Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.

Rozszerzenia lokalizacji pozwalają na wyświetlenie pod reklamą tekstową Google Ads adresu sklepu lub siedziby firmy. Po kliknięciu na rozszerzenie użytkownik zostaje przeniesiony na Mapy Google, gdzie może również sprawdzić najkrótszą trasę dojazdu z miejsca, w którym obecnie się znajduje do siedziby firmy lub sklepu. Czasami na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce wyświetla się od razu odległość użytkownika (o ile usługi lokalizacji są na danym urządzeniu włączone) od punktu docelowego (adresu z rozszerzenia). 

Rozszerzenia lokalizacji są szczególnie pomocne w kampaniach lokalnych, prowadzonych na ograniczonym obszarze. Więcej o reklamach lokalnych przeczytasz w tekście „Czy użytkownicy potrzebują reklamy lokalnej?”.

Jak dodać rozszerzenia lokalizacji do reklam?

Rozszerzenia lokalizacji można dodać do reklam na poziomie całego konta, wybranej kampanii lub grupy reklam. Aby to zrobić konto Google Ads należy połączyć z kontem Google Moja Firma i wybranymi wizytówkami opublikowanymi na Mapach Google. 

Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego na poziomie konta (wszystkich kampanii), wybranej kampanii lub grupy reklam należy wybrać z lewej kolumny „Reklamy i rozszerzenia”, u góry przełączyć widok z reklam na „Rozszerzenia” i kliknąć znak plusa. Z rozwiniętej listy rozszerzeń wybieramy „Rozszerzenia lokalizacji”. Po tym otworzy nam się okno pozwalające wybrać sposób odnalezienia konta Google Moja Firma, z którym chcemy połączyć konto Google Ads. Jeśli oba konta założone są na tym samym adresie mailowym, konto Google Moja Firma powinno się wyświetlić jako domyślne konto do połączenia. Jeśli jednak konto założone zostało oddzielnie, można również wysłać prośbę o dostęp do niego (potem oczywiście należy wejść na maila, który posłużył do założenia konta Moja Firma i zaakceptować prośbę):

Szczegółową instrukcję dotyczącą łączenia kont można znaleźć w artykule Pomocy Google Ads „Korzystanie z rozszerzeń lokalizacji”.

Uwaga na automatyczne pobieranie lokalizacji

Po połączeniu kont rozszerzenia ze wszystkich lokalizacji (wizytówek opublikowanych i jeszcze niewidocznych na Mapach Google) będzie można wybrać tylko te, które chcemy wyświetlać przy reklamie. Jest to istotne w przypadku, gdy na koncie Google Moja Firma jedna wizytówka dotyczy np. siedziby samej firmy, a druga prowadzonego sklepu. Klienci, do których kierowana jest kampania promująca sklep, potrzebują adresu tego właśnie miejsca, a nie siedziby zarządu. 

Lokalizacje do synchronizacji można wybrać na dwa sposoby: na podstawie nazwy wizytówki lub przydzielonej jej etykiety.


Tutaj rekomendujemy zdecydowanie drugie rozwiązanie i podanie jako kryterium wyboru etykiety. Dlaczego?

Choć opublikowane na Mapach Google i zweryfikowane wizytówki należą do ich założycieli, obecnie wizytówkę na mapie może edytować każdy zalogowany użytkownik Google (opcja „Zaproponuj zmianę”) zmieniając jej nazwę, szczegóły (np. numer telefonu, godziny otwarcia miejsca) lub całkowicie je usuwając.


Zmiany są w dużej części automatycznie akceptowane, co ważne, właściciel wizytówki nie musi wyrazić na nie zgody. Po połączeniu kont i wybraniu określonych lokalizacji wszelkie zmiany dokonywane na koncie Google Moja Firma będą automatycznie zaciągane do Google Ads. Jeśli więc ktoś z zewnątrz (niestety, często jest to nieuczciwa konkurencja) zmieni nazwę naszej wizytówki na Mapach Google, zmiana ta od razu pojawi się w Google Ads. Jeśli kryterium wyboru dodanych lokalizacji będzie właśnie nazwa, po jej zmianie rozszerzenie z tą lokalizacją automatycznie przestanie się wyświetlać (nowa nazwa nie będzie już zgadzała się z kryterium). Wystarczy zmiana kolejności słów lub wielkości liter, by rozszerzenie przestało funkcjonować.

Z tego względu polecamy dodanie do wybranych wizytówek w Google Moja Firma własnej etykiety. Wyświetli się ona później także w Google Ads i na jej podstawie będzie można wybrać odpowiednie lokalizacje. Nie zostaną one usunięte z reklam nawet wtedy, gdy ktoś z zewnątrz zmieni naszą wizytówkę. Co istotne, etykiety może edytować tylko właściciel wizytówki.

Podsumowanie

W przypadku, gdy położenie punktu – firmy, sklepu, punktu usługowego – ma dla klientów znaczenie, warto do reklam dodawać rozszerzenia lokalizacji. Są one szczególnie pomocne tym, którzy wyszukują na urządzeniach mobilnych – Google wyświetla wtedy użytkownikom odległość i trasę do punktu docelowego.

Aby dodać do reklam rozszerzenie lokalizacji, należy założyć konto Google Moja Firma i opublikować wizytówkę miejsca na Mapach Google (można to zrobić bezpłatnie tutaj: Google Moja Firma), a następnie połączyć to konto z kontem Google Ads i zsynchronizować wybrane lokalizacje. Najlepiej zrobić to na podstawie etykiety – wtedy uzyskamy gwarancję, że nasze rozszerzenia nie znikną nagle z reklam. Warto także pamiętać o tym, że w Google Ads będzie widać nawet te lokalizacje powiązane z kontem Google Moja Firma, które nie zostały jeszcze opublikowane ani zweryfikowane, ponieważ Google Ads zaciąga automatycznie wszystkie miejsca przypisane do konta Moja Firma. Z tego względu największą kontrolę nad rozszerzeniami lokalizacji gwarantuje dodanie ich na podstawie etykiety przypisanej wybranym do rozszerzeń lokalizacjom na poziomie Google Moja Firma.

Pomoc dotyczącą rozszerzeń lokalizacji i powiązania obu kont można uzyskać pod numerem 800 253 500 – Pomoc Google Ads (także Google Moja Firma w przypadku, gdy zapytanie dotyczy właśnie powiązań z Google Ads).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.