Google sprawdziło w jaki sposób użytkownicy wykorzystują urządzenia mobilne do podejmowania decyzji w codziennym życiu.
Dlaczego to urządzenia mobilne znalazły się pod lupą Google’a? Ponieważ – jak tłumaczy amerykański gigant - jeszcze kilka lat temu wybierając się w podróż korzystaliśmy z map albo GPS-a. Aby sprawdzić repertuar kina, trzeba było sięgnąć po gazetę. By sprawdzić, czy sklep jest otwarty, trzeba było do niego pójść albo zadzwonić. Dziś wszystkie te informacje mamy na wyciągnięcie ręki – wystarczy skorzystać ze smartfona.
Potwierdzają to również wyniki badania - gdy pojawia się pytanie lub potrzeba użytkownicy najczęściej sięgają właśnie po smartfona i tam szukają pomocy (głównie w wyszukiwarkach), urządzenia mobilne pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych - przy czym nie zawsze muszą to być działania związane z podejmowaniem szybkich decyzji. To cenne informacje, zwłaszcza przy planowaniu i prowadzeniu kampanii Google AdWords.
W tekście Czy internautom potrzebna jest lokalna reklama pisaliśmy, w jaki sposób zachowania użytkowników smartfonów różnią się od zachowań użytkowników komputerów i tabletów. Tamto badanie, przeprowadzone w 2014 roku, pokazało m.in. że:
W maju 2016 roku Google przeprowadziło kolejne badanie – firma zapytała się 1000 osób, w jaki sposób korzystają ze swoich smartfonów, a konkretniej - jakie były ich potrzeby i jakie podejmowali w związku z tym działania. Badani udzielili ponad 14 tys. odpowiedzi, które dotyczyły nawet takich czynności jak wybór restauracji czy planowanie rodzinnych wakacji.
Z analizy odpowiedzi można wysnuć trzy główne wnioski:
Osoby zainteresowane zapoznaniem się z pełnym artykułem mogą go przeczytaj na stronie www.thinkwithgoogle.com.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy