Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Raport Google'a: jak użytkownicy korzystają ze smartfonów

Google sprawdziło w jaki sposób użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do podejmowania decyzji w codziennym życiu.

Dlaczego to urządzenia mobilne znalazły się pod lupą Google’a? Ponieważ – jak tłumaczy amerykański gigant - jeszcze kilka lat temu wybierając się w podróż korzystaliśmy z map albo GPS-a. Aby sprawdzić repertuar kina, trzeba było sięgnąć po gazetę. By sprawdzić, czy sklep jest otwarty, trzeba było do niego pójść albo zadzwonić. Dziś wszystkie te informacje mamy na wyciągnięcie ręki – wystarczy skorzystać ze smartfona.

Potwierdzają to również wyniki badania - gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają właśnie po smartfona i tam szukają pomocy (głównie w wyszukiwarkach), urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - przy czym nie zawsze muszą to być działania związane z podejmowaniem szybkich decyzji. To cenne informacje, zwłaszcza przy planowaniu i prowadzeniu kampanii Google AdWords.

Użytkownicy smartfonów podejmują inne decyzje zakupowe niż użytkownicy komputerów i tabletów

W tekście Czy internautom potrzebna jest lokalna reklama pisaliśmy, w jaki sposób zachowania użytkowników smartfonów różnią się od zachowań użytkowników komputerów i tabletów. Tamto badanie, przeprowadzone w 2014 roku, pokazało m.in. że:

Ze smartfonów korzystamy najczęściej, gdy szukamy pomocy lub odpowiedzi na pytanie

W maju 2016 roku Google przeprowadziło kolejne badanie – firma zapytała się 1000 osób, w jaki sposób korzystają ze swoich smartfonów, a konkretniej - jakie były ich potrzeby i jakie podejmowali w związku z tym działania. Badani udzielili ponad 14 tys. odpowiedzi, które dotyczyły nawet takich czynności jak wybór restauracji czy planowanie rodzinnych wakacji.

Z analizy odpowiedzi można wysnuć trzy główne wnioski:

  1. gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają po smartfona i tam szukają pomocy; najczęściej użytkownicy korzystają z wyszukiwarki (40 proc.), a w dalszej kolejności odwiedzają stronę internetową sklepu lub jego aplikację (19 proc.), odwiedzają inną stronę lub inną aplikację (19 proc.), odwiedzają sklep (15 proc.), używają mapy (12 proc.);
  2. urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - aż 70 proc. użytkowników kupujących produkt w sklepie, wcześniej wyszukiwało informacje o tym produkcie na smartfonie; z badania wynika również, że osoby, które szukają informacji o produkcie w smartfonie, wykazują tendencje do działania - aż 92 proc. użytkowników szukających informacji w telefonie dokonało potem zakupu;
  3. smartfony nie są wykorzystywane tylko do zaspokojenia natychmiastowych potrzeb i podejmowania szybkich decyzji; aż 68 proc. badanych szukało informacji, które mogłyby im pomóc również w dalszej przyszłości, a aż 97 proc. tych wyszukiwań zostało przeprowadzonych na smartfonach.

Osoby zainteresowane zapoznaniem się z pełnym artykułem mogą go przeczytaj na stronie www.thinkwithgoogle.com.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.