Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Raport Google'a: jak użytkownicy korzystają ze smartfonów

18—04—2017

Google sprawdziło w jaki sposób użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do podejmowania decyzji w codziennym życiu.

Dlaczego to urządzenia mobilne znalazły się pod lupą Google’a? Ponieważ – jak tłumaczy amerykański gigant - jeszcze kilka lat temu wybierając się w podróż korzystaliśmy z map albo GPS-a. Aby sprawdzić repertuar kina, trzeba było sięgnąć po gazetę. By sprawdzić, czy sklep jest otwarty, trzeba było do niego pójść albo zadzwonić. Dziś wszystkie te informacje mamy na wyciągnięcie ręki – wystarczy skorzystać ze smartfona.

Potwierdzają to również wyniki badania - gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają właśnie po smartfona i tam szukają pomocy (głównie w wyszukiwarkach), urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - przy czym nie zawsze muszą to być działania związane z podejmowaniem szybkich decyzji. To cenne informacje, zwłaszcza przy planowaniu i prowadzeniu kampanii Google AdWords.

Użytkownicy smartfonów podejmują inne decyzje zakupowe niż użytkownicy komputerów i tabletów

W tekście Czy internautom potrzebna jest lokalna reklama pisaliśmy, w jaki sposób zachowania użytkowników smartfonów różnią się od zachowań użytkowników komputerów i tabletów. Tamto badanie, przeprowadzone w 2014 roku, pokazało m.in. że:

  • informacje lokalne są wyszukiwane głównie na smartfonach; użytkownicy szukają przede wszystkim takich informacji jak godziny otwarcia, dojazdu do sklepu i jego adres, a użytkownicy komputerów sprawdzają przede wszystkim, czy produkt jest dostępny w lokalnym sklepie;
  • aż połowa użytkowników smartfonów, którzy przeprowadzili wyszukiwanie lokalne odwiedziło sklep jeszcze tego samego dnia;
  • użytkownicy smartfonów informacji lokalnych szukają głównie w domach, ale często sprawdzają też informacje w drodze (np. w samochodzie czy autobusie), sklepie czy pracy;
  • użytkownikom smartfonów nie przeszkadzają reklamy lokalne;
  • 7 na 10 użytkowników korzysta z rozszerzeń dotyczących lokalizacji lub numeru telefonu do firmy.

Ze smartfonów korzystamy najczęściej, gdy szukamy pomocy lub odpowiedzi na pytanie

W maju 2016 roku Google przeprowadziło kolejne badanie – firma zapytała się 1000 osób, w jaki sposób korzystają ze swoich smartfonów, a konkretniej - jakie były ich potrzeby i jakie podejmowali w związku z tym działania. Badani udzielili ponad 14 tys. odpowiedzi, które dotyczyły nawet takich czynności jak wybór restauracji czy planowanie rodzinnych wakacji.

Z analizy odpowiedzi można wysnuć trzy główne wnioski:

  1. gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają po smartfona i tam szukają pomocy; najczęściej użytkownicy korzystają z wyszukiwarki (40 proc.), a w dalszej kolejności odwiedzają stronę internetową sklepu lub jego aplikację (19 proc.), odwiedzają inną stronę lub inną aplikację (19 proc.), odwiedzają sklep (15 proc.), używają mapy (12 proc.);
  2. urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - aż 70 proc. użytkowników kupujących produkt w sklepie, wcześniej wyszukiwało informacje o tym produkcie na smartfonie; z badania wynika również, że osoby, które szukają informacji o produkcie w smartfonie, wykazują tendencje do działania - aż 92 proc. użytkowników szukających informacji w telefonie dokonało potem zakupu;
  3. smartfony nie są wykorzystywane tylko do zaspokojenia natychmiastowych potrzeb i podejmowania szybkich decyzji; aż 68 proc. badanych szukało informacji, które mogłyby im pomóc również w dalszej przyszłości, a aż 97 proc. tych wyszukiwań zostało przeprowadzonych na smartfonach.

Osoby zainteresowane zapoznaniem się z pełnym artykułem mogą go przeczytaj na stronie www.thinkwithgoogle.com.

Słowa kluczowe

  • Google
  • mobile
  • smartfon
  • raport

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.