Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Śledzenie równoległe będzie wkrótce dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. A od lipca ma być obowiązkowo wprowadzone u wszystkich reklamodawców.

Śledzenie równoległe, która pozwala na skrócenie czasu wczytywania się strony po kliknięciu w reklamę Google Ads, będzie teraz dostępne także w kampaniach w sieci reklamowej (tzw. bannerowych) oraz w kampaniach video. Zmiany – początkowo zapowiadane na marzec – wprowadzone zostaną jednak z opóźnieniem, dopiero w maju. Reklamodawcy mają więc kilka tygodni na wdrożenie zmian przed obowiązkowym stosowaniem śledzenia we wszystkich kampaniach, co zapowiadane jest na lipiec 2019 roku.

Jak działa śledzenie równoległe w kampaniach Google Ads?

Reklamodawcy, którzy wprowadzają na swoich kontach śledzenie równoległe, na pierwszy rzut oka nie zobaczą dużych efektów. Śledzenie równoległe pozwala jednak do minimum skrócić cały proces, który zaczyna się, gdy użytkownik klika w reklamę Google Ads i kończy się, gdy na urządzeniu pojawia się strona docelowa z ofertą reklamodawcy. Przekierowanie użytkownika do kolejnych adresów może trwać, a w tym czasie zwiększa się niestety ryzyko rezygnacji użytkownika z wejścia do witryny. Śledzenie równoległe maksymalnie skraca czas przekierowania na stronę – odsyła ono użytkownika od razu do strony docelowej, a cały proces śledzenia, czyli wczytanie tagu śledzenia kliknięć, wczytanie linku monitorującego i ewentualnych przekierowań, odbywa się w tle. 

Śledzenie zostało wprowadzone na kontach reklamodawców już w październiku 2017 roku, ale wtedy jeszcze można je było ustawić opcjonalnie i tylko w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania oraz kampanii produktowych (znanych także jako Google Zakupy i Google Shopping).

Użytkownicy nie chcą czekać długo na wczytanie się firmowej strony

Według badań Googlea aż 53 proc. użytkowników nie czeka na załadowanie się witryny, jeśli na pojawienie się zawartości strony będzie czekał dłużej niż trzy sekundy. Tymczasem w przypadku 70 proc. mobilnych stron internetowych, które w 2017 roku przeanalizował Google, wczytywanie co najmniej części witryny zajmowało nawet 5 sekund! Co w praktyce to oznacza? W przypadku, gdy w kampanii Google Ads płacimy za kliknięcie w reklamę, a nie wyłącznie jej wyświetlenie, oznacza to po prostu zmarnowane pieniądze - jeśli użytkownik kliknął w interesującą go reklamę, to na pewno nie będzie czekał w nieskończoność na załadowanie się strony, a za kliknięcie trzeba przecież zapłacić. 

Wniosek jest więc prosty – nawet najlepiej stworzona i optymalizowana kampania i nawet największy budżet nie pomogą, jeśli potencjalny klient będzie musiał zbyt długo czekać na wczytanie strony. Co prawda bardzo często opóźnienie to nie jest widoczne gołym okiem, jednak - jak wynika z szacunków Google – zbyt długie oczekiwanie na wczytanie się strony może oznaczać straty sięgające nawet 20 proc.!

Śledzenie równoległe wkrótce obowiązkowo u wszystkich reklamodawców

Dodatkowo warto też pamiętać, że Google zapowiada obowiązkowe stosowanie śledzenia równoległego we wszystkich typach kampanii – wymóg ten ma zostać wprowadzony u wszystkich reklamodawców już 31 lipca 2019 roku. Kiedy więc możliwość ustawia śledzenia pojawi się  w kolejnych kampaniach, warto wprowadzić zmiany na kontach od razu, by nie zostawiać ich na ostatnią chwilę. Aby to zrobić, należy wejść do panelu Google Ads, a następnie w bocznym menu po lewej stronie wybrać „Ustawienia” i dokonać zmian na poziomie ustawień konta.

Czytaj także: Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.