Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Reklamy produktowe z funkcją prezentacji teraz w Polsce

10—11—2017

Google zapowiedział, że reklamy Google Shopping (Google Zakupy), w których można zaprezentować całe grupy produktów, będą dostępne m.in. w naszym kraju.

Reklamy produktowe z funkcją prezentacji, które stopniowo wprowadzane są do systemu reklamowego Google AdWords, pozwalają na umieszczenie w reklamie dodatkowych zdjęć produktu czy innych produktów, oferowanych przez danego reklamodawcę. Obecnie reklamodawcy ograniczeni są wymogami Google Merchant Center, przez co mogą zaprezentować w wyszukiwarce tylko jedno zdjęcie – na dodatek prezentujące produkt według określonych wymogów. W nowych reklamach będzie można zobaczyć np. w jaki sposób dany produkt można użytkować albo jakie inne podobne produkty oferuje dany sklep.

Skuteczność reklam potwierdzają wyniki kampanii

Jak zapewnia Google, nowe reklamy budzą duże zaangażowane wśród użytkowników – zwłaszcza, że spora część wpisywanych fraz dotyczy nie konkretnej marki, tylko bardziej ogólnych zapytań. W praktyce wygląda to więc w ten sposób, że użytkownik wpisuje do wyszukiwarki, np. „letnie sukienki”, a reklamodawca może mu zaprezentować w nowej reklamie większą liczbę letnich sukienek, które dostępne są w jego sklepie internetowym.

Skuteczność reklam produktowych z funkcją prezentacji (ang. Showcase Shopping Ads) potwierdzają wyniki kampanii – jedną z firm, która miała już okazję przetestować nowe rozwiązanie, jest amerykański sklep internetowy Overstock.com. Jak podał w swojej informacji prasowej Google, po stworzeniu 50 reklam z funkcją prezentacji, odnotował 3-krotny wzrost liczby wyszukiwań, a liczba konwersji była wyższa o 32 proc. w porównaniu z liczbą konwersji, odnotowanych w przypadku zwykłych reklam produktowych (Google Shopping).

Łatwe tworzenie nowych reklam

Tworzenie nowych reklam będzie możliwe w nowym panelu Google AdWords, bez konieczności tworzenia pliku z danymi w Google Merchant Center. Aby stworzyć nową reklamę wystarczy przy tworzeniu kampanii produktowej wybrać opcję „Reklama produktowa z funkcją prezentacji”, a następnie podać wymagane dane:

  • zdjęcia (w odpowiednim formacie, wymiarach oraz rozmiarze; każde ze zdjęć musi być wysokiej jakości, musi prezentować co najmniej jeden produkt; na zdjęciach nie mogą być umieszczone teksty, znaki wodne, nie można używać kolaży, itp.),
  • nagłówek (może mieć długość maksymalnie 24 znaków),
  • tekst reklamy (informacja o prezentowanych produktach, o długości od 70 do 120 znaków),
  • końcowy i wyświetlany adres URL.

Zmiany na kontach wdrażane są stopniowo, dlatego nie u wszystkich reklamodawców są one jeszcze dostępne.

Podsumowanie

Google powiększa grono krajów, w którym dostępne będą reklamy produktowe z funkcją prezentacji (ang. Showcase Shopping Ads). Od kilku dni wiadomo, że w tym gronie znajduje się też Polska. Dla reklamodawców, prowadzących kampanie Google Shopping (Google Zakupy) to bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza, że skuteczność nowych reklam potwierdzają też wyniki kampanii. Nie na wszystkich kontach możliwość ustawienia reklamy z funkcją prezentacji została już wprowadzona, dlatego warto na bieżąco sprawdzać powiadomienia od Google’a – zwłaszcza, że w najbliższych tygodniach, poprzedzających Boże Narodzenie, sklepy internetowe czekają prawdziwe żniwa. Warto więc przygotować na ten czas odpowiednią strategię działania. Czytaj więcej: „Jaka strategia dla Google AdWords będzie najlepsza?”

Słowa kluczowe

  • Google Shoppin
  • Google Zakupy
  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.