie na smartfonie; z badania wynika również, że osoby, które szukają informacji o produkcie w smartfonie, wykazują tendencje do działania - aż 92 proc. użytkowników szukających informacji w telefonie dokonało potem zakupu;
  3. smartfony nie są wykorzystywane tylko do zaspokojenia natychmiastowych potrzeb i podejmowania szybkich decyzji; aż 68 proc. badanych szukało informacji, które mogłyby im pomóc również w dalszej przyszłości, a aż 97 proc. tych wyszukiwań zostało przeprowadzonych na smartfonach.

Osoby zainteresowane zapoznaniem się z pełnym artykułem mogą go przeczytaj na stronie www.thinkwithgoogle.com.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.